Kanske lite tidigt
_0602 Februaribarn
  1. Tise m Valter
    #1

    Kanske lite tidigt

    men vad har ni tänkt skaffa för vinterkläder till era små?

    Valter ligger fortfarande i vagnen, men till vintern kommer han väl antagligen att sitta upp endel. Ska man ha en vinteroverall i \"overallmaterial\" eller ska man ha fleeceoverall?

    Och ska ni köpa höstjackor innan dess?

  2. 1
    Kanske lite tidigt men vad har ni tänkt skaffa för vinterkläder till era små?

    Valter ligger fortfarande i vagnen, men till vintern kommer han väl antagligen att sitta upp endel. Ska man ha en vinteroverall i \"overallmaterial\" eller ska man ha fleeceoverall?

    Och ska ni köpa höstjackor innan dess?

  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Blir nog..

    Fleeceoverall och vanlig overall. Det jag funderar mycket på är vilken storlek jag ska köpa i, tror att det blir lagom med 74. Höstjacka? Det har jag inte ens tänkt på, men det borde hon kanske ha? (Om jag inte har kvar någon från Moa, måste kolla det!)
  4. 2
    Blir nog.. Fleeceoverall och vanlig overall. Det jag funderar mycket på är vilken storlek jag ska köpa i, tror att det blir lagom med 74. Höstjacka? Det har jag inte ens tänkt på, men det borde hon kanske ha? (Om jag inte har kvar någon från Moa, måste kolla det!)
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Jag

    har nog tänkt köpa en overall som är i overall-matrial, inte fleece alltså.
    Eftersom jag kanske kommer vara ute med storasyster endel så tror jag inte att Tyra vill sitta i vagn hela tiden. Köper ingen svindyr overall dock!
    Jag har faktiskt köpt en höstoverall på myrorna för 45 kr :) Ser nästan oanvänd ut och blir nog perfekt i höst. Sen har vi en jacka som är vatten- & vindtät i stl 68 som hon nog får använda så länge det går
  6. 3
    Jag har nog tänkt köpa en overall som är i overall-matrial, inte fleece alltså.
    Eftersom jag kanske kommer vara ute med storasyster endel så tror jag inte att Tyra vill sitta i vagn hela tiden. Köper ingen svindyr overall dock!
    Jag har faktiskt köpt en höstoverall på myrorna för 45 kr :) Ser nästan oanvänd ut och blir nog perfekt i höst. Sen har vi en jacka som är vatten- & vindtät i stl 68 som hon nog får använda så länge det går
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Här finns

    det redan vinterkläder efter storebror. En vinteroverall från H&M, ej fleece. Det finns även en vindoverall från PoP. Jag har även en tunnare jacka och överdragsbyxor att använda nu i höst.

    Jag vill gääärna köpa nytt (köpgalen) men får faktiskt nöja mig med det som finns och det duger alldeles utmärkt ;)
  8. 4
    Här finns det redan vinterkläder efter storebror. En vinteroverall från H&M, ej fleece. Det finns även en vindoverall från PoP. Jag har även en tunnare jacka och överdragsbyxor att använda nu i höst.

    Jag vill gääärna köpa nytt (köpgalen) men får faktiskt nöja mig med det som finns och det duger alldeles utmärkt ;)
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    tidigt? =)

    på barnklädessnacket började vinteroverallsinläggen srtax efter midsommar... *s*

    Jag har två fleeceoveraller, en vindtät i stl 74 o en ofodrad i stl 80; 3i1 jacka+byxa i stl 74 samt en vår/höstoverall i stl 80 (som jag tänkt ha utanpå fleeceoverallen om det är vinter läääänge i vår...).
    Den vindtäta fleecen är ny, restan från storebror så jag hoppas O inte växer ur dem! isf köper vi en vinteroverall till.

    Jag ska köpa nya vantar o tossor o ev en ny mössa också, samt ullunderställ o sen är Os vintergarderob klar.
  10. 5
    tidigt? =) på barnklädessnacket började vinteroverallsinläggen srtax efter midsommar... *s*

    Jag har två fleeceoveraller, en vindtät i stl 74 o en ofodrad i stl 80; 3i1 jacka+byxa i stl 74 samt en vår/höstoverall i stl 80 (som jag tänkt ha utanpå fleeceoverallen om det är vinter läääänge i vår...).
    Den vindtäta fleecen är ny, restan från storebror så jag hoppas O inte växer ur dem! isf köper vi en vinteroverall till.

    Jag ska köpa nya vantar o tossor o ev en ny mössa också, samt ullunderställ o sen är Os vintergarderob klar.

Liknande trådar

  1. lite tidigt kanske men
    By Smirran in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-10-24, 23:38
  2. Det kanske är lite tidigt...
    By Vofflan33 in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 17:27
  3. Lite tidigt kanske men...
    By ~Milla~ in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 11:22
  4. Lite tidigt kanske...
    By -Labolina in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 07:13
  5. Lite tidigt kanske
    By -ana- in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 22:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar