Äntligen äntligen frammåt!!
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Äntligen äntligen frammåt!!

    Åååhhh vad tokigt skönt det är nu när Tilde äntligen, efter mer än en månads tränande, kommer frammåt i krypandet. Istället för bakåt in under stolar, byråar och bord. Hon har varit så arg, frusterad och ledsen för att det inte gått som hon velat. Men så äntligen. Och vi fick det t.o.m. på film efter att jag rusat som en vettvilling med kameran när Tildes pappa hojtade.

    Så nu måste det minsann fram en grind nere i trappan oxå. För lilla damen är redan på G att ställa sej upp.

    Jajks. Jag är helt chockad efter Jonnas mediokra första år i grovmotorikens land.

    Hur många barn är det som kryper obehindrat frammåt nu?
  2. 1
    Äntligen äntligen frammåt!! Åååhhh vad tokigt skönt det är nu när Tilde äntligen, efter mer än en månads tränande, kommer frammåt i krypandet. Istället för bakåt in under stolar, byråar och bord. Hon har varit så arg, frusterad och ledsen för att det inte gått som hon velat. Men så äntligen. Och vi fick det t.o.m. på film efter att jag rusat som en vettvilling med kameran när Tildes pappa hojtade.

    Så nu måste det minsann fram en grind nere i trappan oxå. För lilla damen är redan på G att ställa sej upp.

    Jajks. Jag är helt chockad efter Jonnas mediokra första år i grovmotorikens land.

    Hur många barn är det som kryper obehindrat frammåt nu?
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Victor kryper

    mer eller mindre obehindrat nu! Ibland så väljer han attt hasa på rumpan och ibland så väljer han att åla, ibland går han på alla fyra, men han kan krypa nu.

    Igår lärde han sig dessutom att ställa sig upp mot möbler, så nu måste man verkligen hålla koll, han sliter sig upp mot det mesta nu:)

    Förstår att det måste kännas roligt att det går så snabbt för Tilde, jag tycker att det är jätteroligt att se all utveckling som sker nu:)
  4. 2
    Victor kryper mer eller mindre obehindrat nu! Ibland så väljer han attt hasa på rumpan och ibland så väljer han att åla, ibland går han på alla fyra, men han kan krypa nu.

    Igår lärde han sig dessutom att ställa sig upp mot möbler, så nu måste man verkligen hålla koll, han sliter sig upp mot det mesta nu:)

    Förstår att det måste kännas roligt att det går så snabbt för Tilde, jag tycker att det är jätteroligt att se all utveckling som sker nu:)
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3

    Mimmi kryper oxå

    fast under frustration! Hon har flera veckor hållt på att åla bakåt, sätta sig upp från liggande, snurra runt och sen kasta sig framåt, sätta sig upp osv... Så hon har tagit sig fram på detta sätt några veckor. Sen igår när vi lekte i hennes rum så började hon skrika och kröp hela vägen fram till mig utan att stanna! \"Hela vägen\" var iofs bara typ 2 meter, men sen har hon gjort det igen och då ännu längre bit. Hon försöker oxå resa sig mot möbler och ve och fasa dra sig upp i gardinen i hennes rum.... Så den behöver mamsen sy upp en bit innan hon sliter tag i gradinen och kör näsan i elementet...

    Det är verkligen fantastiskt att kunna vara hemma och få se alla framsteg! Tycker lite synd om pappa som precis börjat jobba när Mimmi tar sina första krypsteg. Krypsteg har hon ju tagit tidigare, men inte så här många i rad! Kul att ni lyckades fånga Tilde på film oxå! Jag filmade lite med mobilen och messade till pappa :-) Inte så bra kvalitet med ändå...
  6. 3
    Mimmi kryper oxå fast under frustration! Hon har flera veckor hållt på att åla bakåt, sätta sig upp från liggande, snurra runt och sen kasta sig framåt, sätta sig upp osv... Så hon har tagit sig fram på detta sätt några veckor. Sen igår när vi lekte i hennes rum så började hon skrika och kröp hela vägen fram till mig utan att stanna! \"Hela vägen\" var iofs bara typ 2 meter, men sen har hon gjort det igen och då ännu längre bit. Hon försöker oxå resa sig mot möbler och ve och fasa dra sig upp i gardinen i hennes rum.... Så den behöver mamsen sy upp en bit innan hon sliter tag i gradinen och kör näsan i elementet...

    Det är verkligen fantastiskt att kunna vara hemma och få se alla framsteg! Tycker lite synd om pappa som precis börjat jobba när Mimmi tar sina första krypsteg. Krypsteg har hon ju tagit tidigare, men inte så här många i rad! Kul att ni lyckades fånga Tilde på film oxå! Jag filmade lite med mobilen och messade till pappa :-) Inte så bra kvalitet med ändå...

Liknande trådar

  1. Äntligen äntligen! Hungerspelen!
    By sisla in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-03-23, 22:09
  2. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  3. Äntligen...äntligen Noel är hä
    By Macadam in forum _0705 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 13:51
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
  5. Äntligen ÄNTLIGEN tillbaka!!!
    By JEMA in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar