Boktips till 11 åriga pojkar
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Boktips till 11 åriga pojkar

    önskas ! Min make ska börja undervisa i en 4/5a så han vill ha tips på böcker som kan intressera dom. För högläsning alltså. TAcksam för tips. Har även frågat på OÄF, men det är ju här ni experter håller till *S*
  2. 1
    Boktips till 11 åriga pojkar önskas ! Min make ska börja undervisa i en 4/5a så han vill ha tips på böcker som kan intressera dom. För högläsning alltså. TAcksam för tips. Har även frågat på OÄF, men det är ju här ni experter håller till *S*
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    kommer inte på...

    ... något just nu, men säg till honom att vända sig till sitt bibliotek och prata med barnbibliotekarien så kan han säkert få massor med bra tips!
    Lycka till!
  4. 2
    kommer inte på... ... något just nu, men säg till honom att vända sig till sitt bibliotek och prata med barnbibliotekarien så kan han säkert få massor med bra tips!
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Tipsar om

    Kim Kimselius böcker. Finns en hel serie, om barn som reser i tiden och hamnar i olika historiska tidsepoker. När jag hade år 4 så gillades dem skarpt. Tillbaka till Pompeji heter den första om jag inte minns fel.
  6. 3
    Tipsar om Kim Kimselius böcker. Finns en hel serie, om barn som reser i tiden och hamnar i olika historiska tidsepoker. När jag hade år 4 så gillades dem skarpt. Tillbaka till Pompeji heter den första om jag inte minns fel.
  7. Kakum
    #4

    Några förslag

    Egentligen finns det ju MASSOR! Här är några som jag kommer på så där på rak arm. Jag vet att dessa funkat som högläsning:

    Solstenen av Bylock
    Godnatt mister Tom av Magorian
    Skämmerskans dotter av Kaaberböl
    Molly Moons fantastiska bok om hypnos av Byng
    Glaspärleresan av Mangold
    Drakryttaren av Cornelia Funke

    eller varför inte \"beta av\" klassikerna? Minns själv högläsning av Jules Verne m.fl som det bästa under hela mellanstadiet och så tacksam jag är för att min \"mossiga gamla lärare från Stenåldern\" gjorde oss den tjänsten!
  8. 4
    Några förslag Egentligen finns det ju MASSOR! Här är några som jag kommer på så där på rak arm. Jag vet att dessa funkat som högläsning:

    Solstenen av Bylock
    Godnatt mister Tom av Magorian
    Skämmerskans dotter av Kaaberböl
    Molly Moons fantastiska bok om hypnos av Byng
    Glaspärleresan av Mangold
    Drakryttaren av Cornelia Funke

    eller varför inte \"beta av\" klassikerna? Minns själv högläsning av Jules Verne m.fl som det bästa under hela mellanstadiet och så tacksam jag är för att min \"mossiga gamla lärare från Stenåldern\" gjorde oss den tjänsten!
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5

    Vargbröder

    av Michelle Paver har vi haft som högläsning åt våra 10-åriga pojkar. Jättebra tyckte både jag och dom.
  10. 5
    Vargbröder av Michelle Paver har vi haft som högläsning åt våra 10-åriga pojkar. Jättebra tyckte både jag och dom.
  11. tusentina
    #6

    Förslag

    Harry Potter såklart :D
    Någonting av Roald Dahl?
  12. 6
    Förslag Harry Potter såklart :D
    Någonting av Roald Dahl?
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7

    finns två st till

    som fortsättning på solstenen! månringen och stjärnhavet och dom är JÄTTEbra!!! tyckte mycket om dom. gillade även dårfinkar och dönickar samt gummitarzan tihi
  14. 7
    finns två st till som fortsättning på solstenen! månringen och stjärnhavet och dom är JÄTTEbra!!! tyckte mycket om dom. gillade även dårfinkar och dönickar samt gummitarzan tihi
  15. po
    #8

    därvarns resa

    tror jag den heter uppskattades massor av 11-åringar när jag vikade för ett tag sedan.
    Likaså berättade jag filmen (alltså berättade handlingen som en historia) \"vägvisaren\" som nästan var ännu mer uppskattat.......om nån kommer ihåg den filmen nu?!
  16. 8
    därvarns resa tror jag den heter uppskattades massor av 11-åringar när jag vikade för ett tag sedan.
    Likaså berättade jag filmen (alltså berättade handlingen som en historia) \"vägvisaren\" som nästan var ännu mer uppskattat.......om nån kommer ihåg den filmen nu?!
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Tusen tack för alla svar! IMT

  18. 9
    Tusen tack för alla svar! IMT
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10

    Godnatt Mr Tom

    har jag läst många gånger för mellandstadieklasser. Den är underbar. Den är lång och ganska långsam i tempot men ändå har eleverna suttit knäpptysta och det har varit en nästan magisk stämning i klassrummet.
  20. 10
    Godnatt Mr Tom har jag läst många gånger för mellandstadieklasser. Den är underbar. Den är lång och ganska långsam i tempot men ändå har eleverna suttit knäpptysta och det har varit en nästan magisk stämning i klassrummet.

Liknande trådar

  1. Julklappar till era 8-åriga pojkar...
    By Anonym in forum _01 Höstbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 20:00
  2. Kläder till 7-åriga pojkar
    By Milla22 in forum Småbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:49
  3. boktips till mina pojkar
    By webbee in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 21:46
  4. Ni med 6-åriga pojkar!
    By Mina75 med L00, L02, L05 in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 19:03
  5. Boktips till 10 & 11-åriga tjejer sökes!
    By Maria med V & I in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-10, 18:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar