Kalas idag...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Kalas idag...

    Idag var Alice på kalas hos en klasskompis! Roligt att bli bjuden på kalas första dagen i nya skolan:-) Det var ett stort och fint kalas, med clown och riktig piñata, sminkning, presenter till alla de små gästerna, fin mat som serverades på silverfat, en bar med personal som passade upp m.m. m.m...Tjejen som hade kalaset bor i ett condo precis bredvid KLCC (Petronas Twin Towers), när jag skulle lämna Alice körde Pontus fram till entrén och där kom en vakt och öppnade bildörren för mig och eskorterade oss till lobbyn, där man skrevs in i en gästbok och sen följde portiern oss upp i hissen.

    Föräldrarna är supertrevliga men nu känner man sig lite lätt som kusinen från landet haha iaf så är det inte ett sånt liv vi lever hemma direkt:-)

    Alice hade iaf väldigt roligt, hon blir så väl omhändertagen av sina klasskompisar, och jag var med en stund också och hade jättetrevligt, knöt lite nyttiga kontakter lite av en slump, så det var ju både nytta och nöje:-) Det är roligt att få uppleva sånt här men känns lite konstigt fortfarande.

    Nu är det kväller här och jag ska snart natta barnen och sen ska jag försöka ringa min mamma på skype.

    Vad har ni hittat på idag??
  2. 1
    Kalas idag... Idag var Alice på kalas hos en klasskompis! Roligt att bli bjuden på kalas första dagen i nya skolan:-) Det var ett stort och fint kalas, med clown och riktig piñata, sminkning, presenter till alla de små gästerna, fin mat som serverades på silverfat, en bar med personal som passade upp m.m. m.m...Tjejen som hade kalaset bor i ett condo precis bredvid KLCC (Petronas Twin Towers), när jag skulle lämna Alice körde Pontus fram till entrén och där kom en vakt och öppnade bildörren för mig och eskorterade oss till lobbyn, där man skrevs in i en gästbok och sen följde portiern oss upp i hissen.

    Föräldrarna är supertrevliga men nu känner man sig lite lätt som kusinen från landet haha iaf så är det inte ett sånt liv vi lever hemma direkt:-)

    Alice hade iaf väldigt roligt, hon blir så väl omhändertagen av sina klasskompisar, och jag var med en stund också och hade jättetrevligt, knöt lite nyttiga kontakter lite av en slump, så det var ju både nytta och nöje:-) Det är roligt att få uppleva sånt här men känns lite konstigt fortfarande.

    Nu är det kväller här och jag ska snart natta barnen och sen ska jag försöka ringa min mamma på skype.

    Vad har ni hittat på idag??
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Wow!

    Vilket kalas! :) Skönt att hon känner sig välkommen och så!

    Själv har jag varit på Gävle cityfest eftersom jag bor hos Micke nu i två veckor. Och så var vi hos kompisar i Gävle och fikade också. Nu är vi hemma igen och ungarna (de större då, inte Tim) har fått lördagsgodis. Tim sover, Micke handlar, stora barnen är ute... Med andra ord så har jag det lugnt och skönt! :)
  4. 2
    Wow! Vilket kalas! :) Skönt att hon känner sig välkommen och så!

    Själv har jag varit på Gävle cityfest eftersom jag bor hos Micke nu i två veckor. Och så var vi hos kompisar i Gävle och fikade också. Nu är vi hemma igen och ungarna (de större då, inte Tim) har fått lördagsgodis. Tim sover, Micke handlar, stora barnen är ute... Med andra ord så har jag det lugnt och skönt! :)
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Låter ju hur kul som helst!

    Det måste varit en upplevelse, för både dig och Alice! Clown och serveringspersonal mm hör väl inte till vanligheterna på ett svenskt barnkalas:) Bra att Alice blir väl omhändertagen i skolan!

    Idag har vi inte gjort mycket här. Vi hade lite kräftfest (slurp) igår med min ena syster med familj så det blev sent igår för alla. Tror inte jag somnade förrän vid halvtre-tiden och sen vaknade Alva vid sex...Får gå och lägga mig tidigt idag.
  6. 3
    Låter ju hur kul som helst! Det måste varit en upplevelse, för både dig och Alice! Clown och serveringspersonal mm hör väl inte till vanligheterna på ett svenskt barnkalas:) Bra att Alice blir väl omhändertagen i skolan!

    Idag har vi inte gjort mycket här. Vi hade lite kräftfest (slurp) igår med min ena syster med familj så det blev sent igår för alla. Tror inte jag somnade förrän vid halvtre-tiden och sen vaknade Alva vid sex...Får gå och lägga mig tidigt idag.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Ojjjj så kul!!!!

    ....du ser, det e ju värsta lyxliv ni lever därborta :-). Gud så häftigt o gå på ett sånt kalas. Hmmm vad ska du hitta på när Alice fyller, jag menar detta blir ju svårt att slå. Du kanske få göra en extra svensk tillställning med sill på silverfat och köttbullar med brunsås o lingon.......och självklart en jordgubbstårta!!!

    Här har det varit fullet hus hela dagen, då vi e barnvakt åt mina kusinbarn.
  8. 4
    Ojjjj så kul!!!! ....du ser, det e ju värsta lyxliv ni lever därborta :-). Gud så häftigt o gå på ett sånt kalas. Hmmm vad ska du hitta på när Alice fyller, jag menar detta blir ju svårt att slå. Du kanske få göra en extra svensk tillställning med sill på silverfat och köttbullar med brunsås o lingon.......och självklart en jordgubbstårta!!!

    Här har det varit fullet hus hela dagen, då vi e barnvakt åt mina kusinbarn.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Härligt!!

    Det är så skönt med lite tid för sig själv. Är inte så bortskämd med det nuförtiden. Men på ett sätt är det rätt så härligt också att jämt dra runt med en hel liten skock ungar i hasorna *s* men lite tröttande...

    Ja, det är så skönt att hon blir väl omhändertagen av sina klasskompisar!!
  10. 5
    Härligt!! Det är så skönt med lite tid för sig själv. Är inte så bortskämd med det nuförtiden. Men på ett sätt är det rätt så härligt också att jämt dra runt med en hel liten skock ungar i hasorna *s* men lite tröttande...

    Ja, det är så skönt att hon blir väl omhändertagen av sina klasskompisar!!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Verkligen!!

    Det kändes lite konstigt, men såklart kul:-)

    Mums med kräftskiva, jag älskar kräftor dock inte min man tyvärr men jag brukar tigga till mig kräftfest när vi är hos mina svärisar på deras lantställe *s* Dock hann vi ju inte åka dit i år, så jag blir nog utan kräftorna:-(
  12. 6
    Verkligen!! Det kändes lite konstigt, men såklart kul:-)

    Mums med kräftskiva, jag älskar kräftor dock inte min man tyvärr men jag brukar tigga till mig kräftfest när vi är hos mina svärisar på deras lantställe *s* Dock hann vi ju inte åka dit i år, så jag blir nog utan kräftorna:-(
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Men vad kul!

    Lite annorlunda än saft o bullar liksom...men kul!

    Själv har jag redan börjat fundera på vad man kan göra för kul på barnkalas och önskar ibland att det var ett sommarbarn just av den anledningen, man kan göra så mycket kul utomhus på sommaren...fast ni har ju sommar året runt nu förståss...*S*
  14. 7
    Men vad kul! Lite annorlunda än saft o bullar liksom...men kul!

    Själv har jag redan börjat fundera på vad man kan göra för kul på barnkalas och önskar ibland att det var ett sommarbarn just av den anledningen, man kan göra så mycket kul utomhus på sommaren...fast ni har ju sommar året runt nu förståss...*S*
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Så sant...

    värsta lyxlivet:-) Även om man inte är rik själv så är det ju kul att frottéra sig med dem som är det:-D

    Hehe ja köttbullar och brunsås, det skulle vara nåt!!! Jordgubbar har jag sett i affären, importerade från Belgien;-) Saken är ju att Alice fyller år redan om två veckor, men vi har kommit överens om att hon ska skjuta fram sitt kalas tills hon iaf kan prata med sina gäster *s* så jag har tid på mig att fundera ut en plan...

    Underbart med huset fullt av ungar, tre tycker jag är ett minimum att ha själv, kul med några extra på det!!
  16. 8
    Så sant... värsta lyxlivet:-) Även om man inte är rik själv så är det ju kul att frottéra sig med dem som är det:-D

    Hehe ja köttbullar och brunsås, det skulle vara nåt!!! Jordgubbar har jag sett i affären, importerade från Belgien;-) Saken är ju att Alice fyller år redan om två veckor, men vi har kommit överens om att hon ska skjuta fram sitt kalas tills hon iaf kan prata med sina gäster *s* så jag har tid på mig att fundera ut en plan...

    Underbart med huset fullt av ungar, tre tycker jag är ett minimum att ha själv, kul med några extra på det!!
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    hehe

    Ja, här är det sommar för hela slanten:-) Men å andra sidan vill alla här vara inomhus för det är skönare med AC än med 35 grader och fuktigt:-)

    Barnkalas är kul, visserligen är det väl roligt med storslagna, men jag är mer för saft o bullar och lekar, typ äta kolasnöre från lina eller fiska upp äppelbit ur vattenskål med bara munnen *s*
  18. 9
    hehe Ja, här är det sommar för hela slanten:-) Men å andra sidan vill alla här vara inomhus för det är skönare med AC än med 35 grader och fuktigt:-)

    Barnkalas är kul, visserligen är det väl roligt med storslagna, men jag är mer för saft o bullar och lekar, typ äta kolasnöre från lina eller fiska upp äppelbit ur vattenskål med bara munnen *s*
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10

    coolt!

    Vad annorlunda det blir när man kommer en bit från Norden, lät spännande och skoj!

    Kram
  20. 10
    coolt! Vad annorlunda det blir när man kommer en bit från Norden, lät spännande och skoj!

    Kram

Liknande trådar

  1. Vi var på kalas idag och
    By spider-woman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 21:26
  2. Kalas idag
    By selmar in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 22:31
  3. Kalas idag
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:47
  4. Kalas idag!
    By Anfiveth in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 17:33
  5. Kalas ska vi ha idag...
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar