Ngn mer med toa-skräck?
_01/02 Vinterbarn
  1. Karamella
    #1

    Ngn mer med toa-skräck?

    Jag är så ledsen och mår dåligt nu! Min älskade 4½-åring har såna problem med magen... Hela våren har han haft förstoppningar till och ifrån; ibland har det gått över en vecka mellan gångerna :o( Han får givetvis jätteont i magen och går dubbelvikt, men ändå kämpar han och håller emot... Nu får han 1 msk Lactulos dagligen, men jag tycker inte det hjälpt. Istället har han helt tappat kontrollen över magen. Det kommer små små stinkande kladdar i byxan minst 15 ggr/dag, så nu har vi tvingats börja med blöja igen *gråter*. Det gör såklart att han även kissar iden, och allt blir helknäppt. Han har toa-skräck ioch vill INTE sitta på toa (nu fick jag dock honom till att göra det två dagar i rad vilket är ett framsteg även om det inte kommer nåt i toan). Och på dagis vägrar han att bajsa, t om i blöja (hemma bajsade han i blöja regelbundet till och med i våras, men har kissat på toa i ett par år. han har alltså kommit och sagt till när han vill bajsa, och så har han fått en blöja och gått in på toa och skött det hela, men nu funkar det inte eftersom han inte känner sina behov längre). Men på dagis vägrar han som sagt att bajsa eller att sitta på toa vilket har bidragit ännu mer till denna j-a förstoppning (han har aldrig bajsat på dagis)!
    Usch, är sååå ledsen och tycker så synd om honom. Och hur ska det gå på dagis - dagisstart idag efter sommarlov. De kan ju inte hålla på att byta 10-tals blöjor på honom på dagarna, och vad ska de andra barnen säga??? Är totalt uppgiven. Måste ringa BVC igen (har haft kontakt med dem förut och fått massa tips och råd, men inget hjälper ju - inte ens medicinen). Önskar så att min sambo kunde ta tag i det och ringa för en gångs skull. Han oroar sig såklart precis som jag, men det är alltid jag som få ta tag i situationer och be om hjälp. Är så ledsen just nu.... :o(
  2. 1
    Ngn mer med toa-skräck? Jag är så ledsen och mår dåligt nu! Min älskade 4½-åring har såna problem med magen... Hela våren har han haft förstoppningar till och ifrån; ibland har det gått över en vecka mellan gångerna :o( Han får givetvis jätteont i magen och går dubbelvikt, men ändå kämpar han och håller emot... Nu får han 1 msk Lactulos dagligen, men jag tycker inte det hjälpt. Istället har han helt tappat kontrollen över magen. Det kommer små små stinkande kladdar i byxan minst 15 ggr/dag, så nu har vi tvingats börja med blöja igen *gråter*. Det gör såklart att han även kissar iden, och allt blir helknäppt. Han har toa-skräck ioch vill INTE sitta på toa (nu fick jag dock honom till att göra det två dagar i rad vilket är ett framsteg även om det inte kommer nåt i toan). Och på dagis vägrar han att bajsa, t om i blöja (hemma bajsade han i blöja regelbundet till och med i våras, men har kissat på toa i ett par år. han har alltså kommit och sagt till när han vill bajsa, och så har han fått en blöja och gått in på toa och skött det hela, men nu funkar det inte eftersom han inte känner sina behov längre). Men på dagis vägrar han som sagt att bajsa eller att sitta på toa vilket har bidragit ännu mer till denna j-a förstoppning (han har aldrig bajsat på dagis)!
    Usch, är sååå ledsen och tycker så synd om honom. Och hur ska det gå på dagis - dagisstart idag efter sommarlov. De kan ju inte hålla på att byta 10-tals blöjor på honom på dagarna, och vad ska de andra barnen säga??? Är totalt uppgiven. Måste ringa BVC igen (har haft kontakt med dem förut och fått massa tips och råd, men inget hjälper ju - inte ens medicinen). Önskar så att min sambo kunde ta tag i det och ringa för en gångs skull. Han oroar sig såklart precis som jag, men det är alltid jag som få ta tag i situationer och be om hjälp. Är så ledsen just nu.... :o(
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    men åh

    har juh inget tips alls...
    vill bara skicka massa kramar till er o hoppas så att det ordnar sig.

    jo förresten, har ni testat att ha någon sorts belöningssystem? typ bok att sätta klistermärke i. alla gånger han sätter sig på toa får han en stjärna, kissar han får han ett dinosaur-klistermärke (eller 2 stjärnor) o bajsar han får han ett bil-klistermärke (fattar du vad jag menar).
    äh, du har säkert testat detta...

    som sagt, massa peppkramar från oss
  4. 2
    men åh har juh inget tips alls...
    vill bara skicka massa kramar till er o hoppas så att det ordnar sig.

    jo förresten, har ni testat att ha någon sorts belöningssystem? typ bok att sätta klistermärke i. alla gånger han sätter sig på toa får han en stjärna, kissar han får han ett dinosaur-klistermärke (eller 2 stjärnor) o bajsar han får han ett bil-klistermärke (fattar du vad jag menar).
    äh, du har säkert testat detta...

    som sagt, massa peppkramar från oss
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Inte så...

    extremt har vi haft, dock rädsla för att göra nr2.

    Vi fick remiss till barnmottagningen och fick jättebra hjälp därifrån.

    Behandlingen var enlingt följande:
    Först och främst ett schema så vi kunde se exakt när, var, hur.

    Hade det inte hänt något på 3 dagar fick vi ge något slags lavemang. Detta för att tarmens storlek skulle gå tillbaka till det normala.

    Sen fick vi uppmaning att hålla regelbundna toavanor. Hon fick sitta 5 min efter varje måltid, oavsett behov eller ej. Här tyckte hon mest att det var tråkigt att sitta så länge. Hon var som inte rädd för toan.

    Och så laktulos 2 ggr per dag, precis som ni gör nu.

    Det var jättejobbigt och det är inte helt bra ännu. Men rädslan för det hela har iaf släppt.

    Detta + att vi fick komma på regelbundna kontroller på barnmottagningen. De hjälpte även till med \"lavemanget\" om inte vi ville ge det.
    Jag kommer inte ihåg vad det hette men jag kan kolla upp det om du vill.

    Jag skulle absolut ringa BVC och kanske även kräva en remiss om jag vore dig.
    Hoppas det ordnar sig snart!!
  6. 3
    Inte så... extremt har vi haft, dock rädsla för att göra nr2.

    Vi fick remiss till barnmottagningen och fick jättebra hjälp därifrån.

    Behandlingen var enlingt följande:
    Först och främst ett schema så vi kunde se exakt när, var, hur.

    Hade det inte hänt något på 3 dagar fick vi ge något slags lavemang. Detta för att tarmens storlek skulle gå tillbaka till det normala.

    Sen fick vi uppmaning att hålla regelbundna toavanor. Hon fick sitta 5 min efter varje måltid, oavsett behov eller ej. Här tyckte hon mest att det var tråkigt att sitta så länge. Hon var som inte rädd för toan.

    Och så laktulos 2 ggr per dag, precis som ni gör nu.

    Det var jättejobbigt och det är inte helt bra ännu. Men rädslan för det hela har iaf släppt.

    Detta + att vi fick komma på regelbundna kontroller på barnmottagningen. De hjälpte även till med \"lavemanget\" om inte vi ville ge det.
    Jag kommer inte ihåg vad det hette men jag kan kolla upp det om du vill.

    Jag skulle absolut ringa BVC och kanske även kräva en remiss om jag vore dig.
    Hoppas det ordnar sig snart!!
  7. Karamella
    #4

    Förra veckan...

    ... fick jag äntligen tag på MC-klistermärken (han gillar motorcyklar). Igår ritade jag snabbt en racerbana med 8 rutor. Jag sa att om han satt på toa får han flytta en MC ett steg och om det t om kommer lite bajs får man flytta två. Det blev bara ett steg (ett klistermärke) igår, men det är ändå ett enormt framsteg för en som nästan alltid vägrat sitta på toan.

    Tack för tipset! Kram!
  8. 4
    Förra veckan... ... fick jag äntligen tag på MC-klistermärken (han gillar motorcyklar). Igår ritade jag snabbt en racerbana med 8 rutor. Jag sa att om han satt på toa får han flytta en MC ett steg och om det t om kommer lite bajs får man flytta två. Det blev bara ett steg (ett klistermärke) igår, men det är ändå ett enormt framsteg för en som nästan alltid vägrat sitta på toan.

    Tack för tipset! Kram!
  9. Karamella
    #5

    Tack!

    Ska ringa BVC igen, känner inte vi inte klarar detta längre. Har varit lite rädd för lavemang, eftersom jg trodde det skulle göra liten Noel fullkomligt förtvivlad och rädd. Nu inser jag nog att det snart är nödvändig. Hans tarm måste ju vara gigantisk efter att knipa ihop så många dagar i rad som han kan...

    Tack för ditt svar!
  10. 5
    Tack! Ska ringa BVC igen, känner inte vi inte klarar detta längre. Har varit lite rädd för lavemang, eftersom jg trodde det skulle göra liten Noel fullkomligt förtvivlad och rädd. Nu inser jag nog att det snart är nödvändig. Hans tarm måste ju vara gigantisk efter att knipa ihop så många dagar i rad som han kan...

    Tack för ditt svar!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    Adrian är rädd...

    för toan med påföljd att han kissar i potta och bajsar antingen ute (går bra på sommaren) eller i kalsongerna. Det är bara alldeles nyligen som han börjat koppla att han blir bajsnödig och ska bajsa. HAn var sen med kissandet också ska tilläggas. Vi slutade med dagblöja i våras. Men han tvätvägrar att sitta på toan, det verkar som om han ite riktigt kan slappna av utan sitter bara och spänner sig. Vi tänkte köpa sådan där extrasits så att inte toahålet blir så stort.
    Jag har inte en aning om vad man gör i din sits, men en remiss från BVC borde väl sitta fint.
    Jag hoppas verkligen det löser sig, det låter som din lille har det riktigt jobbigt.
    Lycka till!
  12. 6
    Adrian är rädd... för toan med påföljd att han kissar i potta och bajsar antingen ute (går bra på sommaren) eller i kalsongerna. Det är bara alldeles nyligen som han börjat koppla att han blir bajsnödig och ska bajsa. HAn var sen med kissandet också ska tilläggas. Vi slutade med dagblöja i våras. Men han tvätvägrar att sitta på toan, det verkar som om han ite riktigt kan slappna av utan sitter bara och spänner sig. Vi tänkte köpa sådan där extrasits så att inte toahålet blir så stort.
    Jag har inte en aning om vad man gör i din sits, men en remiss från BVC borde väl sitta fint.
    Jag hoppas verkligen det löser sig, det låter som din lille har det riktigt jobbigt.
    Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    Adam vill absolut inte

    heller bajsa på toaletten, han gör det på pottan, och då går det bra, så han får fortsätta så ett tag till. På dagis bajsar han helst inte alls men det funkar bra, han gör det hemma istället. Problemet är ju när man ska iväg nånstans, det blir att ta med pottan överallt, annars bara vägrar han vara kvar o kräver att få åka hem. Inget stort problem för oss, verkar jättejobbigt för er. Har tyvärr inga bra råd, vad säger BVC?
  14. 7
    Adam vill absolut inte heller bajsa på toaletten, han gör det på pottan, och då går det bra, så han får fortsätta så ett tag till. På dagis bajsar han helst inte alls men det funkar bra, han gör det hemma istället. Problemet är ju när man ska iväg nånstans, det blir att ta med pottan överallt, annars bara vägrar han vara kvar o kräver att få åka hem. Inget stort problem för oss, verkar jättejobbigt för er. Har tyvärr inga bra råd, vad säger BVC?
  15. Karamella
    #8

    Sista jag pratade med BVC...

    ... så sa de att jag ska ge Lactulos varje dag, och absoulut inte hoppa över. Han ska ha en matsked, och det kan man få hålla på med upp till ett halvår (!) innan man kan börja minska. Sen sa de att de kunde ta en titt på honom efter sommaren när alla semestrar är över. Och det tror jag nog kan vara på sin plats. Eller om de kanske kan remittera oss vidare.
    Känner igen det där med att vilja åka hem/vägra vara kvar. Kan inte räkna alla dagar i somras när en blek Noel la sig på en filt och krävde att vi skulle åka ham. Då visste man att det tryckte på i magen (vägrade bajsa på stranden eller nån annanstans - ska stå med blöja på toa och bajsa) men när vi väl åkt hem så kom det oftast ingenting ändå eftersom han håller emot...
    Tack för svaret; ska ringa BVC i eftermiddag!
  16. 8
    Sista jag pratade med BVC... ... så sa de att jag ska ge Lactulos varje dag, och absoulut inte hoppa över. Han ska ha en matsked, och det kan man få hålla på med upp till ett halvår (!) innan man kan börja minska. Sen sa de att de kunde ta en titt på honom efter sommaren när alla semestrar är över. Och det tror jag nog kan vara på sin plats. Eller om de kanske kan remittera oss vidare.
    Känner igen det där med att vilja åka hem/vägra vara kvar. Kan inte räkna alla dagar i somras när en blek Noel la sig på en filt och krävde att vi skulle åka ham. Då visste man att det tryckte på i magen (vägrade bajsa på stranden eller nån annanstans - ska stå med blöja på toa och bajsa) men när vi väl åkt hem så kom det oftast ingenting ändå eftersom han håller emot...
    Tack för svaret; ska ringa BVC i eftermiddag!
  17. Medlem sedan
    Sep 1999
    #9

    Min tjej

    hade det precis så när hon var mindre. Slutade med dagblöja precis två år gammal, men inte med bajsblöja. Det bara gick inte, hon var förstoppad, och vuxendos på lactulos fick hon varje dag, hjälpte inte. Vi var fram och tillbaka till läkaren, utan resultat. Tills vi fick ny medicin, movicol. Super! Den var eg. för vuxna, men vi började försiktigt, och tillslut var hon lös i magen, och började sakta släppa blöjan. Vet att movicol skulle komma som barnvariant oxå.
    Så här ska han INTE behöva ha det! Hoppas ni får bra hjälp!
  18. 9
    Min tjej hade det precis så när hon var mindre. Slutade med dagblöja precis två år gammal, men inte med bajsblöja. Det bara gick inte, hon var förstoppad, och vuxendos på lactulos fick hon varje dag, hjälpte inte. Vi var fram och tillbaka till läkaren, utan resultat. Tills vi fick ny medicin, movicol. Super! Den var eg. för vuxna, men vi började försiktigt, och tillslut var hon lös i magen, och började sakta släppa blöjan. Vet att movicol skulle komma som barnvariant oxå.
    Så här ska han INTE behöva ha det! Hoppas ni får bra hjälp!
  19. Karamella
    #10

    Åh, tack!

    Ska fråga om Movicol på BVC. lactulos hjälper inte det minsta trots daglig användning i 2 månader nu (och sporadiskt innan dess). Tack snälla för tipset!
  20. 10
    Åh, tack! Ska fråga om Movicol på BVC. lactulos hjälper inte det minsta trots daglig användning i 2 månader nu (och sporadiskt innan dess). Tack snälla för tipset!
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11

    Varsågod!

    Skriv gärna hur det går för din kille! Inte kul när magen krånglar ju...
  22. 11
    Varsågod! Skriv gärna hur det går för din kille! Inte kul när magen krånglar ju...
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Ja!

    Fast här är det bajs skräck uht. Han äter medicin, Movicol Junior mot sin förstoppning sen 1,5 år tillbaka
    och det lockas & lirkas för att han ska bajsa. Det är verkligen jobbigt!
  24. 12
    Ja! Fast här är det bajs skräck uht. Han äter medicin, Movicol Junior mot sin förstoppning sen 1,5 år tillbaka
    och det lockas & lirkas för att han ska bajsa. Det är verkligen jobbigt!
  25. Medlem sedan
    Jul 2001
    #13

    Usch, ja....

    Detta börjar verkligen tära på oss alla nu. Jag mår jättedåligt, för att inte tala om att Noel säkert gör det även om han inte uttrycker det alltid. \"Förlåt mamma\" kan han säga med gråten i halsen när man låter lite irriterad efter att han för 100:e gången säger att han ska bajsa men inget kommer i blöjan för att han håller emot ... Då vill mitt hjärta brista *snyft*
    Ringde BVC idag, men eftersom det var sommar hade de ändrade telefontider *morr* Får bli en annan dag...
    Jobbigt detta, men jag är jätteglad att höra att det finns fler än oss :o/ Kram på er!
  26. 13
    Usch, ja.... Detta börjar verkligen tära på oss alla nu. Jag mår jättedåligt, för att inte tala om att Noel säkert gör det även om han inte uttrycker det alltid. \"Förlåt mamma\" kan han säga med gråten i halsen när man låter lite irriterad efter att han för 100:e gången säger att han ska bajsa men inget kommer i blöjan för att han håller emot ... Då vill mitt hjärta brista *snyft*
    Ringde BVC idag, men eftersom det var sommar hade de ändrade telefontider *morr* Får bli en annan dag...
    Jobbigt detta, men jag är jätteglad att höra att det finns fler än oss :o/ Kram på er!
  27. Karamella
    #14

    Och förresten...

    ... så får jag kanske erkänna att det även för Noel handlar mer om bajsskräck än om toaskräck. Visserligen så är han stel som en pinne och ser livrädd ut de fåtal gånger han har suttit på toa, men han bajsar ju inte ens i sin blöja längre. Han bara kniper ihop... :o(
  28. 14
    Och förresten... ... så får jag kanske erkänna att det även för Noel handlar mer om bajsskräck än om toaskräck. Visserligen så är han stel som en pinne och ser livrädd ut de fåtal gånger han har suttit på toa, men han bajsar ju inte ens i sin blöja längre. Han bara kniper ihop... :o(
  29. Marie m J-01
    #15

    precis så gjorde vår son

    vet precis hur det är, hur hemskt det är att se när han är lessen o skäms, o hur irriterad man själv blir när man måste tvätta bajsklickar ur kallingarna för 12:e gången samma dag

    provade oxå lactulos men det hjälpte ingenting.
    i vår sons fall var det nog en fråga om trygghet, en fröken på dagis skrämde honom för toan och gjorde narr av honom när det skedde olyckor. det var jättejobbigt kan jag säga...

    lösningen då? vi gjorde så att han fick den tid han behövde några dagar i rad, på att hitta ett sätt på toan som funkade för honom, till slut kom vi fram till vad som fick honom att känna sig trygg och våga bajsa;
    följa med honom till toan, lägga ett papper i toan (så att det inte skulle bli några pinsamma bromsspår, som det hemska dagisfröken hade gjort honom påmind om), sen skulle jag stå precis utanför dörren, så att jag inte såg honom men han såg mig, med dörren pyttelite på glänt

    så såg proceduren ut hemma länge, och ännu längre tog det innan det funkade på dagis, med helt andra fröknar, den elaka fick INTE följa honom på toan, varken för sonen eller för mig

    pesonligen tror jag INTE ni ska sätta på er kille blöja igen, det kan vara väldigt skämmigt och kränkanade, eller var iaf det för vår son

    nu funkar det med bajsandet för oss, händer en olycka på dagis kanske en gång på 3 månader och det är helt ok för mig. och för sonen.

    jag hoppas verkligen det löser sig för er
    kram kram!
  30. 15
    precis så gjorde vår son vet precis hur det är, hur hemskt det är att se när han är lessen o skäms, o hur irriterad man själv blir när man måste tvätta bajsklickar ur kallingarna för 12:e gången samma dag

    provade oxå lactulos men det hjälpte ingenting.
    i vår sons fall var det nog en fråga om trygghet, en fröken på dagis skrämde honom för toan och gjorde narr av honom när det skedde olyckor. det var jättejobbigt kan jag säga...

    lösningen då? vi gjorde så att han fick den tid han behövde några dagar i rad, på att hitta ett sätt på toan som funkade för honom, till slut kom vi fram till vad som fick honom att känna sig trygg och våga bajsa;
    följa med honom till toan, lägga ett papper i toan (så att det inte skulle bli några pinsamma bromsspår, som det hemska dagisfröken hade gjort honom påmind om), sen skulle jag stå precis utanför dörren, så att jag inte såg honom men han såg mig, med dörren pyttelite på glänt

    så såg proceduren ut hemma länge, och ännu längre tog det innan det funkade på dagis, med helt andra fröknar, den elaka fick INTE följa honom på toan, varken för sonen eller för mig

    pesonligen tror jag INTE ni ska sätta på er kille blöja igen, det kan vara väldigt skämmigt och kränkanade, eller var iaf det för vår son

    nu funkar det med bajsandet för oss, händer en olycka på dagis kanske en gång på 3 månader och det är helt ok för mig. och för sonen.

    jag hoppas verkligen det löser sig för er
    kram kram!
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #16

    Alltså jag skulle

    inte hålla på med lactulos. Bättre då att ge lavemang om han går för länge. På så sätt slipper ni ju blöjorna. Sen skulle jag gå förbi BVC och vända mig direkt till en läkare för att få hjälp. Tycker att råden man får på BVC när det gäller större barn inte är vatten värda!
  32. 16
    Alltså jag skulle inte hålla på med lactulos. Bättre då att ge lavemang om han går för länge. På så sätt slipper ni ju blöjorna. Sen skulle jag gå förbi BVC och vända mig direkt till en läkare för att få hjälp. Tycker att råden man får på BVC när det gäller större barn inte är vatten värda!
  33. Medlem sedan
    Jul 2001
    #17

    Tack för svaret!

    Tack snälla för ditt svar! Känns jätteskönt att höra att det faktiskt kan lösa sig i slutändan! Nu finns det hopp! Ska verkligen försöka att träna träna träna - det känns verkligen inte kul att få ha blöja igen. Det går åt fler blöjor än för 2-årige lillebrorsan!
    Många kramar!!!!
  34. 17
    Tack för svaret! Tack snälla för ditt svar! Känns jätteskönt att höra att det faktiskt kan lösa sig i slutändan! Nu finns det hopp! Ska verkligen försöka att träna träna träna - det känns verkligen inte kul att få ha blöja igen. Det går åt fler blöjor än för 2-årige lillebrorsan!
    Många kramar!!!!
  35. Karamella
    #18

    Ja, jag funderar på det.

    Jag har ju pratat med BVC några gånger, men inte fått världens bästa gensvar. Det är mest \"...gör såhär ett tag och hör av er igen....\". Kommer ju ingenstans just nu :o(

    Tack för svaret!
  36. 18
    Ja, jag funderar på det. Jag har ju pratat med BVC några gånger, men inte fått världens bästa gensvar. Det är mest \"...gör såhär ett tag och hör av er igen....\". Kommer ju ingenstans just nu :o(

    Tack för svaret!
  37. Medlem sedan
    Jul 2001
    #19

    TACK ALLA!!!

    Tack alla ni som svarar; det var verkligen snällt av er. Kändes jättefint att läsa alla era tips och råd. Jag tog till mig rådet att skippa BVC och ringa direkt till barnmottagningen, och det gjorde jag idag! Fick en tid redan nästa vecka, då vi ska dit. troligen kommer Noel få ett lavemang, vilket säkert kommer göra honom hysteriskt skräckslagen. Dock är det nog nödvändigt eftersom magen inte tömts ordentligt på hur lång tid som helst. Så det blir bra! Fick prata med en mysig sjuksköterska, och det kändes sååå skönt med någon som lyssnade ordentligt. har inte riktigt känt det stödet på BVC....
    Så strort tack! Det hjälpte mig verkligen att skriva här!
  38. 19
    TACK ALLA!!! Tack alla ni som svarar; det var verkligen snällt av er. Kändes jättefint att läsa alla era tips och råd. Jag tog till mig rådet att skippa BVC och ringa direkt till barnmottagningen, och det gjorde jag idag! Fick en tid redan nästa vecka, då vi ska dit. troligen kommer Noel få ett lavemang, vilket säkert kommer göra honom hysteriskt skräckslagen. Dock är det nog nödvändigt eftersom magen inte tömts ordentligt på hur lång tid som helst. Så det blir bra! Fick prata med en mysig sjuksköterska, och det kändes sååå skönt med någon som lyssnade ordentligt. har inte riktigt känt det stödet på BVC....
    Så strort tack! Det hjälpte mig verkligen att skriva här!
  39. Medlem sedan
    Nov 2001
    #20

    åh va bra

    att du pratade med en vettig person!
    håller tummarna det hårdaste jag kan att det ordnar upp sig för Noel o att han inte blir så hemskt rädd.
    kramar i massor
  40. 20
    åh va bra att du pratade med en vettig person!
    håller tummarna det hårdaste jag kan att det ordnar upp sig för Noel o att han inte blir så hemskt rädd.
    kramar i massor
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Cp skräck
    By lisbettan in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 13:04
  2. Toa-skräck
    By Anonym in forum _1008 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-14, 00:41
  3. Bad skräck!
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 11:25
  4. Sko-skräck
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 23:19
  5. skräck
    By oliv_mamma in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 14:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar