Dricker era barn välling?
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Dricker era barn välling?

    hur får man dem att sluta, Caroline är värsta välling torsken... vet inte hur jag ska få bort den.
  2. 1
    Dricker era barn välling? hur får man dem att sluta, Caroline är värsta välling torsken... vet inte hur jag ska få bort den.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Varför få bort det?

    Jag drack välling tills jag var sju, min son på snart 6 år slutade nu i somras....

    Är det vara till frukost och kvällsmål är det ett bra alternativ som är nyttigt och mättande...

    Tids nog vill hon själv sluta, låt henne sköte det.... Ja, det är mitt tips iaf...
  4. 2
    Varför få bort det? Jag drack välling tills jag var sju, min son på snart 6 år slutade nu i somras....

    Är det vara till frukost och kvällsmål är det ett bra alternativ som är nyttigt och mättande...

    Tids nog vill hon själv sluta, låt henne sköte det.... Ja, det är mitt tips iaf...
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    Alexander...

    slutade när storebror slutade. Det var i våras. Men nu när jag ska börja jobba å ha alla barnen på dagis så ska jag inför en flarra/kopp vällig igen till allihopa, det är smidigast på morgnen när man har bråttomt. Sen får de äta frulle på dagis vid 08!

    Kram Camilla
  6. 3
    Alexander... slutade när storebror slutade. Det var i våras. Men nu när jag ska börja jobba å ha alla barnen på dagis så ska jag inför en flarra/kopp vällig igen till allihopa, det är smidigast på morgnen när man har bråttomt. Sen får de äta frulle på dagis vid 08!

    Kram Camilla
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    nej inte välling

    av den enka anledningen att det inte finns här ;o) Men han dricker vanlig mjölk i flaska på kvällen innan läggdags. Är bara glad att han dricker en ordentlig mängd mjölk så jag låter honom ha sin flaska ett tag till.
  8. 4
    nej inte välling av den enka anledningen att det inte finns här ;o) Men han dricker vanlig mjölk i flaska på kvällen innan läggdags. Är bara glad att han dricker en ordentlig mängd mjölk så jag låter honom ha sin flaska ett tag till.
  9. Nilla *NYGIFT*
    #5

    Nej

    Ingen välling,ingen napp mer,ingen blöjamer.
  10. 5
    Nej Ingen välling,ingen napp mer,ingen blöjamer.
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Japp...

    här dricker båda välling. Får dricka tills.. tja de slutar? Finns ju faktiskt vuxna som dricker fast då ju inte samma men... Låt henne sluta själv när hon vill tycker jag.KJram
  12. 6
    Japp... här dricker båda välling. Får dricka tills.. tja de slutar? Finns ju faktiskt vuxna som dricker fast då ju inte samma men... Låt henne sluta själv när hon vill tycker jag.KJram
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Nej,

    Johanna slutade när hon var ca 1,5 år. Hon slutade självmant. Innan så åt hon bara i bland och till slut ville hon inte ha mer välling så då slutade vi helt. Innan hon slutade så åt hon välling 1 gång/dag och det var innan läggdags.
  14. 7
    Nej, Johanna slutade när hon var ca 1,5 år. Hon slutade självmant. Innan så åt hon bara i bland och till slut ville hon inte ha mer välling så då slutade vi helt. Innan hon slutade så åt hon välling 1 gång/dag och det var innan läggdags.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8

    tack för era svar

    visst får hon dricka välling, fick för mig att det inte var bra att de drack så länge, men då for hon fortsätta. För min del gör det inget. Precis som ni säger man vet att de får i sig något mättande.

    Lillasyster däremot ratar välling numera men det är ju så olika med alla barn.

    Tack alla för era svar.
  16. 8
    tack för era svar visst får hon dricka välling, fick för mig att det inte var bra att de drack så länge, men då for hon fortsätta. För min del gör det inget. Precis som ni säger man vet att de får i sig något mättande.

    Lillasyster däremot ratar välling numera men det är ju så olika med alla barn.

    Tack alla för era svar.
  17. Eleonor m C04 & B05
    #9

    Nej!

    Cesar la av med det efter en maginfluensa när han var 14 månader. Lillasyster Bianca har aldrig tyckt om det. Så jag har inga tips annat än maginfluensa. ;o) Kan man byta ut vällingen stegvis mot typ varm mjölk i flaska, sedan lite varmt vatten och till sist ingenting, alt. någon nalle? Göra en liten ritual av \"Nu ska vi säga hejdå till vällingen\" och erbjuda henne något gosedjur eller något annat symboliskt istället?
  18. 9
    Nej! Cesar la av med det efter en maginfluensa när han var 14 månader. Lillasyster Bianca har aldrig tyckt om det. Så jag har inga tips annat än maginfluensa. ;o) Kan man byta ut vällingen stegvis mot typ varm mjölk i flaska, sedan lite varmt vatten och till sist ingenting, alt. någon nalle? Göra en liten ritual av \"Nu ska vi säga hejdå till vällingen\" och erbjuda henne något gosedjur eller något annat symboliskt istället?
  19. Eleonor m C04 & B05
    #10

    Fast...

    som de andra skriver så gör det kanske inget om hon fortsätter!?
  20. 10
    Fast... som de andra skriver så gör det kanske inget om hon fortsätter!?
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Japp!

    Morgon och kväll. Och jag tycker att det är jättebra! Tycker absolut inte att man behöver vänja av barnet vid vällingen om det inte är så att den konkurrerar ut den riktiga maten.
  22. 11
    Japp! Morgon och kväll. Och jag tycker att det är jättebra! Tycker absolut inte att man behöver vänja av barnet vid vällingen om det inte är så att den konkurrerar ut den riktiga maten.
  23. Medlem sedan
    Feb 2002
    #12

    Ja, men varför

    vill du att hon ska sluta? Finns väl ingen anledning att tvinga dem att sluta med en sån bra näringskälla?

    Kevin äter välling morgon och kväll och det ska han få göra så länge han vill..
  24. 12
    Ja, men varför vill du att hon ska sluta? Finns väl ingen anledning att tvinga dem att sluta med en sån bra näringskälla?

    Kevin äter välling morgon och kväll och det ska han få göra så länge han vill..
  25. Maddis m Loke+ 3 till
    #13

    Nej det gör

    han inte.
  26. 13
    Nej det gör han inte.
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    samma här

    av samma anledningar som du :-) dessutom är det mysigt ;-)
  28. 14
    samma här av samma anledningar som du :-) dessutom är det mysigt ;-)
  29. Medlem sedan
    Oct 2003
    #15

    Nej,

    Frida har också slutat självmant. Inte så att hon sa att hon inte ville ha, men när hon inte skulle sova i spjälis mer så satt vi en stund och sjöng för henne och sen går vi, sen dess har liksom flaskan inte behövts av nån anledning. Har liksom lite svårt nu att dra mig tillminnes hur det var, men hade hon propsat på så hade hon fått änu!
  30. 15
    Nej, Frida har också slutat självmant. Inte så att hon sa att hon inte ville ha, men när hon inte skulle sova i spjälis mer så satt vi en stund och sjöng för henne och sen går vi, sen dess har liksom flaskan inte behövts av nån anledning. Har liksom lite svårt nu att dra mig tillminnes hur det var, men hade hon propsat på så hade hon fått änu!
  31. CA
    #16

    Jag har en liten vällingälskare

    som äter välling till morgon och kväll och ibland till mellis och ibland mitt i natten. Tyvärr har nu vällingen blivit lite av en tröstgrej för henne, hon tjatar om välling när hon känner sig lite ledsen och trött och det kan vara precis när som helst, typ precis efter middagen. Men jag tycker att välling är bra i alla fall till kvällen och morgonen.
  32. 16
    Jag har en liten vällingälskare som äter välling till morgon och kväll och ibland till mellis och ibland mitt i natten. Tyvärr har nu vällingen blivit lite av en tröstgrej för henne, hon tjatar om välling när hon känner sig lite ledsen och trött och det kan vara precis när som helst, typ precis efter middagen. Men jag tycker att välling är bra i alla fall till kvällen och morgonen.
  33. Medlem sedan
    Apr 1999
    #17

    Instämmer helt!

    Min stora tjej drack välling tills hon var 5,5. Gottfrid vill bara ha välling på kvällen och det tycker jag är synd för han är kinkig med frukost. Med syrran var det så enkelt - man trattade i henne en vällingflaska så kunde hon \"sällskapsäta\" lite med oss om hon hade lust...
  34. 17
    Instämmer helt! Min stora tjej drack välling tills hon var 5,5. Gottfrid vill bara ha välling på kvällen och det tycker jag är synd för han är kinkig med frukost. Med syrran var det så enkelt - man trattade i henne en vällingflaska så kunde hon \"sällskapsäta\" lite med oss om hon hade lust...
  35. Medlem sedan
    Jan 2000
    #18

    Japp, bägge mina dricker.

    Förstår inte heller varför du så absolut vill sluta med det. Både Izabelle och hennes äldre bror som precis fyllt 6 år dricker varje morgon. Däremot har jag minskat ner det lite grann för brodern då han äter så dåligt under dan, så numera dricker han oftast bara en mugg välling.
  36. 18
    Japp, bägge mina dricker. Förstår inte heller varför du så absolut vill sluta med det. Både Izabelle och hennes äldre bror som precis fyllt 6 år dricker varje morgon. Däremot har jag minskat ner det lite grann för brodern då han äter så dåligt under dan, så numera dricker han oftast bara en mugg välling.

Liknande trådar

  1. Hur mycket välling dricker era barn nu?
    By **Emilia** in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 17:49
  2. Dricker era barn välling?
    By Ewitha in forum _05 Höstbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:31
  3. Hur måga barn dricker välling?
    By jenjen in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-24, 19:13
  4. Vilka dricker välling?
    By vill vara anonym in forum _03 Vårbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 22:54
  5. Dricker era barn välling fortfarande?
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 20:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar