Örat luktar illa
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Örat luktar illa

    Vincents ena öra luktar lite skumt, typ som jäst. Särskilt när han är nybadad.

    Är det nåt ni känner igen eller vet vad det kan vara?
  2. 1
    Örat luktar illa Vincents ena öra luktar lite skumt, typ som jäst. Särskilt när han är nybadad.

    Är det nåt ni känner igen eller vet vad det kan vara?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Har du kollat...

    hur han ser ut bakom örat???
    Saga lukdade också lite mysko för ett tag sen. Och jag undrade o försökte förstå vad det kom ifrån. Och tillsisst så fick jag se att bakom ena örat var det en massa jox. Det kan hon få fortfarande fast jag tycker jag torkar o tvättar bakom örat (och det är bara ena örat) så gottsom jämt. Men jag antar att hon ligger liksom på jusst det örat när hon sover så det blir väll klibbit o varmt där då...
  4. 2
    Har du kollat... hur han ser ut bakom örat???
    Saga lukdade också lite mysko för ett tag sen. Och jag undrade o försökte förstå vad det kom ifrån. Och tillsisst så fick jag se att bakom ena örat var det en massa jox. Det kan hon få fortfarande fast jag tycker jag torkar o tvättar bakom örat (och det är bara ena örat) så gottsom jämt. Men jag antar att hon ligger liksom på jusst det örat när hon sover så det blir väll klibbit o varmt där då...
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Ja

    Kollar varje gång jag känner att det luktar, men det finns ingenting bakom.
    Bastian hade lite jox bakom öronen när han var bebis, så jag trodde det var det först.
    Men på Vincent kommer det inifrån örat.

    Provade med tops och topsen luktade illa efteråt. Petade inte i örat.
    Ska höra på bvc sen också.
  6. 3
    Ja Kollar varje gång jag känner att det luktar, men det finns ingenting bakom.
    Bastian hade lite jox bakom öronen när han var bebis, så jag trodde det var det först.
    Men på Vincent kommer det inifrån örat.

    Provade med tops och topsen luktade illa efteråt. Petade inte i örat.
    Ska höra på bvc sen också.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Kolla upp det

    det kan vara öroninflammation!
    Vissa min son tex reagerade endast nån enstaka gång med feber och ont i örat, men hade istället så att trumhinnan sprack varje gång och ut rann var/vätska som luktade riktigt äckligt.
    Så kontakta BVC de ger alltid penicillin om trumhinnan har spruckit till så små.
  8. 4
    Kolla upp det det kan vara öroninflammation!
    Vissa min son tex reagerade endast nån enstaka gång med feber och ont i örat, men hade istället så att trumhinnan sprack varje gång och ut rann var/vätska som luktade riktigt äckligt.
    Så kontakta BVC de ger alltid penicillin om trumhinnan har spruckit till så små.
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Ojdå

    Hoppas det inte är det. Men jag ska ringa bvc imorgon.

    Men han verkar inte ha ont eller så vara besvärad av det.
  10. 5
    Ojdå Hoppas det inte är det. Men jag ska ringa bvc imorgon.

    Men han verkar inte ha ont eller så vara besvärad av det.
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6

    Adam luktar lika i naveln

    precis som jäst, och jag tror att det är just för att lite mojs samlas där man inte riktigt kommer åt. Nu när det varit så varmt oxå... Vi rengör med tops så gott det går och på BVC sa de att det var rätt så vanligt och så länge det inte såg inflamerat ut eller att Adam fick feber skulle vi bara fortsätta att göra rent så gott vi kunde.
  12. 6
    Adam luktar lika i naveln precis som jäst, och jag tror att det är just för att lite mojs samlas där man inte riktigt kommer åt. Nu när det varit så varmt oxå... Vi rengör med tops så gott det går och på BVC sa de att det var rätt så vanligt och så länge det inte såg inflamerat ut eller att Adam fick feber skulle vi bara fortsätta att göra rent så gott vi kunde.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    kollat det nu

    Ringde bvc i morse och hon tyckte där att jag skulle ringa barnmottagningen.
    Fick en tid kl 13.
    Men doktorn kunde inte se nånting konstigt med hans öra. Han hade ingen förklaring till varför det luktar så.
  14. 7
    kollat det nu Ringde bvc i morse och hon tyckte där att jag skulle ringa barnmottagningen.
    Fick en tid kl 13.
    Men doktorn kunde inte se nånting konstigt med hans öra. Han hade ingen förklaring till varför det luktar så.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    så skönt

    att det inte var öif, kan väl säkert vara nåt smuts? som fastnat nånstans bara
  16. 8
    så skönt att det inte var öif, kan väl säkert vara nåt smuts? som fastnat nånstans bara
  17. Sofie m 2 + Pontus 11/4
    #9

    Pontus öra..

    ...brukar också lukta men jag tror att det är typ vax och hudavlagringar o dyl i rat som ger den lukten. Man kan ju rengöra med tops i ytterörat alltså inte in i hörselgången så blir det bättre.
  18. 9
    Pontus öra.. ...brukar också lukta men jag tror att det är typ vax och hudavlagringar o dyl i rat som ger den lukten. Man kan ju rengöra med tops i ytterörat alltså inte in i hörselgången så blir det bättre.

Liknande trådar

  1. Jag luktar illa!
    By Blä! in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-21, 20:24
  2. Luktar illa under löp?
    By Neba in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:18
  3. Hund luktar ur örat?
    By hwila in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 20:38
  4. Det luktar illa
    By suzzane in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 11:06
  5. Luktar illa?
    By -Nike- in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar