Reductil eller xenical???
Vikt
  1. Går trögt.
    #1

    Reductil eller xenical???

    Hej! Finns här någon som kan hjälpa mig??? Jag kämpar på med viktminskning men tycker att det händer på tok för lite + att jag tränar 2 ggr i veckan. Ändå tycks jag stå still i vikt. Jag är så less på det och funderar på att skaffa lite hjälp på vägen. Någon som vet vad som krävs för att få något av dessa läkemedel utskrivna??? Verkar de bra eller är det för mycket biverkningar? Jag har ca 20 kg övervikt och mår så dåligt varje dag pga min övervikt.
  2. 1
    Reductil eller xenical??? Hej! Finns här någon som kan hjälpa mig??? Jag kämpar på med viktminskning men tycker att det händer på tok för lite + att jag tränar 2 ggr i veckan. Ändå tycks jag stå still i vikt. Jag är så less på det och funderar på att skaffa lite hjälp på vägen. Någon som vet vad som krävs för att få något av dessa läkemedel utskrivna??? Verkar de bra eller är det för mycket biverkningar? Jag har ca 20 kg övervikt och mår så dåligt varje dag pga min övervikt.
  3. Carro m 4 *-61 kg*
    #2

    De verkar olika

    Reductil minskar hungerskänslorna = bra om man äter väldigt mycket och stora portioner.
    Xenical gör att kroppen inte tar upp allt fett, dvs det kommer ut andra vägen igen = bra om du vill lära dig äta fettsnålt. DU kan fortfarande äta socker som vanligt.

    Det brukar krävas ett BMI på fetma, ofta 35, för att det ska skrivas ut.

    Jag har ätit Xenical och enda biverkan var att om jag åt för fet mat så fick jag orange diarré och att det även då kunde läcka lite.
  4. 2
    De verkar olika Reductil minskar hungerskänslorna = bra om man äter väldigt mycket och stora portioner.
    Xenical gör att kroppen inte tar upp allt fett, dvs det kommer ut andra vägen igen = bra om du vill lära dig äta fettsnålt. DU kan fortfarande äta socker som vanligt.

    Det brukar krävas ett BMI på fetma, ofta 35, för att det ska skrivas ut.

    Jag har ätit Xenical och enda biverkan var att om jag åt för fet mat så fick jag orange diarré och att det även då kunde läcka lite.

Liknande trådar

  1. Xenical
    By annaTF in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-01-28, 17:13
  2. Reductil eller Xenical
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2017-11-20, 16:18
  3. xenical
    By Gunvor in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 17:30
  4. Reductil och xenical?
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 20:51
  5. Xenical
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 20:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar