Vår spelevink mm.
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Vår spelevink mm.

    Aliette är en riktigt busig tjej som förgyller var dag med kommentarer och skoj.

    Allt från att ta min plats i sängen och säga att där är min plats och skrattar, hon vet så väl att det är mammas plats.

    I kväll växlades följande ord,

    N. - Aliette, var är din pyjamas?
    A. - Jag behöver ingen pyjamas, jag ska inte sova!!

    En bestämd tjej som vet vad hon vill. Det är riktigt roligt att höra henne i hennes låtsaslekar med dockor, bilar mm.

    Igår i vår säng satt hon med sin kanin och lekte att hon ramlade i vattnet till att kaninen hittade på en massa bus. Hon skall även göra allt vad storebror gör, på gott och ont.

    Vår lilla Fia-Lotta har även under semestern haft en del otur, fått fingrarna klämda i dörren, ramlat från toaletten där hon stått och slagit i huvudet, hamnat i ett jordgetingbo och blivit stucken mm. Men semestern har inte bara varit elände utan även skojig med mycket nytt. Tranor utanför huset i hagen, kor i hagen att klappa, ormvråkar ovanför oss, kattugglor i natten som väsnas och flyger lågt ovanför våra huvuden, nötskrikor som härjar i körsbärsträden, kattungar att klappa, fladdermöss i ladan, sol och bad och mycket mer. Efter helgen börjar jobbet igen. Vi hade gärna varit lediga mycket längre *ler*

    Hoppas ni alla haft det bra.
  2. 1
    Vår spelevink mm. Aliette är en riktigt busig tjej som förgyller var dag med kommentarer och skoj.

    Allt från att ta min plats i sängen och säga att där är min plats och skrattar, hon vet så väl att det är mammas plats.

    I kväll växlades följande ord,

    N. - Aliette, var är din pyjamas?
    A. - Jag behöver ingen pyjamas, jag ska inte sova!!

    En bestämd tjej som vet vad hon vill. Det är riktigt roligt att höra henne i hennes låtsaslekar med dockor, bilar mm.

    Igår i vår säng satt hon med sin kanin och lekte att hon ramlade i vattnet till att kaninen hittade på en massa bus. Hon skall även göra allt vad storebror gör, på gott och ont.

    Vår lilla Fia-Lotta har även under semestern haft en del otur, fått fingrarna klämda i dörren, ramlat från toaletten där hon stått och slagit i huvudet, hamnat i ett jordgetingbo och blivit stucken mm. Men semestern har inte bara varit elände utan även skojig med mycket nytt. Tranor utanför huset i hagen, kor i hagen att klappa, ormvråkar ovanför oss, kattugglor i natten som väsnas och flyger lågt ovanför våra huvuden, nötskrikor som härjar i körsbärsträden, kattungar att klappa, fladdermöss i ladan, sol och bad och mycket mer. Efter helgen börjar jobbet igen. Vi hade gärna varit lediga mycket längre *ler*

    Hoppas ni alla haft det bra.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    *hihi*

    visst är de söta när de så väl vet vad de vill å kan förmedla det...

    hoppas hon har mer tur i fortsättningen iaf... att alla olyckor är över nu!

    vi har en veckas ledighet kvar tills allvaret börjar igen! semestern går alldeles fööör fort! *suck*

    *kramelikramar*
  4. 2
    *hihi* visst är de söta när de så väl vet vad de vill å kan förmedla det...

    hoppas hon har mer tur i fortsättningen iaf... att alla olyckor är över nu!

    vi har en veckas ledighet kvar tills allvaret börjar igen! semestern går alldeles fööör fort! *suck*

    *kramelikramar*

Liknande trådar

  1. Spelevink!
    By Veronica & Edvin in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 17:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar