Imorgon börjar Rasmus på dagis!
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Imorgon börjar Rasmus på dagis!

    Definitivt. Och det känns bra, riktigt bra faktiskt för vi tror att hans behov är stort av att få leka av sig lite ordentligare än vad han får göra hemma.
    Så imorgon börjar inskolningen och det blir premiär för mig också eftersom pappa inskolade förra gången (ja han gick ju på dagis en kort kort period november-04 till mitten på februari-05, d v s ca 2½ månad).
    Den här gången känns det som om han är mycket mer mogen för det.
    1 september börjar jag sedan jobba på halvtid så jag o sambon delar på föräldraledighet för Robin. Rasmus blir alltså \"bara\" ett 15-timmarsbarn det första året till lillebror får börja i augusti 2007.
    Må gott alla 3-åringar med mammor!
  2. 1
    Imorgon börjar Rasmus på dagis! Definitivt. Och det känns bra, riktigt bra faktiskt för vi tror att hans behov är stort av att få leka av sig lite ordentligare än vad han får göra hemma.
    Så imorgon börjar inskolningen och det blir premiär för mig också eftersom pappa inskolade förra gången (ja han gick ju på dagis en kort kort period november-04 till mitten på februari-05, d v s ca 2½ månad).
    Den här gången känns det som om han är mycket mer mogen för det.
    1 september börjar jag sedan jobba på halvtid så jag o sambon delar på föräldraledighet för Robin. Rasmus blir alltså \"bara\" ett 15-timmarsbarn det första året till lillebror får börja i augusti 2007.
    Må gott alla 3-åringar med mammor!
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2

    Hej

    Det är ju perfekt att han bara behöver gå 15h. Blir liksom en lång inskolning, då slipper han ju börja gå långa dagar på en gång. Tror dom får en mer positiv syn på dagis med en mjuk start, att dom är ifrån mamma och pappa en lagom stund om dagen.
    Hoppas det går bra och att det är bra fröknar.
  4. 2
    Hej Det är ju perfekt att han bara behöver gå 15h. Blir liksom en lång inskolning, då slipper han ju börja gå långa dagar på en gång. Tror dom får en mer positiv syn på dagis med en mjuk start, att dom är ifrån mamma och pappa en lagom stund om dagen.
    Hoppas det går bra och att det är bra fröknar.
  5. Sessan m A-03 & L-04
    #3

    hur har det gått?

    Nyfiken på vad han tyckt, vad ni tyckt o så ju ;-)
  6. 3
    hur har det gått? Nyfiken på vad han tyckt, vad ni tyckt o så ju ;-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Allt gått bra!

    Idag blev det lugnt dock. Inte så mkt information utan bara lite känna på lokalerna & personalen. Men Rasmus lär säkerligen trivas och personalen verkar trevlig.
  8. 4
    Allt gått bra! Idag blev det lugnt dock. Inte så mkt information utan bara lite känna på lokalerna & personalen. Men Rasmus lär säkerligen trivas och personalen verkar trevlig.
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5

    Vad skönt

    hoppas det flyter på. Själv hade vi (jag) en skitstart på veckan. Sebastian gick ju första gången i måndags efter 5 veckors sommarlov och han grinade hela vägen till dagis och när jag lämnade. Fast det hade gått över fort när han väl träffade personalen och kompisarna.
  10. 5
    Vad skönt hoppas det flyter på. Själv hade vi (jag) en skitstart på veckan. Sebastian gick ju första gången i måndags efter 5 veckors sommarlov och han grinade hela vägen till dagis och när jag lämnade. Fast det hade gått över fort när han väl träffade personalen och kompisarna.

Liknande trådar

  1. Har de börjar på dagis?
    By Kat- in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 20:16
  2. börjar dagis imorgon
    By Malin IGAF in forum _0905 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 20:11
  3. Idag börjar inskolningen för Rasmus
    By Eva76 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 12:35
  4. 3år börjar dagis
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 20:33
  5. Theo börjar dagis imorgon!!
    By annicaswe in forum _05 Höstbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar