Ingen om Zoloft & Sertralin
Känsliga snack
  1. GAH
    #1

    Ingen om Zoloft & Sertralin

    Jag tjatar om min medicin..Men jag hade oloft och allt funkade över förväntan men när jag skulle köpa medicinen igen belev jag erbjuden en annan likadan fast billigare- sertralin. Skulle vara exakt samma lovade dom på apoteket men jag mår sämre igen.
    Inbillar jag mig. Plus att jag mår skitilla....

    Är det samma på pricken? Annars går jag och köper mitt Zoloft som funkade bra.
  2. 1
    Ingen om Zoloft & Sertralin Jag tjatar om min medicin..Men jag hade oloft och allt funkade över förväntan men när jag skulle köpa medicinen igen belev jag erbjuden en annan likadan fast billigare- sertralin. Skulle vara exakt samma lovade dom på apoteket men jag mår sämre igen.
    Inbillar jag mig. Plus att jag mår skitilla....

    Är det samma på pricken? Annars går jag och köper mitt Zoloft som funkade bra.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Hört flera som mår

    annorlunda när dom fått den billigare varianten av Zoloft.
    Det måste gå visst antal dagar mellan receptuthämtningarna.
  4. 2
    Hört flera som mår annorlunda när dom fått den billigare varianten av Zoloft.
    Det måste gå visst antal dagar mellan receptuthämtningarna.
  5. Toker
    #3

    Måste ha missat

    ditt inlägg, då detta ligger mig nära så vill jag gärna svara. Jag har gått på Zoloft i två perioder under tre års tid (efter mina förlossningar) och det har funkat jättebra, över all förväntan. Sen kom jag till en ny läkare som skrev ut sertralin. Jag väljer _alltid_ den billigare kopian om det finns en, så jag hade inte förväntat mig någon förändring. Men det blev det, ska jag lova! Jag fick hemska panikattacker, mådde illa, fick hjärtklappning osv. Jag trodde att det berodde på att jag har en ganska utsatt livssituation just nu, men så läste jag om andra som mådde dåligt av sertralin. Hade några Zoloft kvar och testade att byta tillbaka. ALLA symptomen försvann!!! Läkaren, Bitchen, trodde mig inte och vägrade skriva ut Zoloft. Jag testade sertralin igen och symptomen kom tillbaka på en gång. Nu betalar jag själv för mellanskillnaden till Zoloft. Jäkla sätt att man ska behöva göra det. Världens högsta skatter och när man för EN gångs skull behöver något så ska man ändå betala för det själv. Jaja, hellre det än att må som jag mådde!

    Undrar om vi inte ska slå oss samman och göra någon slags aktion mot sertralin :) Ärligt talat, det är hemskt mycket lidande i onödan när läkarna tvingar sina patienter att ta något som de är övertygade är samma men som INTE ÄR DET!

    Om du har råd tycker jag att du ska köpa Zoloft, men se till att informera din läkare om hur du mådde på sertralinet. Kram!
  6. 3
    Måste ha missat ditt inlägg, då detta ligger mig nära så vill jag gärna svara. Jag har gått på Zoloft i två perioder under tre års tid (efter mina förlossningar) och det har funkat jättebra, över all förväntan. Sen kom jag till en ny läkare som skrev ut sertralin. Jag väljer _alltid_ den billigare kopian om det finns en, så jag hade inte förväntat mig någon förändring. Men det blev det, ska jag lova! Jag fick hemska panikattacker, mådde illa, fick hjärtklappning osv. Jag trodde att det berodde på att jag har en ganska utsatt livssituation just nu, men så läste jag om andra som mådde dåligt av sertralin. Hade några Zoloft kvar och testade att byta tillbaka. ALLA symptomen försvann!!! Läkaren, Bitchen, trodde mig inte och vägrade skriva ut Zoloft. Jag testade sertralin igen och symptomen kom tillbaka på en gång. Nu betalar jag själv för mellanskillnaden till Zoloft. Jäkla sätt att man ska behöva göra det. Världens högsta skatter och när man för EN gångs skull behöver något så ska man ändå betala för det själv. Jaja, hellre det än att må som jag mådde!

    Undrar om vi inte ska slå oss samman och göra någon slags aktion mot sertralin :) Ärligt talat, det är hemskt mycket lidande i onödan när läkarna tvingar sina patienter att ta något som de är övertygade är samma men som INTE ÄR DET!

    Om du har råd tycker jag att du ska köpa Zoloft, men se till att informera din läkare om hur du mådde på sertralinet. Kram!

Liknande trådar

  1. Zoloft/Sertralin mot PMS
    By nallemamma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-01-19, 10:34
  2. nån som äter sertralin/zoloft?
    By jojjjo in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 18:52
  3. zoloft /sertralin fråga!
    By Lille Skutt in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 20:04
  4. Sertralin
    By Deppig in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 15:16
  5. Nån som gått fr Zoloft t. sertralin
    By Annelie in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar