Ska ni kolla kön?
_0701 Januaribarn
  1. ---Cami+A+BF5/1
    #1

    Ska ni kolla kön?

    Om ja, varför?
    Om nej, varför inte?
  2. 1
    Ska ni kolla kön? Om ja, varför?
    Om nej, varför inte?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Ja vi kollar på onsdag

    vi ska kolla för fridens skull :)
    Nej jag vet inte det känns bara rätt den här gången.
    Har två tjejer och en kille så det spelar absolut ingen roll vad det blir.
    Sonen vill ha en lillebror annars flyttar han hemmifrån 11 år gammal *ler*
    Ensamstående, dålig ekonomi känner att jag vill hinna planera lite.
    Har inte kollat dom andra tre gångerna.
  4. 2
    Ja vi kollar på onsdag vi ska kolla för fridens skull :)
    Nej jag vet inte det känns bara rätt den här gången.
    Har två tjejer och en kille så det spelar absolut ingen roll vad det blir.
    Sonen vill ha en lillebror annars flyttar han hemmifrån 11 år gammal *ler*
    Ensamstående, dålig ekonomi känner att jag vill hinna planera lite.
    Har inte kollat dom andra tre gångerna.
  5. London katten
    #3

    Nepp

    Mannen ville forst men vi har bestamt att inte kolla. Jag ar sa glad att vi ska fa en bebis och ser det mer som en manniska an ett rosa eller ljusblatt knytte (gillar inte pastel farger). det spelar ju verkligen ingen roll vad det ar for kon!

    Jag TROR mannen ville veta kon tidigare for att han kanske trodde att om det blev en flicka sa skulle han ev bli besviken och om han da visste langt i forvag sa skulle han hinna vanja sig. Nu ar han ocksa jatteglad att vi ska ha en bebis och kon spelar verkligen ingen roll. Fast det ar bara en gissning fran min sida (ang mannen).

  6. 3
    Nepp Mannen ville forst men vi har bestamt att inte kolla. Jag ar sa glad att vi ska fa en bebis och ser det mer som en manniska an ett rosa eller ljusblatt knytte (gillar inte pastel farger). det spelar ju verkligen ingen roll vad det ar for kon!

    Jag TROR mannen ville veta kon tidigare for att han kanske trodde att om det blev en flicka sa skulle han ev bli besviken och om han da visste langt i forvag sa skulle han hinna vanja sig. Nu ar han ocksa jatteglad att vi ska ha en bebis och kon spelar verkligen ingen roll. Fast det ar bara en gissning fran min sida (ang mannen).

  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Ja

    Vi tänkder fråga på rutin ul. Inte för att det har nån roll vad det är vi har en av varje redan, men vi är extremt nyfikna
  8. 4
    Ja Vi tänkder fråga på rutin ul. Inte för att det har nån roll vad det är vi har en av varje redan, men vi är extremt nyfikna
  9. Elin & Emilia+v 17
    #5

    Inte som

    det verkar nu iaf. Får se om vi blir supernyfikna på UL den 28/8. Jag har ju dotter sedan innan och då visste jag och mannen att det var en flicka. Vi berättade det inte för någon och alla som frågade om vi visste vad det var, så sa vi nej:)

    Nu känner jag att det kvittar. Visst hade det kanske varit kul med en pojke så jag får handla pojkkläder:) Men det hade ju varit lika kul med en flicka. Min sambo är inte alls nyfiken och jag har sagt att det är han som får bestämma om vi ska kolla eller ej. Han har inga barn sedan innan så allt är nytt för honom.
  10. 5
    Inte som det verkar nu iaf. Får se om vi blir supernyfikna på UL den 28/8. Jag har ju dotter sedan innan och då visste jag och mannen att det var en flicka. Vi berättade det inte för någon och alla som frågade om vi visste vad det var, så sa vi nej:)

    Nu känner jag att det kvittar. Visst hade det kanske varit kul med en pojke så jag får handla pojkkläder:) Men det hade ju varit lika kul med en flicka. Min sambo är inte alls nyfiken och jag har sagt att det är han som får bestämma om vi ska kolla eller ej. Han har inga barn sedan innan så allt är nytt för honom.
  11. Sofia
    #6

    Ja den 31 aug är det dags

    Detta är mitt fjärde barn och jag kan inte hitta nån anledning till att inte ta reda på könet. Med mina två första ville jag det inte men denna gång kan jag knappt bärga mig :-)
  12. 6
    Ja den 31 aug är det dags Detta är mitt fjärde barn och jag kan inte hitta nån anledning till att inte ta reda på könet. Med mina två första ville jag det inte men denna gång kan jag knappt bärga mig :-)
  13. Medlem sedan
    Feb 2001
    #7

    Nej

    har aldrig varit direkt sugen på att kontrollera.
    Tycker om hemligheten med att inte veta.
    Sedan kvittar det helt med kön
  14. 7
    Nej har aldrig varit direkt sugen på att kontrollera.
    Tycker om hemligheten med att inte veta.
    Sedan kvittar det helt med kön
  15. Milla bf 16/1
    #8

    Vi funderar på det...

    ...mest för att veta och kunna planera. Vi tog ej reda på könet när vi väntade dottern men den här gången känner vi att vi vill veta.
  16. 8
    Vi funderar på det... ...mest för att veta och kunna planera. Vi tog ej reda på könet när vi väntade dottern men den här gången känner vi att vi vill veta.
  17. Imre v 17
    #9

    Vet ej


    Jag vill, men mannen är tveksam. Vilket förvånar mig, då vi tog reda på kön sist och han var inte mot det då. När vi tog reda på sist så berättade vi bara för syskonen att det var en flicka, ej för övrig släkt. Jag vill veta för att det känns bra att planera namn, det är roligt, jag är otroligt nyfiken och nuförtiden verkar ju nästan alla veta innan - varför inte jag?
    Men jag vet inte om de säger på RutinUl? Då är jag i v 19 + någonsting så de borde ju se vad det är.
    men det är inte såå viktigt med könet ändå, jag bävar inför UL, allt kan hända..jag tar inget för givet och är tacksam för en levande bebis.
  18. 9
    Vet ej
    Jag vill, men mannen är tveksam. Vilket förvånar mig, då vi tog reda på kön sist och han var inte mot det då. När vi tog reda på sist så berättade vi bara för syskonen att det var en flicka, ej för övrig släkt. Jag vill veta för att det känns bra att planera namn, det är roligt, jag är otroligt nyfiken och nuförtiden verkar ju nästan alla veta innan - varför inte jag?
    Men jag vet inte om de säger på RutinUl? Då är jag i v 19 + någonsting så de borde ju se vad det är.
    men det är inte såå viktigt med könet ändå, jag bävar inför UL, allt kan hända..jag tar inget för givet och är tacksam för en levande bebis.
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10

    Nej

    För att vi ändå kommer att bli så påverkade av könsnormer när barnet är här, så vi vill i alla fall att förberedelerna ska vara neutrala.
  20. 10
    Nej För att vi ändå kommer att bli så påverkade av könsnormer när barnet är här, så vi vill i alla fall att förberedelerna ska vara neutrala.
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11

    Nepp

    Vi vill ha något att se framåt. Annars blir de ju som om att öppna julklapparna före julafton
  22. 11
    Nepp Vi vill ha något att se framåt. Annars blir de ju som om att öppna julklapparna före julafton
  23. Skrållan
    #12

    Nej

    Det viktiga är att barnet är friskt. Om det är en pojke eller flicka spelar ingen roll. Jag är eg. väldigt nyfiken, men jag gillar överraskningsmomentet på förlossningen.
  24. 12
    Nej Det viktiga är att barnet är friskt. Om det är en pojke eller flicka spelar ingen roll. Jag är eg. väldigt nyfiken, men jag gillar överraskningsmomentet på förlossningen.
  25. Medlem sedan
    Jul 2005
    #13

    Ja

    Vi ska fråga på ul på måndag men tror inte de kommer berätta pga landstingets policy. Om vi inte får veta då kommer vi göra ett extra \"köns-ul\" hos en privatläkare. Mannen bryr sig inte om vi kollar men jag är nyfiken och kände med sonen att jag fick en mer personlig relation till barnet när jag visste att \"min lilla prins finns därinne i magen\". Denna gång hoppas vi båda på en dotter men välkomnar och älskar barnet oavsett kön :)

    Hoppas hoppas vi får träffa en trevlig läkare på måndag som tar sig tid att kolla könet och berättar utan att få oss att känna oss dumma!
  26. 13
    Ja Vi ska fråga på ul på måndag men tror inte de kommer berätta pga landstingets policy. Om vi inte får veta då kommer vi göra ett extra \"köns-ul\" hos en privatläkare. Mannen bryr sig inte om vi kollar men jag är nyfiken och kände med sonen att jag fick en mer personlig relation till barnet när jag visste att \"min lilla prins finns därinne i magen\". Denna gång hoppas vi båda på en dotter men välkomnar och älskar barnet oavsett kön :)

    Hoppas hoppas vi får träffa en trevlig läkare på måndag som tar sig tid att kolla könet och berättar utan att få oss att känna oss dumma!
  27. Medlem sedan
    Jul 2005
    #14

    hoppas på en dotter för att

    det här blir vårt sista barn.
  28. 14
    hoppas på en dotter för att det här blir vårt sista barn.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Nej + lååång utläggning

    Har två killar sedan innan och då vi började försöka oss på den här tredje sa jag att nu ska vi denna gång ta reda på vad det är för kön...

    2 år och tre missfall senare och nu gravid har jag ingen som helst lust eller ser någon orsak till att få reda på kön.

    För mig/oss är det väldigt oväsentligt. Tyvärr anser inte omgivningen att det är lika oväsentligt *surar*, får dagligen kommentarer \"nu är det nog flickan du bär på osv\" (klämkäckt). Verkar som folk tror jag/vi blir besviken om det blir en pojke??? Vilket jag absolut inte blir.

    Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte det minsta alltså, den enda orsaken isåfall vore att jag då ev någon gång skulle få bli mormor och inte bara farmor, men sånt kan man iaf inte veta/bestämma något om, det är ju då redan bara deras liv :-D (inte säkert man blir en det ena en det andra iaf)! Våra barn har vi ju bara till låns ;-P.

    Blev långt detta...hoppas någon förstod mitt svammel..
  30. 15
    Nej + lååång utläggning Har två killar sedan innan och då vi började försöka oss på den här tredje sa jag att nu ska vi denna gång ta reda på vad det är för kön...

    2 år och tre missfall senare och nu gravid har jag ingen som helst lust eller ser någon orsak till att få reda på kön.

    För mig/oss är det väldigt oväsentligt. Tyvärr anser inte omgivningen att det är lika oväsentligt *surar*, får dagligen kommentarer \"nu är det nog flickan du bär på osv\" (klämkäckt). Verkar som folk tror jag/vi blir besviken om det blir en pojke??? Vilket jag absolut inte blir.

    Uppriktigt sagt så bryr jag mig inte det minsta alltså, den enda orsaken isåfall vore att jag då ev någon gång skulle få bli mormor och inte bara farmor, men sånt kan man iaf inte veta/bestämma något om, det är ju då redan bara deras liv :-D (inte säkert man blir en det ena en det andra iaf)! Våra barn har vi ju bara till låns ;-P.

    Blev långt detta...hoppas någon förstod mitt svammel..
  31. Imre v 17
    #16

    Förklarar mig..


    ..menar inte egentligen att könet pojke/flicka i sig är viktigt. För oss är det inte så, vi har ganska lika av båda sorterna! Fyra pojkar och tre döttrar!
    Så vi blir lika glada vad än det är. Men det som ev. ÄR viktigt för mig är just att jag vill veta. Det viktiga handlar om vetskapen vad det är och kunna planera namn och berätta för syskonen ...och det, menar jag, är ju egentligen inte sååå viktigt. För en levande bebis vill jag ha, och om den än har några skavanker så är det detsamma, så jag begär inte ens att den måste vara felfri...bara den lever och har hälsan och får komma till oss...
  32. 16
    Förklarar mig..
    ..menar inte egentligen att könet pojke/flicka i sig är viktigt. För oss är det inte så, vi har ganska lika av båda sorterna! Fyra pojkar och tre döttrar!
    Så vi blir lika glada vad än det är. Men det som ev. ÄR viktigt för mig är just att jag vill veta. Det viktiga handlar om vetskapen vad det är och kunna planera namn och berätta för syskonen ...och det, menar jag, är ju egentligen inte sååå viktigt. För en levande bebis vill jag ha, och om den än har några skavanker så är det detsamma, så jag begär inte ens att den måste vara felfri...bara den lever och har hälsan och får komma till oss...
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Nej

    Min sambo vill det, men jag vill ha den här tiden att vänja mig vid att bli förälder (igen för mig). SEN lär vi känna den lilla nya människan. Att få reda på om det är en pojke eller flicka är jag rädd gör att man skapar sig en bild av vem det är när det ändå inte går att veta.

    Visst är det häftigt att det går att se så mycket före födseln - för den delen kanske det vore spännande, absolut.

    Mina barn är väldigt lite \"pojke\" och \"flicka\". Det nya barnet ska jag ge samma chans att slippa en sån stämpel, i den utsträckning det nu går.
  34. 17
    Nej Min sambo vill det, men jag vill ha den här tiden att vänja mig vid att bli förälder (igen för mig). SEN lär vi känna den lilla nya människan. Att få reda på om det är en pojke eller flicka är jag rädd gör att man skapar sig en bild av vem det är när det ändå inte går att veta.

    Visst är det häftigt att det går att se så mycket före födseln - för den delen kanske det vore spännande, absolut.

    Mina barn är väldigt lite \"pojke\" och \"flicka\". Det nya barnet ska jag ge samma chans att slippa en sån stämpel, i den utsträckning det nu går.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Precis som jag tänker

    Snyggt formulerat av dig!
  36. 18
    Precis som jag tänker Snyggt formulerat av dig!
  37. Medlem sedan
    Mar 2004
    #19

    Vill ha det som en överraskning

    Vi ska inte kolla, jag vill får den överraskningen efter förlossningen. Det spelar ingen roll vad det blir, och vad det gäller färger på kläder och liknande så föredrar jag ändå starka färger. Uppdelningen i rosa och ljusblått har jag rätt svårt för.
  38. 19
    Vill ha det som en överraskning Vi ska inte kolla, jag vill får den överraskningen efter förlossningen. Det spelar ingen roll vad det blir, och vad det gäller färger på kläder och liknande så föredrar jag ändå starka färger. Uppdelningen i rosa och ljusblått har jag rätt svårt för.
  39. Medlem sedan
    May 2006
    #20

    Vi kollade

    men det gick inte att se vad det var. Antingen är det en tjej eller så går det inte att se att det är en kille än. Så mycket såg jag. Men måste säga att vi tyckte den här barnmorskan var otroligt oskicklig jämfört med den vi hade vid NUPP. Ingen av bilderna tänker jag lägga ut på hemsidan för de från NUPP var mycket bättre :-(
  40. 20
    Vi kollade men det gick inte att se vad det var. Antingen är det en tjej eller så går det inte att se att det är en kille än. Så mycket såg jag. Men måste säga att vi tyckte den här barnmorskan var otroligt oskicklig jämfört med den vi hade vid NUPP. Ingen av bilderna tänker jag lägga ut på hemsidan för de från NUPP var mycket bättre :-(
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kolla kolla kolla vikken myrstack:-)
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 18:17
  2. Kolla kolla kolla vilken stad!
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 09:58
  3. kolla ..kolla!! lite siffror
    By cammi_83 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:26
  4. Kolla könet, kolla inte, kolla...
    By Lily m T-03 o N-06 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 09:31
  5. Kolla den här länken och kolla pâ v
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 22:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar