Hur stora är de då?
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Hur stora är de då?

    När vi var hos doktorn häromveckan vägdes June och mättes. Hon väger 16 kilo!! Och är 90 cm lång.
    Hon vägde 16 kilo på 1,5-årskontrollen, så i sommar har hon vuxit som en raket på längden.

    Era kids, vet ni hur stora de är?
  2. 1
    Hur stora är de då? När vi var hos doktorn häromveckan vägdes June och mättes. Hon väger 16 kilo!! Och är 90 cm lång.
    Hon vägde 16 kilo på 1,5-årskontrollen, så i sommar har hon vuxit som en raket på längden.

    Era kids, vet ni hur stora de är?
  3. Medlem sedan
    Jul 2000
    #2

    Inte en aning om

    hur lång han är, skulle gissa på 84-85 cm. Han väger ca 11,5 kg i alla fall. Han har precis börjat växa i stl 86 i kläder (de flesta är fortfarande väldigt stora).

    Kramisar
  4. 2
    Inte en aning om hur lång han är, skulle gissa på 84-85 cm. Han väger ca 11,5 kg i alla fall. Han har precis börjat växa i stl 86 i kläder (de flesta är fortfarande väldigt stora).

    Kramisar
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Wow

    vem brås hon på? Aliette var vid 2 år 86 cm och vägde 11,5 kg.
  6. 3
    Wow vem brås hon på? Aliette var vid 2 år 86 cm och vägde 11,5 kg.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Hehe, ligger i lä

    Filip väger ca 11 kilo och är nog ca 83 cm lång. Lite tunn, men supergosig!
  8. 4
    Hehe, ligger i lä Filip väger ca 11 kilo och är nog ca 83 cm lång. Lite tunn, men supergosig!
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    skulle tippa...

    ...på att ludde är lika stor som june nu! här hemma väger han ca 15-16 kg och på passet som vi tog ut i början på juli var han 89cm lång...
  10. 5
    skulle tippa... ...på att ludde är lika stor som june nu! här hemma väger han ca 15-16 kg och på passet som vi tog ut i början på juli var han 89cm lång...
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    Carolina...

    är över 90 lång, hur mycket vet jag inte, vet bara att hon passerade gränsen för 90cm på liseberg när vi var där i sommar :)
    Vågen hemma visar på 12, någonting (minns inte nu) men vi ska på kontroll i slutet av augusti och får väl veta mer exakt då :)

    Kul att höra att det bara inte är min som är så lång! Här brås längden på fadern och inte modern iaf ;)

    //Cesse
  12. 6
    Carolina... är över 90 lång, hur mycket vet jag inte, vet bara att hon passerade gränsen för 90cm på liseberg när vi var där i sommar :)
    Vågen hemma visar på 12, någonting (minns inte nu) men vi ska på kontroll i slutet av augusti och får väl veta mer exakt då :)

    Kul att höra att det bara inte är min som är så lång! Här brås längden på fadern och inte modern iaf ;)

    //Cesse
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    ska till bvc på onsdag

    så efter det ska jag rapportera.
    Tack för ett trevligt kalas!
  14. 7
    ska till bvc på onsdag så efter det ska jag rapportera.
    Tack för ett trevligt kalas!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Vet inte!

    Jag menar, Jonte är en rätt liten snubbe och alla i hans familj är liksom helt smurfiga. Kanske är det min pappas släkt som är långa, han är rätt lång iallafall. :)

  16. 8
    Vet inte! Jag menar, Jonte är en rätt liten snubbe och alla i hans familj är liksom helt smurfiga. Kanske är det min pappas släkt som är långa, han är rätt lång iallafall. :)

  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    June kunde ha

    86 i början på sommaren, nu har vi lagt undan alla de kläderna. :)
  18. 9
    June kunde ha 86 i början på sommaren, nu har vi lagt undan alla de kläderna. :)
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10

    Såklart!

    Jag har önskat sen June var en liten bebis att hon vägde liiite mindre så jag slapp få så ont i ryggen. Men oj vilka armmuskler jag fått! :D
  20. 10
    Såklart! Jag har önskat sen June var en liten bebis att hon vägde liiite mindre så jag slapp få så ont i ryggen. Men oj vilka armmuskler jag fått! :D
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11

    Wow!

    Det kändes om om June var världens mastodontunge! :)
  22. 11
    Wow! Det kändes om om June var världens mastodontunge! :)
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Alltså

    det lät ju fel, jag menar ju bara att det kändes som om June var den enda som drar 92 i storlek. Äh. :)
  24. 12
    Alltså det lät ju fel, jag menar ju bara att det kändes som om June var den enda som drar 92 i storlek. Äh. :)
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Jag fattar

    inte riktigt varifrån Junes längd kommer, men jag ör glad att hon är det iallafall. Långt är fint. :)
  26. 13
    Jag fattar inte riktigt varifrån Junes längd kommer, men jag ör glad att hon är det iallafall. Långt är fint. :)
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14

    Tack själv!

    Visst var det mysigt där uppe?! Jag hade glömt det.
  28. 14
    Tack själv! Visst var det mysigt där uppe?! Jag hade glömt det.
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15

    ja det är jättemysigt

    syrran döpte sin äldsta son där i strålande sol en sommardag för sådär 7 år sen!
    Det var också kanonmysigt kan jag lova!!!
  30. 15
    ja det är jättemysigt syrran döpte sin äldsta son där i strålande sol en sommardag för sådär 7 år sen!
    Det var också kanonmysigt kan jag lova!!!
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16

    *asg*

    de är kanske mastodontungar båda två!!!! *flinar*
    jag är ju inte så förvånad iaf för alex var likadan i kropps storlek i den åldern...

    *mastodont kramar*
  32. 16
    *asg* de är kanske mastodontungar båda två!!!! *flinar*
    jag är ju inte så förvånad iaf för alex var likadan i kropps storlek i den åldern...

    *mastodont kramar*

Liknande trådar

  1. Stora barn, stora ...
    By mani in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:27
  2. Stora föräldrar=stora barn?
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 21:04
  3. Stora barn stora bekymmer!
    By annelie43 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 13:22
  4. Stora(inte för stora)
    By skanetjej in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 19:55
  5. Stora UL?
    By cathycat bf 20/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 17:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar