längesedan...
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    längesedan...

    Nu har jag inte varit här inne sedan i juni och skrivit något. Vi åkte då till Mallorca en vecka och har sedan haft en underbar fortsättning på semestern hemma i Sverige.
    Vill dock kolla om någon mer än jag har problem med enorm klåda över hela kroppen? Har varit till barnmorskan och hon sa att jag förmodligen har förhöjda levervärden och måste försöka avstå från att äta kött och fettrika produkter.
    Om det inte blir bättre måste jag in för provtagning...
    SUCK! Jag som tyckte att denna graviditet har varit helt kanon (utan krämpor, nerver i kläm och foglossning än så länge) jämfört med min förra.

    Någon som vet nåt mer om ökade levervärden?
  2. 1
    längesedan... Nu har jag inte varit här inne sedan i juni och skrivit något. Vi åkte då till Mallorca en vecka och har sedan haft en underbar fortsättning på semestern hemma i Sverige.
    Vill dock kolla om någon mer än jag har problem med enorm klåda över hela kroppen? Har varit till barnmorskan och hon sa att jag förmodligen har förhöjda levervärden och måste försöka avstå från att äta kött och fettrika produkter.
    Om det inte blir bättre måste jag in för provtagning...
    SUCK! Jag som tyckte att denna graviditet har varit helt kanon (utan krämpor, nerver i kläm och foglossning än så länge) jämfört med min förra.

    Någon som vet nåt mer om ökade levervärden?
  3. Gafsan m. A & K + bf 8/11
    #2

    Svårt att veta tycker jag...

    ...jag har astma och allergier och särskilt så här under sommarhalvåret så har jag ofta svår klåda över hela kroppen även när jag inte är gravid. Men i vanliga fall brukar jag ta allergimediciner hela sommarhalvåret men dem kan jag ju inte ta nu. Så det kliar som 17 mest hela tiden, men jag vet ju inte om det beror på allergierna eller något annat... hmm, kanske borde ta upp saken med bm i alla fall?

  4. 2
    Svårt att veta tycker jag... ...jag har astma och allergier och särskilt så här under sommarhalvåret så har jag ofta svår klåda över hela kroppen även när jag inte är gravid. Men i vanliga fall brukar jag ta allergimediciner hela sommarhalvåret men dem kan jag ju inte ta nu. Så det kliar som 17 mest hela tiden, men jag vet ju inte om det beror på allergierna eller något annat... hmm, kanske borde ta upp saken med bm i alla fall?

  5. Anna m Emma +bf 4/11
    #3

    Hade det förra gången

    När jag väntade Emma började det klia på mig i v.35-36 ungefär. Mest på händer, fötter och mage men i princip överallt. Jag tog blodprov som visade just förhöjda levervärden. Jag fick några slags tabletter, de hjälpte lite grann men annars gjorde man inte så mycket åt det (jag hade ju inte så långt kvar då heller). Barnet har det bra, det är mest jobbigt för en själv. Direkt efter förlossningen slutade det att klia.
  6. 3
    Hade det förra gången När jag väntade Emma började det klia på mig i v.35-36 ungefär. Mest på händer, fötter och mage men i princip överallt. Jag tog blodprov som visade just förhöjda levervärden. Jag fick några slags tabletter, de hjälpte lite grann men annars gjorde man inte så mycket åt det (jag hade ju inte så långt kvar då heller). Barnet har det bra, det är mest jobbigt för en själv. Direkt efter förlossningen slutade det att klia.
  7. Ronja m Leo +bf3/11
    #4

    Jag ...

    hade det sist när jag vänta sonen. Det kom omkring v.29-30 då och jag blev tokig! Det kliade som mest på magen och jag kliade med det som jag fick ta i. Bla en gaffel, pennor osv. För att överhuvudtaget kunna sova på nätterna så¨la jag kylklampar på magen. Det kalla gjorde att det lindrade för stunden och man fick sova en stund.
    Hoppas verkligen att jag slipper det denna gången!
    Usch jag lider verkligen med dig...:( Hoppas det blir bättre.
  8. 4
    Jag ... hade det sist när jag vänta sonen. Det kom omkring v.29-30 då och jag blev tokig! Det kliade som mest på magen och jag kliade med det som jag fick ta i. Bla en gaffel, pennor osv. För att överhuvudtaget kunna sova på nätterna så¨la jag kylklampar på magen. Det kalla gjorde att det lindrade för stunden och man fick sova en stund.
    Hoppas verkligen att jag slipper det denna gången!
    Usch jag lider verkligen med dig...:( Hoppas det blir bättre.

Liknande trådar

  1. Längesedan
    By Basilika & nr 3 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 21:18
  2. Längesedan...
    By vittosvart in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 08:12
  3. vet ni vad som var längesedan?
    By Malin IGAF in forum Småbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 20:34
  4. Längesedan...
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 15:52
  5. Längesedan...
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 17:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar