tänk om man får
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    tänk om man får

    ha kvar bäbis efter förlossningen denne gång!
    Förra gången hade jag kvar Hwila i 6 min (vikka dom använde på att försöka gnugga igång henne) innan dom gick iväg med henne å pappa ner till NEO.
    Hon var stånkig och behövde hjälp med att andas upp slemm.

    Tänk om man får det som man läst om denne gång...
    att dom ligger på bröstet och sakta letar sig fram till bröstet. Man ligger å gosar i flera dagar innan man åker hem till värkligheten.
  2. 1
    tänk om man får ha kvar bäbis efter förlossningen denne gång!
    Förra gången hade jag kvar Hwila i 6 min (vikka dom använde på att försöka gnugga igång henne) innan dom gick iväg med henne å pappa ner till NEO.
    Hon var stånkig och behövde hjälp med att andas upp slemm.

    Tänk om man får det som man läst om denne gång...
    att dom ligger på bröstet och sakta letar sig fram till bröstet. Man ligger å gosar i flera dagar innan man åker hem till värkligheten.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Precis så tänker jag!

    Det är min högsta önskan att bebis ska få ligga kvar och att man bara får tid att njuta och suga in det magiska ögonblicket.
    William fick jag ju inte ens hålla eftersom han var så extremt tidigt född, fick bara en snabb titt innan de rusade iväg med honom.
    Med Wilma blev det precis som för Hwila. Hon stånkade och pustade och ville inte riktigt komma igång. Den lilla stund jag hade henne på bröstet ägnades åt ihärdigt gnuggande och provocerande för att få henne att skrika ordentligt.
    Det blev neo tillsammans med pappa där också. Vi hann iaf få ett kort på när hon ligger på mitt bröst och pustar, utan att nån är där och petar.
  4. 2
    Precis så tänker jag! Det är min högsta önskan att bebis ska få ligga kvar och att man bara får tid att njuta och suga in det magiska ögonblicket.
    William fick jag ju inte ens hålla eftersom han var så extremt tidigt född, fick bara en snabb titt innan de rusade iväg med honom.
    Med Wilma blev det precis som för Hwila. Hon stånkade och pustade och ville inte riktigt komma igång. Den lilla stund jag hade henne på bröstet ägnades åt ihärdigt gnuggande och provocerande för att få henne att skrika ordentligt.
    Det blev neo tillsammans med pappa där också. Vi hann iaf få ett kort på när hon ligger på mitt bröst och pustar, utan att nån är där och petar.
  5. Anonym
    #3

    Samma önskan

    Jag fick visserligen ha min dotter ca en timme innan jag blev nerskickad till operationsavdelningen för att ta ut moderkakan manuellt (hade aldrig några krystvärkar). När jag kom upp igen var jag så utmattad efter 22 timmars förlossning att jag somnade.

    Maken fick med andra ord mysa med nyfödda dottern massor första halva dygnet.
  6. 3
    Samma önskan Jag fick visserligen ha min dotter ca en timme innan jag blev nerskickad till operationsavdelningen för att ta ut moderkakan manuellt (hade aldrig några krystvärkar). När jag kom upp igen var jag så utmattad efter 22 timmars förlossning att jag somnade.

    Maken fick med andra ord mysa med nyfödda dottern massor första halva dygnet.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    JAg hoppas

    också på att få se bebis direkt denna gång.
    Förra gången sov jag i fyra timmar efter att bebis var född. Men pappa fick ju vara med honom, men jag vill också.
  8. 4
    JAg hoppas också på att få se bebis direkt denna gång.
    Förra gången sov jag i fyra timmar efter att bebis var född. Men pappa fick ju vara med honom, men jag vill också.
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5

    Åh, vad jag vill det

    Det skulle vara så skönt om allt kan få gå bra den här gången och jag kan få ha barnet hos mig. Tänk om det kan bli så, hoppas. Jag ska ju snittas men tydligen behöver man inte åka till op-uppvaket på sjukhuset här, om allt går som det ska vill säga. Mamma, pappa och bebis får åka tillsammans till BB efteråt, om allt är väl. Förra gången låg jag på uppvak och min flicka hamnade ju direkt på neo.
  10. 5
    Åh, vad jag vill det Det skulle vara så skönt om allt kan få gå bra den här gången och jag kan få ha barnet hos mig. Tänk om det kan bli så, hoppas. Jag ska ju snittas men tydligen behöver man inte åka till op-uppvaket på sjukhuset här, om allt går som det ska vill säga. Mamma, pappa och bebis får åka tillsammans till BB efteråt, om allt är väl. Förra gången låg jag på uppvak och min flicka hamnade ju direkt på neo.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Åååh!

    Jag önskar så att jag får vara med om den stunden den här gången! Sist slutade min förlossning med katastrofsnitt medan jag var sövd, så det tog flera timmar innan jag fick se (och röra vid) Elsa. Usch, inget jag vill uppleva igen direkt.
  12. 6
    Åååh! Jag önskar så att jag får vara med om den stunden den här gången! Sist slutade min förlossning med katastrofsnitt medan jag var sövd, så det tog flera timmar innan jag fick se (och röra vid) Elsa. Usch, inget jag vill uppleva igen direkt.

Liknande trådar

  1. Tänk så fel man kan ha
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 08:10
  2. Tänk er in i att ni är 18
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 21:39
  3. Tänk OM
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 10:08
  4. Tänk om...
    By GladaKon in forum Hitta nya vänner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 22:52
  5. tänk om man får
    By Hwila & Zion:s mamma in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 17:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar