Utslag
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Utslag

    Hejsan!
    Undrar om någon kan se vad detta är för utslag?
    http://www.familjeliv.se/krypin/petra_m_k_o_m/gallery/phpmij2wl.jpg
    (Obs! ej för äckelmagade!!)

    Det har funnits i en vecka, sitter på skinkan. Kliar inte men vätskar ganska mycket. Finns bara ett utslag.
  2. 1
    Utslag Hejsan!
    Undrar om någon kan se vad detta är för utslag?
    http://www.familjeliv.se/krypin/petra_m_k_o_m/gallery/phpmij2wl.jpg
    (Obs! ej för äckelmagade!!)

    Det har funnits i en vecka, sitter på skinkan. Kliar inte men vätskar ganska mycket. Finns bara ett utslag.
  3. Eva
    #2

    Mysko..

    tänkte först på svinkoppor ,men det är inte riktigt likt o då borde det ha blvit flera under en vecka.Nej,mycket har jag sett men det här vete sjutton.Du får nog gå o visa upp det,det kanske är nån hudinfektion du behöver få antibiotika för?
  4. 2
    Mysko.. tänkte först på svinkoppor ,men det är inte riktigt likt o då borde det ha blvit flera under en vecka.Nej,mycket har jag sett men det här vete sjutton.Du får nog gå o visa upp det,det kanske är nån hudinfektion du behöver få antibiotika för?
  5. avataria
    #3

    Är det liksom en gulaktig...

    torr sårskorpa uppepå så är det klockrena svinkoppor. Går itne att se riktigt på kortet, men för mina distriktssköterskeögon så liknar det mest svinkoppor.
  6. 3
    Är det liksom en gulaktig... torr sårskorpa uppepå så är det klockrena svinkoppor. Går itne att se riktigt på kortet, men för mina distriktssköterskeögon så liknar det mest svinkoppor.
  7. m00n
    #4

    Ser ut som

    Impteigo, dvs svinkoppor på svenska. Tvätta ofta med tvål och vatten, köp Microcidsalva på apoteket och använd 2-3 ggr/dag. MEN - kanske bästa att låta en distriktsköterska titta \"live\", för att säkerställa diagnosen först:)
  8. 4
    Ser ut som Impteigo, dvs svinkoppor på svenska. Tvätta ofta med tvål och vatten, köp Microcidsalva på apoteket och använd 2-3 ggr/dag. MEN - kanske bästa att låta en distriktsköterska titta \"live\", för att säkerställa diagnosen först:)

Liknande trådar

  1. Utslag
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 20:40
  2. Utslag..
    By Fritz in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 21:05
  3. utslag
    By knippan in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 18:06
  4. Utslag
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 11:01
  5. Utslag!
    By jennnie in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 08:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar