rengöra spishäll
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    rengöra spishäll

    hur gör man, köpte spisen för ett är sedan, nu ser det ut som ingrott,eller mer vitt runt plattorna...har hört talas om skrapa? vad är det, vart köper man det?
    Har använt ett medel nu för just häll o disktrasan men nu känns det att man måste ha nåt bättre...
  2. 1
    rengöra spishäll hur gör man, köpte spisen för ett är sedan, nu ser det ut som ingrott,eller mer vitt runt plattorna...har hört talas om skrapa? vad är det, vart köper man det?
    Har använt ett medel nu för just häll o disktrasan men nu känns det att man måste ha nåt bättre...
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Vi kör med Mile

    köper det på elgiganten mile glas rent står det på den svarta flaskan fråga på elgiganten. Man får göra rent ett par gånger men det blir bra efter ett tag. Lycka till.
  4. 2
    Vi kör med Mile köper det på elgiganten mile glas rent står det på den svarta flaskan fråga på elgiganten. Man får göra rent ett par gånger men det blir bra efter ett tag. Lycka till.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Använd...

    ...skrapa och exempelvis Mr Muscle keramikrent och torka med papper, då håller sig spishällen fin!
  6. 3
    Använd... ...skrapa och exempelvis Mr Muscle keramikrent och torka med papper, då håller sig spishällen fin!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Skrapan följde med..

    ..vår häll men finns att köpa där man säljer spisar.Är en plastskrapa med typ ett rakblad i..Jag har även använt en vit svamp utan slipmedel i då och det funkar oxå,blev inga repor eller så=0)
  8. 4
    Skrapan följde med.. ..vår häll men finns att köpa där man säljer spisar.Är en plastskrapa med typ ett rakblad i..Jag har även använt en vit svamp utan slipmedel i då och det funkar oxå,blev inga repor eller så=0)
  9. Anonym
    #5

    Skrapan

    hittar du i en färgbutik - det är alltså samma skrapa som dutar bort färg med!
  10. 5
    Skrapan hittar du i en färgbutik - det är alltså samma skrapa som dutar bort färg med!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Köpte våran på

    coop tror jag. Funkar jättebra. Men allra bäst fungerar JIF, det är som lite grövre rengöringsmedel och är suverän på vår elektroluxhäll.
  12. 6
    Köpte våran på coop tror jag. Funkar jättebra. Men allra bäst fungerar JIF, det är som lite grövre rengöringsmedel och är suverän på vår elektroluxhäll.
  13. Tira
    #7

    Du vet väl

    att Jif innehåller slipmedel och kan orsaka fula repor i din häll? Svärmor använde alltid Jif/Vim tidigare och hennes häll är tokrepig och ful...
  14. 7
    Du vet väl att Jif innehåller slipmedel och kan orsaka fula repor i din häll? Svärmor använde alltid Jif/Vim tidigare och hennes häll är tokrepig och ful...
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8

    MIin häll verkar inte

    bli repig av JIF, men det är kanske beroende på hur ofta man använder det. Jag kanske använder det 1 gång i veckan. Har bara märkt att de tar bort fläckarna som inte ens skrapan rår på.

    Jag tar lite medel på dom fläckar som är och tar fingret och gnider bort fläckarna. sen tar jag en fuktig handuk och torkar av hela hällen.
  16. 8
    MIin häll verkar inte bli repig av JIF, men det är kanske beroende på hur ofta man använder det. Jag kanske använder det 1 gång i veckan. Har bara märkt att de tar bort fläckarna som inte ens skrapan rår på.

    Jag tar lite medel på dom fläckar som är och tar fingret och gnider bort fläckarna. sen tar jag en fuktig handuk och torkar av hela hällen.

Liknande trådar

  1. Lådor under spishäll
    By ~Emma~ in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 20:29
  2. Bosch spishäll
    By picar in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 14:41
  3. spishäll pà engelska?
    By Miqa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 14:40
  4. Blindlåda under spishäll?
    By Sanna in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 10:43
  5. Spishäll
    By Spis-kris in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 14:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar