Tänkte höra lite...
_99/00 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 1999
    #1

    Tänkte höra lite...

    hur ni har det nu för tiden?
    Åren går ju så himla fort och våra små vinterbebisar har börjat /ska börja skolan redan!
    Det blir ju inte så mycket skrivande här, av helt förståeliga anledningar, men jag vill gärna höra hur ni har det, hur era barn har det och vad ni gör nu för tiden. =)
    Mycket har säkert hänt på alla dessa år...
  2. 1
    Tänkte höra lite... hur ni har det nu för tiden?
    Åren går ju så himla fort och våra små vinterbebisar har börjat /ska börja skolan redan!
    Det blir ju inte så mycket skrivande här, av helt förståeliga anledningar, men jag vill gärna höra hur ni har det, hur era barn har det och vad ni gör nu för tiden. =)
    Mycket har säkert hänt på alla dessa år...
  3. Medlem sedan
    May 1999
    #2

    Svarar själv:

    Victor börjar 6-årsverksamhet den 24/8 och ser fram emot detta! Han går hos dagmamma och ska fortsätta med det även som skolbarn.
    Victor är en glad liten (nåja) kille, han frågar och vet väldigt mycket. Har ofta kluriga svar på det mesta. Han tragglar bokstäver och siffror och gillar att spela tv-spel och, favoriten, Gameboy.
    Han har en stor portion humor och har stor fantasi. Han leker mycket själv och lever sig in i det han gör med ljud och kroppsrörelser. Han är en mästare på att imitera ljud! *S*
    Han har också ett stort behov av kompisar och bästisen är kusinen som är 10 mån. äldre.
    Vikten idag är 27, 3 kg och längden 127 cm. Så han är stor för sin ålder.

    Själv arbetar jag som enhetschef på ett äldreboende. Jag har denna tjänst året ut, sen vet jag inte vad som händer. Men jag är inte särskilt orolig, det ordnar sig säkert.
    De äldre syskonen har hunnit bli 21, 19, 17, 14 och 12 år. Den äldsta har flyttat hemifrån, men de andra bor hemma.

    Detta var lite om oss! =)
  4. 2
    Svarar själv: Victor börjar 6-årsverksamhet den 24/8 och ser fram emot detta! Han går hos dagmamma och ska fortsätta med det även som skolbarn.
    Victor är en glad liten (nåja) kille, han frågar och vet väldigt mycket. Har ofta kluriga svar på det mesta. Han tragglar bokstäver och siffror och gillar att spela tv-spel och, favoriten, Gameboy.
    Han har en stor portion humor och har stor fantasi. Han leker mycket själv och lever sig in i det han gör med ljud och kroppsrörelser. Han är en mästare på att imitera ljud! *S*
    Han har också ett stort behov av kompisar och bästisen är kusinen som är 10 mån. äldre.
    Vikten idag är 27, 3 kg och längden 127 cm. Så han är stor för sin ålder.

    Själv arbetar jag som enhetschef på ett äldreboende. Jag har denna tjänst året ut, sen vet jag inte vad som händer. Men jag är inte särskilt orolig, det ordnar sig säkert.
    De äldre syskonen har hunnit bli 21, 19, 17, 14 och 12 år. Den äldsta har flyttat hemifrån, men de andra bor hemma.

    Detta var lite om oss! =)
  5. Anna med Jonatha + 2 till
    #3

    Så här har vi det......

    Jonathan är minst i klassen till växten 128cm lång och 22 kg tung. Är sådär typisk som 6-åringen är med ett mycket varierande humör och nära till skratt och gråt. Har börjat ljuda lite ord men kan inte riktigt läsa. Är intresserad av enklare mattetal så vi får nog en liten matematiker.
    Är jätteintresserad av allt vad dataspel och tv-spel och filmer heter så vi har rätt mycket retriktioner här hemma när det gäller det.

    Jonathsn har ju fått 2 små systra; MInja 2 år och Maja 4 månader och han verkligen stortrivs i rollen som storebror.

    Själv arbetar jag numera barnmorska på bb/förlossning i Kalmar och stortrivs med det. Fast för närvarande är jag ju mammaledig : ) Jag pluggade ju när Jonathan var liten. Ja det var nog allt om oss just för tillfället.
  6. 3
    Så här har vi det...... Jonathan är minst i klassen till växten 128cm lång och 22 kg tung. Är sådär typisk som 6-åringen är med ett mycket varierande humör och nära till skratt och gråt. Har börjat ljuda lite ord men kan inte riktigt läsa. Är intresserad av enklare mattetal så vi får nog en liten matematiker.
    Är jätteintresserad av allt vad dataspel och tv-spel och filmer heter så vi har rätt mycket retriktioner här hemma när det gäller det.

    Jonathsn har ju fått 2 små systra; MInja 2 år och Maja 4 månader och han verkligen stortrivs i rollen som storebror.

    Själv arbetar jag numera barnmorska på bb/förlossning i Kalmar och stortrivs med det. Fast för närvarande är jag ju mammaledig : ) Jag pluggade ju när Jonathan var liten. Ja det var nog allt om oss just för tillfället.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Visst har det hänt en del.

    På 6,5 år har Benjamin hunnit få en lillasyster som nu är 4,5 år och en lillebror som är 14 månader.Vi har flyttat från Nordnorge till västra Värmland och sålt hus och köpt.Min man har startat en butik här i Arvika och jag jobbar på lab. på en VC.Benjamin börjsr förskoleklass d. 24/8 och ser verkligen fram emot det.Lite trötta är vi som föräldrar då vi fått känna på hur det är med ett barn som inte sover på nätterna men annars har vi det bra trots makens nystartade egna firma och renoveringsobjekt till hus.
  8. 4
    Visst har det hänt en del. På 6,5 år har Benjamin hunnit få en lillasyster som nu är 4,5 år och en lillebror som är 14 månader.Vi har flyttat från Nordnorge till västra Värmland och sålt hus och köpt.Min man har startat en butik här i Arvika och jag jobbar på lab. på en VC.Benjamin börjsr förskoleklass d. 24/8 och ser verkligen fram emot det.Lite trötta är vi som föräldrar då vi fått känna på hur det är med ett barn som inte sover på nätterna men annars har vi det bra trots makens nystartade egna firma och renoveringsobjekt till hus.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    Fortsättningen.

    Benjamin var på 6-årskontrollen i mars 117 cm lång och vägde 22 kg .Han är en mycket påhittig kille med humor .Gillar att bygga saker,rita,hitta på \"uppfinningar\",springa,klätt ra och en hel del andra saker.Han har precis lyckats knäcka läskoden och går runt och stavar alla kortare ord han ser.Han ser verkligen fram emot att börja förskoleklass.Främst för att träffa alla kompisar och lära känna nya(är en mycket social kille) men också för att få lära sig en massa saker .Däremot har han lite svårt att tackla när han inte är lika duktig på t ex fotboll som kusinerna (de är 1 resp 2,5 år äldre) och blir väldigt ledsen.Kanske hör till åldern? Benjamin är en toppen storebror även om han kan bli rasande på lillasyster.Lillebror är ju bägges lilla kelgris men han börjar att bli lite jobbig nu kan t o m en storebror erkänna;-).
  10. 5
    Fortsättningen. Benjamin var på 6-årskontrollen i mars 117 cm lång och vägde 22 kg .Han är en mycket påhittig kille med humor .Gillar att bygga saker,rita,hitta på \"uppfinningar\",springa,klätt ra och en hel del andra saker.Han har precis lyckats knäcka läskoden och går runt och stavar alla kortare ord han ser.Han ser verkligen fram emot att börja förskoleklass.Främst för att träffa alla kompisar och lära känna nya(är en mycket social kille) men också för att få lära sig en massa saker .Däremot har han lite svårt att tackla när han inte är lika duktig på t ex fotboll som kusinerna (de är 1 resp 2,5 år äldre) och blir väldigt ledsen.Kanske hör till åldern? Benjamin är en toppen storebror även om han kan bli rasande på lillasyster.Lillebror är ju bägges lilla kelgris men han börjar att bli lite jobbig nu kan t o m en storebror erkänna;-).
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Om Johannes

    Johannes börjar ju ettan nu på fredag faktiskt (börjar på fritids på tisdag redan) och ska gå i en 1-2:a. Känner mig lite orolig eftersom han är yngst (den som fyller närmast honom fyller i augusti), men det ska väl gå bra. Ljudar lite ord, kan alla bokstäver, men läser inte. Räknar däremot matte himla bra. Är just nu 125 cm lång och väger 20 kilo.
    Spelar fotboll och är mycket aktiv, men gillar även att spela data. Mycket kompisberoende, det går inte en helg utan lek med någon kompis.
  12. 6
    Om Johannes Johannes börjar ju ettan nu på fredag faktiskt (börjar på fritids på tisdag redan) och ska gå i en 1-2:a. Känner mig lite orolig eftersom han är yngst (den som fyller närmast honom fyller i augusti), men det ska väl gå bra. Ljudar lite ord, kan alla bokstäver, men läser inte. Räknar däremot matte himla bra. Är just nu 125 cm lång och väger 20 kilo.
    Spelar fotboll och är mycket aktiv, men gillar även att spela data. Mycket kompisberoende, det går inte en helg utan lek med någon kompis.
  13. Medlem sedan
    Aug 1999
    #7

    Kul!!

    Här är de ganska lungt, jag längtar till att få komma tillbaka till jobbet efter 1½ år hemma med Elliot. Han är förövrigt 15 månader redan!!! *min bebis!*

    Flisan har blivit en stor tjejja, vi har våra duster och eftersom hon är en kopia av mig blir de till att tygla sig emellanåt =) Men hon är härlig som tusan, de händer så mkt i hennes liv nu! De är så spännande att vara en del av det!

    Vi har renoverat radhuset lite, eller vi har målat,fixat nytt golv och tapetserat om. Och så har vi kaklat ett av badrummen. Vi är typ klara, men vi har ett badrum o lite småfix innan vi e helt nöjda men de tar vi lite senare.

    Jag står i kö för en magsäcksoperation, en GPB. Jag ska träffa kirurgen den 12 september och sen får vi se vart de tar vägen, men jag räknar me op vid årsskiftet.

    Ja, de va väl lite om oss... =)
  14. 7
    Kul!! Här är de ganska lungt, jag längtar till att få komma tillbaka till jobbet efter 1½ år hemma med Elliot. Han är förövrigt 15 månader redan!!! *min bebis!*

    Flisan har blivit en stor tjejja, vi har våra duster och eftersom hon är en kopia av mig blir de till att tygla sig emellanåt =) Men hon är härlig som tusan, de händer så mkt i hennes liv nu! De är så spännande att vara en del av det!

    Vi har renoverat radhuset lite, eller vi har målat,fixat nytt golv och tapetserat om. Och så har vi kaklat ett av badrummen. Vi är typ klara, men vi har ett badrum o lite småfix innan vi e helt nöjda men de tar vi lite senare.

    Jag står i kö för en magsäcksoperation, en GPB. Jag ska träffa kirurgen den 12 september och sen får vi se vart de tar vägen, men jag räknar me op vid årsskiftet.

    Ja, de va väl lite om oss... =)
  15. Medlem sedan
    Aug 1999
    #8

    glömde...

    hon väger 29-30kg och är 129cm lång, så vi har oxå en stor tjejja!
  16. 8
    glömde... hon väger 29-30kg och är 129cm lång, så vi har oxå en stor tjejja!
  17. Mia m Prinsessorna
    #9

    Athena..

    Ska börja inskolning på fritids nu på tisdag några timmar om dagen, och sedan börjar förskoleklassen nästa måndag, den 21a

    Athena är en klok, nyfiken och påhittig tjej.
    Går på Brommagymnasterna, och älskar att gympa, springa och balansera.

    Tycker om att läsa och skriva.

    Små-syrrorna har hunnit bli 5,5 resp 2 år.

    Athena är 128 cm och väger 22 kg.
  18. 9
    Athena.. Ska börja inskolning på fritids nu på tisdag några timmar om dagen, och sedan börjar förskoleklassen nästa måndag, den 21a

    Athena är en klok, nyfiken och påhittig tjej.
    Går på Brommagymnasterna, och älskar att gympa, springa och balansera.

    Tycker om att läsa och skriva.

    Små-syrrorna har hunnit bli 5,5 resp 2 år.

    Athena är 128 cm och väger 22 kg.
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10

    Nora..

    ska börja första klass på måndag 21/8. Hon är lart minst i sin klass 115 cm lång och väger 17,5 kg.
    Men hon är faktiskt inte yngst trots att hon fyller på juldagen.
    Nora är nu mitt inne i vad man brukar kalla lilla tonåren. Hon är sur nästan hela tiden, utom när hon leker med nån kompis, vilket on helst gör hela tiden.
    Inga lugna stunder uppskattas.
    Nora tycker om att läsa och skriva, det har hon ju kunnat i snart 2 år nu så det blir nog kul att börja ettan så man får jobba med det \"på riktigt\".
    Skönt att hon kan vara tidig med något eftersom hon är rätt mycket yngre än många klasskamrater.
    Lillebror har är snart 3 år och har en uvecklingsförsening, vi har ingen diagnos, men han varken går eller pratar än. Däremot kryper han i full fart.
    I höst lär det bli fullt upp eftersom Nora börjar skolan och August blir inskriven på barn hab. så vi lär nog få att göra.
    Själv går jag som timvikarie inom barnomsorgen, men hoppas väl få nåt mer varaktigt snart.
  20. 10
    Nora.. ska börja första klass på måndag 21/8. Hon är lart minst i sin klass 115 cm lång och väger 17,5 kg.
    Men hon är faktiskt inte yngst trots att hon fyller på juldagen.
    Nora är nu mitt inne i vad man brukar kalla lilla tonåren. Hon är sur nästan hela tiden, utom när hon leker med nån kompis, vilket on helst gör hela tiden.
    Inga lugna stunder uppskattas.
    Nora tycker om att läsa och skriva, det har hon ju kunnat i snart 2 år nu så det blir nog kul att börja ettan så man får jobba med det \"på riktigt\".
    Skönt att hon kan vara tidig med något eftersom hon är rätt mycket yngre än många klasskamrater.
    Lillebror har är snart 3 år och har en uvecklingsförsening, vi har ingen diagnos, men han varken går eller pratar än. Däremot kryper han i full fart.
    I höst lär det bli fullt upp eftersom Nora börjar skolan och August blir inskriven på barn hab. så vi lär nog få att göra.
    Själv går jag som timvikarie inom barnomsorgen, men hoppas väl få nåt mer varaktigt snart.
  21. Linda med 3
    #11

    Anton börjar den 22:e aug.

    och han ser verkligen fram emot det:) Han började på fritids förra veckan och han vill knappt gå hem när man ska hämta honnm och jag tror att det blir likadant sen när skolan kommit igång. Han kommer gå där mån-fre 8.00-12.00.
    F.ö så är han en väldigt aktiv kille som spelar fotboll, kör cross, bygger tonvis med lego o spelar tv-spel o leker med kompisar m,m
    Han är 123 cm lång o väger ca. 25 kg.
  22. 11
    Anton börjar den 22:e aug. och han ser verkligen fram emot det:) Han började på fritids förra veckan och han vill knappt gå hem när man ska hämta honnm och jag tror att det blir likadant sen när skolan kommit igång. Han kommer gå där mån-fre 8.00-12.00.
    F.ö så är han en väldigt aktiv kille som spelar fotboll, kör cross, bygger tonvis med lego o spelar tv-spel o leker med kompisar m,m
    Han är 123 cm lång o väger ca. 25 kg.
  23. Medlem sedan
    Apr 2006
    #12

    tackar som frågar :-)

    det är ju inte sån fart här längre som det var förr...lite tråkigt. Men jag håller mest till inne på höstbarn-05 numera eftersom min minsta flicka är född då. Det är mer fart där bland alla mammalediga ;-).

    Jadu var ska man börja.

    Mina föräldrar har gått ifrån varandra. de har skrivit på papper för skiljsmässa. Mamma verkar ha en ny o pappa var ute på en blind date igår ;-). Det har bara gått 1-2 veckor sen mamma flyttade så det har gått fort fram. Men mamma har mått dåligt länge över sitt liv. Men nu mår hon bra igen.

    Saga fyller 1 år den 9 september..det går såååå fort alltså. Ska till Ullared med en vän i början av september och kanske hittar nån present till henne där. Ska önska en polarn o pyret overall av mina föräldrar åt henne. Sen skulle jag vilja ha en sån där potta med melodi som spelar när kiss o bajs trillar ner i pottan..den kan ju Viggo ha lite nu i början tills Saga börjar använda den framåt nästa sommar nångång. Kanske önskar vantar o mössa från polarn o pyret av svärföräldrarna.

    Viggo har slutat med blöjor i sommar, men vill ha när han bajsar och han var utan ett tag på nätterna men det kom hela tiden i sängen så vi har blöja på natten för säkerhets skull..så ibland är den torr o ibland inte.

    Tova börjar ju förskoleklass och är lite blyg o nervös inför det...hon tappade sin första tand i somras.

    Vi har varit på semester bla på barnens gård i karlskrona, hos mina föräldrar(när de bodde ihop innan i somras) o badat i havet...sen var vi på äventyrslandet i Halmstad/Tylösand..och åkte en vända till Tylösand strand (nedanför per gessles hotell)...det var helt underbart vackert där i solnedgången. Barnen badade och hade så skoj!

    jag är ju mammaledig just nu, var arbetssökande 6 veckor is omras under mannens semester.I oktober blir jag arbetssökande igen.
    Niklas är då hemma pappaledig för Saga tills januari och då börjar hon på dagis.

    Vi gifte ju oss i somras med som du säkert redan vet..

    så det har hänt en del här under senare tid..

    kram..hur är det själv?
  24. 12
    tackar som frågar :-) det är ju inte sån fart här längre som det var förr...lite tråkigt. Men jag håller mest till inne på höstbarn-05 numera eftersom min minsta flicka är född då. Det är mer fart där bland alla mammalediga ;-).

    Jadu var ska man börja.

    Mina föräldrar har gått ifrån varandra. de har skrivit på papper för skiljsmässa. Mamma verkar ha en ny o pappa var ute på en blind date igår ;-). Det har bara gått 1-2 veckor sen mamma flyttade så det har gått fort fram. Men mamma har mått dåligt länge över sitt liv. Men nu mår hon bra igen.

    Saga fyller 1 år den 9 september..det går såååå fort alltså. Ska till Ullared med en vän i början av september och kanske hittar nån present till henne där. Ska önska en polarn o pyret overall av mina föräldrar åt henne. Sen skulle jag vilja ha en sån där potta med melodi som spelar när kiss o bajs trillar ner i pottan..den kan ju Viggo ha lite nu i början tills Saga börjar använda den framåt nästa sommar nångång. Kanske önskar vantar o mössa från polarn o pyret av svärföräldrarna.

    Viggo har slutat med blöjor i sommar, men vill ha när han bajsar och han var utan ett tag på nätterna men det kom hela tiden i sängen så vi har blöja på natten för säkerhets skull..så ibland är den torr o ibland inte.

    Tova börjar ju förskoleklass och är lite blyg o nervös inför det...hon tappade sin första tand i somras.

    Vi har varit på semester bla på barnens gård i karlskrona, hos mina föräldrar(när de bodde ihop innan i somras) o badat i havet...sen var vi på äventyrslandet i Halmstad/Tylösand..och åkte en vända till Tylösand strand (nedanför per gessles hotell)...det var helt underbart vackert där i solnedgången. Barnen badade och hade så skoj!

    jag är ju mammaledig just nu, var arbetssökande 6 veckor is omras under mannens semester.I oktober blir jag arbetssökande igen.
    Niklas är då hemma pappaledig för Saga tills januari och då börjar hon på dagis.

    Vi gifte ju oss i somras med som du säkert redan vet..

    så det har hänt en del här under senare tid..

    kram..hur är det själv?
  25. Medlem sedan
    Apr 2006
    #13

    Tova väger ca

    21-22 kg och är ca 118-119 cm lång
  26. 13
    Tova väger ca 21-22 kg och är ca 118-119 cm lång
  27. Viktoria m3 pojkar +1påG
    #14

    Sam

    ska få ett tredje syskon i vinter och ser fram emot det. Helst önskar han sig en lillasyster eftersom han redan har två småbröder.
    Han går sista dagen på dagis i morgon och sen börjar skolan om en vecka. Som han har längtat - han började läsa lite för drygt ett år sen och nu skriver han riktigt bra också.
    Hans biologiska pappa (det tog slut innan han föddes och min man har varit med sedan dess) fick för sig att komma till Sverige och hälsa på några dagar i somras (irländare), efter att inte ens ha skrivit ett brev under alla dessa år. Det är lite struligt där eftersom han hotat att kidnappa Sam och slå ner min man. Men på det hela taget tyckte Sam att det var rätt kul att träffa honom. Vi får se vad som händer i framtiden med det där.

    Förra veckan fick vi besked på blodproverna. Sam är allergisk mot laktos och kommer nu att få specialmat även i skolan. Vi har ju misstänkt det här väldigt länge men det känns bra att äntligen ha fått det skriftligt.
  28. 14
    Sam ska få ett tredje syskon i vinter och ser fram emot det. Helst önskar han sig en lillasyster eftersom han redan har två småbröder.
    Han går sista dagen på dagis i morgon och sen börjar skolan om en vecka. Som han har längtat - han började läsa lite för drygt ett år sen och nu skriver han riktigt bra också.
    Hans biologiska pappa (det tog slut innan han föddes och min man har varit med sedan dess) fick för sig att komma till Sverige och hälsa på några dagar i somras (irländare), efter att inte ens ha skrivit ett brev under alla dessa år. Det är lite struligt där eftersom han hotat att kidnappa Sam och slå ner min man. Men på det hela taget tyckte Sam att det var rätt kul att träffa honom. Vi får se vad som händer i framtiden med det där.

    Förra veckan fick vi besked på blodproverna. Sam är allergisk mot laktos och kommer nu att få specialmat även i skolan. Vi har ju misstänkt det här väldigt länge men det känns bra att äntligen ha fått det skriftligt.
  29. Viktoria m3 pojkar +1påG
    #15

    tillägg:

    Sam väger 24 kg och är 124 cm lång
  30. 15
    tillägg: Sam väger 24 kg och är 124 cm lång
  31. Medlem sedan
    May 2005
    #16

    Katarina

    börjar 6-års den 21/8. En mycket självständig dam på ca 112 cm och 19 kg. Hon går på fritids sedan en vecka tillbaka. Samma avdelning som storasyster Rebecka(9 år den 21/9). Båda tjejerna har längtat till den dagen Katarina skulle börja. Eftersom REbecka avgudat sin lillasyster sedan den dagen hon föddes tror jag att hon kan vara väldigt beskyddande mot henne.

    Efter en jobbig vår när min man äntligen blev diagnostiserad manodeprisiv så börjar allt reda upp sig hoppas jag. Men det har varit påfrestande för både mig och barnen.

    Katarina är mjölkproteinallergiker och vi har även gjort en privat allergiutredning med hjälp av Scandlabs i Stockholm. Provet visade långsam reaktion mot mandel, vete-och kornstärkelse. JAg ska kontakta en dietist och få hjälp, men då kan vi kanske bli av med alla hennes eksem.

    Jag jobbar sedan februari på ett vikariat i hemtjänsten i Vagnhärad. Och trivs kanon.

    Jag tror det var allt om oss som jag kommer på. :-)
  32. 16
    Katarina börjar 6-års den 21/8. En mycket självständig dam på ca 112 cm och 19 kg. Hon går på fritids sedan en vecka tillbaka. Samma avdelning som storasyster Rebecka(9 år den 21/9). Båda tjejerna har längtat till den dagen Katarina skulle börja. Eftersom REbecka avgudat sin lillasyster sedan den dagen hon föddes tror jag att hon kan vara väldigt beskyddande mot henne.

    Efter en jobbig vår när min man äntligen blev diagnostiserad manodeprisiv så börjar allt reda upp sig hoppas jag. Men det har varit påfrestande för både mig och barnen.

    Katarina är mjölkproteinallergiker och vi har även gjort en privat allergiutredning med hjälp av Scandlabs i Stockholm. Provet visade långsam reaktion mot mandel, vete-och kornstärkelse. JAg ska kontakta en dietist och få hjälp, men då kan vi kanske bli av med alla hennes eksem.

    Jag jobbar sedan februari på ett vikariat i hemtjänsten i Vagnhärad. Och trivs kanon.

    Jag tror det var allt om oss som jag kommer på. :-)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Mathalie...........

    började fritids för 1 vecka sedan och har fått massa nya kompisar dvs killar :-) Börjar 6års den 24/8 och längtar efter det. Humöret pendlar upp och ner och viljan är lika envis.
    Lillasyster har blivit 2½år och har lugnat´ned sig efter ha vägrat sova på natten och skrikit så hon kräks när hon inte fått som hon ville. Hon harr dessutom fått både glasögon för närsynthet och plaströr i öronen så nu ser man ljuset i tunneln och allt flyter smärtfritt igen.
    Natgalie väger ca 21-22kg och är någonstans mellan 122-128cm lång.
    Vi har gift oss 2003 och bor nu i radhus och jag jobbar på VC.
  34. 17
    Mathalie........... började fritids för 1 vecka sedan och har fått massa nya kompisar dvs killar :-) Börjar 6års den 24/8 och längtar efter det. Humöret pendlar upp och ner och viljan är lika envis.
    Lillasyster har blivit 2½år och har lugnat´ned sig efter ha vägrat sova på natten och skrikit så hon kräks när hon inte fått som hon ville. Hon harr dessutom fått både glasögon för närsynthet och plaströr i öronen så nu ser man ljuset i tunneln och allt flyter smärtfritt igen.
    Natgalie väger ca 21-22kg och är någonstans mellan 122-128cm lång.
    Vi har gift oss 2003 och bor nu i radhus och jag jobbar på VC.
  35. Marie M Nathalie 4/2-00
    #18

    Nathalie skulle det stå (imt)

    k
  36. 18
    Nathalie skulle det stå (imt) k
  37. Medlem sedan
    Nov 2001
    #19

    Skoj

    att höra ifrån er alla.
    Jennie är en drömmare, lever i fantasin mycket. Älskar att sjunga, musik, prinsessor och allt annat som är supertjejigt. Maria har aldrig varit sån.
    Jennie kan aldrig hålla ordning på någonting, men det bryr hon sig inte ett skvatt om. Inga bekymmer, förutom att storasyster bråkar med henne (hennes version..) Älskar djur. Många roliga kommentarer just nu från henne. Hon tycker tex det är hemsk äckligt att vi har en skinnsoffa. Skinn, det är ju jättehemskt. Hoppas jag aldrig blir nån soffa sa hon häromdagen...fniss.
    Hon började Fklass förra året och nu börjar hon 1an i samma klass hon gick i innan. Det är en F-2. Läsa kan hon inte, inte skriva. Räknar till 200 eller nåt. Hon är lite trotsig men mest mot storasyster.
    På lördag har hon ett stort förtroendeuppdrag. Hon ska vara barnvakt på sin fasters bröllop. Hon ska passa deras 1 åring i kyrkan när de gifter sig. Vet inte hur det går, hon är nog mest pratig själv. Pratar alltid om allting.
    Har ingen jättekoll på hur lång hon är, men skulle tro nånting runt 125 cm och ca 27 kg tung.
    Själv är jag hemma, säljer barnkläder på hempartyn. Vet inte om man får skriva vad härinne. Allt lugnt på hemmafronten annars. Sköter våra grisar, katter, hundar och dammråttor...
  38. 19
    Skoj att höra ifrån er alla.
    Jennie är en drömmare, lever i fantasin mycket. Älskar att sjunga, musik, prinsessor och allt annat som är supertjejigt. Maria har aldrig varit sån.
    Jennie kan aldrig hålla ordning på någonting, men det bryr hon sig inte ett skvatt om. Inga bekymmer, förutom att storasyster bråkar med henne (hennes version..) Älskar djur. Många roliga kommentarer just nu från henne. Hon tycker tex det är hemsk äckligt att vi har en skinnsoffa. Skinn, det är ju jättehemskt. Hoppas jag aldrig blir nån soffa sa hon häromdagen...fniss.
    Hon började Fklass förra året och nu börjar hon 1an i samma klass hon gick i innan. Det är en F-2. Läsa kan hon inte, inte skriva. Räknar till 200 eller nåt. Hon är lite trotsig men mest mot storasyster.
    På lördag har hon ett stort förtroendeuppdrag. Hon ska vara barnvakt på sin fasters bröllop. Hon ska passa deras 1 åring i kyrkan när de gifter sig. Vet inte hur det går, hon är nog mest pratig själv. Pratar alltid om allting.
    Har ingen jättekoll på hur lång hon är, men skulle tro nånting runt 125 cm och ca 27 kg tung.
    Själv är jag hemma, säljer barnkläder på hempartyn. Vet inte om man får skriva vad härinne. Allt lugnt på hemmafronten annars. Sköter våra grisar, katter, hundar och dammråttor...
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20

    Ullared

    var vi i igår. Mycket folk för min smak, vi är ju lite bortskämda att vi kan åka dit närsomhelst. Bor ju ca 3 mil därifrån.
    Hittade en täckväst till Jennie och en vinterjacka till Maria. Åker alltid dit och köper födelsedagspresenter.
    Trevlig shoppingtur!
  40. 20
    Ullared var vi i igår. Mycket folk för min smak, vi är ju lite bortskämda att vi kan åka dit närsomhelst. Bor ju ca 3 mil därifrån.
    Hittade en täckväst till Jennie och en vinterjacka till Maria. Åker alltid dit och köper födelsedagspresenter.
    Trevlig shoppingtur!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. tänkte höra lite hur era sover
    By hannaktm in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-07, 21:16
  2. hej tänkte höra lite mer er om blödninga
    By Anonym in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-31, 12:42
  3. Tänkte höra med er ang VUL
    By Landsbyggsmamman in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 17:33
  4. Tänkte höra...
    By Lässugen in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 19:08
  5. Jag tänkte höra med er
    By ellatova in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar