Pragmatisk språkstörning och npf???
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Pragmatisk språkstörning och npf???

    Kan det vara så att språkstörningar är mer vanlig vid npf eller? Funderar på det då sonen misstänks ha autism men jag misstänker en pragmatisk språkstörning med. Ef. det tar ca 2 år till utredning tänkte jag fråga om nån här kan ge tips på info om språkstörningar och hur man på egen hand kan hjälpa barnet....

    Tips mottages!
  2. 1
    Pragmatisk språkstörning och npf??? Kan det vara så att språkstörningar är mer vanlig vid npf eller? Funderar på det då sonen misstänks ha autism men jag misstänker en pragmatisk språkstörning med. Ef. det tar ca 2 år till utredning tänkte jag fråga om nån här kan ge tips på info om språkstörningar och hur man på egen hand kan hjälpa barnet....

    Tips mottages!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Språkstörning & autism

    hör ihop. När det inte finns en språkstörning frukar diagnosen bli as eller atypisk autism. Ofta är det logopeden som misstänker autism och remitterar till psykolog.
  4. 2
    Språkstörning & autism hör ihop. När det inte finns en språkstörning frukar diagnosen bli as eller atypisk autism. Ofta är det logopeden som misstänker autism och remitterar till psykolog.

Liknande trådar

  1. Pragmatisk språkstörning
    By Sanna41 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 20:20
  2. Semantisk-pragmatisk språkstörning
    By EvaKar in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 11:04
  3. Vad är pragmatisk språkstörning??
    By N´s mamma in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 12:35
  4. En pragmatisk lösning... :)
    By Susanne in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 22:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar