Språkval...
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Språkval...

    Anton ser just nu mest på Fem myror och Teleubbies. Men när han ska välja språk på Teletubbies så väljer han för det mesta finska!! Han vet att det finns svenskt tal, för han har provat det, men väljer ändå finska...Å han brukar säga \"noll dansk\"...
    Skumt va?!
  2. 1
    Språkval... Anton ser just nu mest på Fem myror och Teleubbies. Men när han ska välja språk på Teletubbies så väljer han för det mesta finska!! Han vet att det finns svenskt tal, för han har provat det, men väljer ändå finska...Å han brukar säga \"noll dansk\"...
    Skumt va?!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Du tror inte...

    att han tycker att det passar dem bättre att prata finska? De ser ju nästan ut som mumintroll ;)

    Vi har en Byggare Bob skiva där ifall man bara sätter igång den andra gången (alltså när den kommit tillbaka till menyn) så går den igång på isländska...behöver jag säga att jag hade två ganska förvånade döttrar här hemma :)

    Och det sista noll dansk...det är inte som så att man kan välja språk med sifferknapparna? Danska brukar ju stå först och det skulle förklara noll?
  4. 2
    Du tror inte... att han tycker att det passar dem bättre att prata finska? De ser ju nästan ut som mumintroll ;)

    Vi har en Byggare Bob skiva där ifall man bara sätter igång den andra gången (alltså när den kommit tillbaka till menyn) så går den igång på isländska...behöver jag säga att jag hade två ganska förvånade döttrar här hemma :)

    Och det sista noll dansk...det är inte som så att man kan välja språk med sifferknapparna? Danska brukar ju stå först och det skulle förklara noll?
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Njae...

    Vad det gäller \"noll dansk\". så menar han att han inte vill ha danska! Han brukar säga \"noll\" om sånt...
    Men det andra...Man måste alltså aktivt välja språk, å då tar han finska....Han säger \"Tryck soumi\" (Hur det nu stavas...) Å sen går hela filmen...på finska!

  6. 3
    Njae... Vad det gäller \"noll dansk\". så menar han att han inte vill ha danska! Han brukar säga \"noll\" om sånt...
    Men det andra...Man måste alltså aktivt välja språk, å då tar han finska....Han säger \"Tryck soumi\" (Hur det nu stavas...) Å sen går hela filmen...på finska!

  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    aha :)

    Fast han kanske tycker att det låter bättre på finska...soumi låter ju lite häftigare än svenska kanske :D

    Nä jag har ingen aning...fast för er skull så kanske man skall hoppas att de tinte gör att han börjar härma tv:n för mycket? ;)
  8. 4
    aha :) Fast han kanske tycker att det låter bättre på finska...soumi låter ju lite häftigare än svenska kanske :D

    Nä jag har ingen aning...fast för er skull så kanske man skall hoppas att de tinte gör att han börjar härma tv:n för mycket? ;)
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5

    precis....

    Han brukar nämligen härma från sina filmer...hehe...
    Får väl hoppas att orden är för krångliga!
  10. 5
    precis.... Han brukar nämligen härma från sina filmer...hehe...
    Får väl hoppas att orden är för krångliga!

Liknande trådar

  1. Språkval?
    By Charlotte A in forum _98 Alla barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 22:01
  2. Kotrollera sitt språkval
    By Cherry Ames in forum Autismspektrum
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 12:24
  3. Språkval
    By Madame A in forum Skolbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 16:36
  4. Fråga om språkval
    By gunsan in forum Barn som yrke
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 15:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar