ååå, vad jobbigt det är
Abort
  1. bläääää
    #1

    ååå, vad jobbigt det är

    Jag måste bara skriva av mig lite... Vill/orkar inte prata om det med omgivningen. Jag är gammal, skulle fylla 40 innan barnet som växer i magen föds. Vi är gifta, har barn i skolåldern och egentligen är det baaaara ett lyxproblem jag har. Vi har varit såå otroligt klantiga så jag har blivit gravid. Absolut inget vi hade tänkt oss. Och nu våndas jag. Varför försatte vi oss i denna j...a situation? Vi kan mycket väl ta hand om ett barn ytterligare men har liksom lagt allt det åt sidan. Vi är överens om att vi inte ska (skulle) ha fler barn. Det känns jättejobbigt att börja om med småbarn, dagislämning *burr*...
  2. 1
    ååå, vad jobbigt det är Jag måste bara skriva av mig lite... Vill/orkar inte prata om det med omgivningen. Jag är gammal, skulle fylla 40 innan barnet som växer i magen föds. Vi är gifta, har barn i skolåldern och egentligen är det baaaara ett lyxproblem jag har. Vi har varit såå otroligt klantiga så jag har blivit gravid. Absolut inget vi hade tänkt oss. Och nu våndas jag. Varför försatte vi oss i denna j...a situation? Vi kan mycket väl ta hand om ett barn ytterligare men har liksom lagt allt det åt sidan. Vi är överens om att vi inte ska (skulle) ha fler barn. Det känns jättejobbigt att börja om med småbarn, dagislämning *burr*...
  3. undrar
    #2

    40

    år är väl inte så gammalt. Allt beror ju på hur man känner sig...

    Ja, varför sätter man sig i denna situation?...jag har gjort det 2 gånger!!. Men om ni sorterar bort era \"principer\" och försöker tänka \"fakta\"...att faktiskt se er på babyland och handla osv...känns det fortfarande lika ovälkommet?. Kanske blir bebisens syskon väldigt hjälpsamma?....
  4. 2
    40 år är väl inte så gammalt. Allt beror ju på hur man känner sig...

    Ja, varför sätter man sig i denna situation?...jag har gjort det 2 gånger!!. Men om ni sorterar bort era \"principer\" och försöker tänka \"fakta\"...att faktiskt se er på babyland och handla osv...känns det fortfarande lika ovälkommet?. Kanske blir bebisens syskon väldigt hjälpsamma?....
  5. blää
    #3

    Du har helt rätt...

    det är en massa principer och bekvämligheter som spelar in. Jag ville gärna ha ett tredje barn tidigare men det ville inte mannen. Nu har jag i flera år \"vant\" mig vid tanken på att det är två barn vi ska ha och varit nöjd med det. Det är svårt att tänka om. Men, jag våndas massor och kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Jag vet att barnet skulle vara jättevälkommet och att jag inte skulle ångra något om jag behåller det.
  6. 3
    Du har helt rätt... det är en massa principer och bekvämligheter som spelar in. Jag ville gärna ha ett tredje barn tidigare men det ville inte mannen. Nu har jag i flera år \"vant\" mig vid tanken på att det är två barn vi ska ha och varit nöjd med det. Det är svårt att tänka om. Men, jag våndas massor och kan inte bestämma mig för hur jag ska göra. Jag vet att barnet skulle vara jättevälkommet och att jag inte skulle ångra något om jag behåller det.
  7. undrar.
    #4

    men...:-)

    nu är frågan bara...men?.

    Vi ville inte heller ha vår trea men situationen blev annorlunda när vår trea ville ha oss och blev till.
    Man kanske inte ska säga så i ett abortsnack men det låter lite som om att ni vill behålla den lill*, därför vågar jag säga så.

    Hoppas ni finner ett beslut som passar er och att det känns så bra det går med det beslutet. Många kramar till er!
  8. 4
    men...:-) nu är frågan bara...men?.

    Vi ville inte heller ha vår trea men situationen blev annorlunda när vår trea ville ha oss och blev till.
    Man kanske inte ska säga så i ett abortsnack men det låter lite som om att ni vill behålla den lill*, därför vågar jag säga så.

    Hoppas ni finner ett beslut som passar er och att det känns så bra det går med det beslutet. Många kramar till er!
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5
    vad säger din man om saken??
  10. 5
    vad säger din man om saken??

Liknande trådar

  1. Jobbigt,jobbigt, vad göra???
    By snart mamma till 3 in forum Styvfamiljer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 09:00
  2. jobbigt
    By missbelliz in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 19:34
  3. jobbigt jobbigt men snart
    By whorra 4barns mamma in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 12:56
  4. Vad jobbigt det är...
    By håller mig i skinnet in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 15:09
  5. Jobbigt..jobbigt...jobb....
    By Mamzing in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 15:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar