Har vägt och mätt barnen nu
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Har vägt och mätt barnen nu

    Sonen knappar in!
    Emma 107,7 cm och 18,8kg
    Theo 106,2 cm och 17,5 kg

    =)
  2. 1
    Har vägt och mätt barnen nu Sonen knappar in!
    Emma 107,7 cm och 18,8kg
    Theo 106,2 cm och 17,5 kg

    =)
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Oj, vad lika!

    Tror folk att dom är tvillingar?
  4. 2
    Oj, vad lika! Tror folk att dom är tvillingar?
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Snart växer han om Oliver me...

    Mamma mätte Oliver typ 3 gånger igår...
    117,5 cm (han var 115 för ca 1 mån sedan å då mättes han också flera gånger). Men vi får väl se när han står vid en sån där \"riktig\" mät grej.
    Han väger 21,3 kg.

    Många av barnen på hans förskola har växt (av de som varit där) o det verkar som om de är antingen långa eller korta...

    Börjar lägga undan mer åt Theo att ärva då... :-)

  6. 3
    Snart växer han om Oliver me... Mamma mätte Oliver typ 3 gånger igår...
    117,5 cm (han var 115 för ca 1 mån sedan å då mättes han också flera gånger). Men vi får väl se när han står vid en sån där \"riktig\" mät grej.
    Han väger 21,3 kg.

    Många av barnen på hans förskola har växt (av de som varit där) o det verkar som om de är antingen långa eller korta...

    Börjar lägga undan mer åt Theo att ärva då... :-)

  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4

    Har inte hänt att något sagt det

    de kanske tycker det är självklart eller nåt :P

    Men däremot frågade frisören Emma vad hennes storebror heter. \"Theo är min lillebror och jag kommer alltid vara större(hon menade äldre) än honom\"
  8. 4
    Har inte hänt att något sagt det de kanske tycker det är självklart eller nåt :P

    Men däremot frågade frisören Emma vad hennes storebror heter. \"Theo är min lillebror och jag kommer alltid vara större(hon menade äldre) än honom\"
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Ja nu måste vi ut och storhandla

    Alla kläder i stl 98 måste bort och bytas ut mot 110! Eeeek! 104 sitter ju fortfarande jättebra, men det är ju ingen idé att köpa det när han redan är över 106... Tur det finns många byxor med resår i midjan.
  10. 5
    Ja nu måste vi ut och storhandla Alla kläder i stl 98 måste bort och bytas ut mot 110! Eeeek! 104 sitter ju fortfarande jättebra, men det är ju ingen idé att köpa det när han redan är över 106... Tur det finns många byxor med resår i midjan.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    fast det är rätt tydligt i utv.

    att Emma är såpass mycket större. Snart 5... jättestor!


  12. 6
    fast det är rätt tydligt i utv. att Emma är såpass mycket större. Snart 5... jättestor!


  13. Medlem sedan
    Nov 2000
    #7

    fast jag tvivlar

    på att Theo växer om Oliver. Vi kan ju jämföra deras pappor tex =)
  14. 7
    fast jag tvivlar på att Theo växer om Oliver. Vi kan ju jämföra deras pappor tex =)
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    lol men det är ingen garanti vetdu

    Pson\'s pappa är 170 typ.... o hans mamam 167 . Lite skillnad mot hans 192 lol-
  16. 8
    lol men det är ingen garanti vetdu Pson\'s pappa är 170 typ.... o hans mamam 167 . Lite skillnad mot hans 192 lol-
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9

    Nästan som mina...

    Fast Ronja är inte riktigt så nära än. Neo mäter ca 108cm och väger 17,5kg. Ronja mäter 104cm och väger 16,5kg!

    Men vi får ofta fågan om dom är tvillingar. Ibland har vi till och med fått undran om Ronja är äldst när vi sagt att det skiljer 1½ år på dom.

    Och i skostorlek så har Ronja 1-2strl större än Neo. Det tycker han är såååå orättvist!

    Tycker att det är gulligt att dom är så lika i storlek faktiskt. Tycker inte att det skiljer sååå jättemkt i utveckling heller faktiskt. Visst litegrann men Ronja halkar ju in på så mkt i förtid tack vare Neo. På gott och ont!
  18. 9
    Nästan som mina... Fast Ronja är inte riktigt så nära än. Neo mäter ca 108cm och väger 17,5kg. Ronja mäter 104cm och väger 16,5kg!

    Men vi får ofta fågan om dom är tvillingar. Ibland har vi till och med fått undran om Ronja är äldst när vi sagt att det skiljer 1½ år på dom.

    Och i skostorlek så har Ronja 1-2strl större än Neo. Det tycker han är såååå orättvist!

    Tycker att det är gulligt att dom är så lika i storlek faktiskt. Tycker inte att det skiljer sååå jättemkt i utveckling heller faktiskt. Visst litegrann men Ronja halkar ju in på så mkt i förtid tack vare Neo. På gott och ont!

Liknande trådar

  1. Vägt och mätt
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 08:35
  2. Nu har vi mätt-vägt osv
    By Ayhanza in forum _05 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 14:01
  3. Mätt och vägt. 104,5 och 20 kg
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 22:10
  4. Vägt o mätt...
    By -Helena m AoM- in forum _0505 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 07:39
  5. Vägt och mätt
    By cillae in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 21:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar