Jaha,
Utlandsföräldrar
  1. Anna i Seattle
    #1

    Jaha,

    så många här och så många inlägg när jag var borta.... nu när jag är tillbaka verkar alla ha gått och lagt sig.
  2. 1
    Jaha, så många här och så många inlägg när jag var borta.... nu när jag är tillbaka verkar alla ha gått och lagt sig.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    jag sitter här

    och handlar mat. Ingen internet i lägenheten ännu, så jag sitter i loungen och knattrar. Ungarna är med pappa någonstans, får väl se hur länge jag vågar sitta här ;-)
    Har du något bra kycklingrecept förresten? ¨Försöker skriva veckomatsedel *präktig* men på torsdag står det bara kyckling och vad menar jag med det??
  4. 2
    jag sitter här och handlar mat. Ingen internet i lägenheten ännu, så jag sitter i loungen och knattrar. Ungarna är med pappa någonstans, får väl se hur länge jag vågar sitta här ;-)
    Har du något bra kycklingrecept förresten? ¨Försöker skriva veckomatsedel *präktig* men på torsdag står det bara kyckling och vad menar jag med det??
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Tillbaka vid köksbordet

    J äter middag och A sover i swingen. Sitter och slötittar lite på eBay...

    Nu tjatar J om mer pasta... min lilla carbaddict... undra om hon såg att jag la undan hälften av pastan... hon har börjat genomskåda mig... på samma sätt som hon nu direkt frågar efter russin när vi kommer in i en affär... hon vet att jag har med mig mutor... hmpf... de är för smarta...
  6. 3
    Tillbaka vid köksbordet J äter middag och A sover i swingen. Sitter och slötittar lite på eBay...

    Nu tjatar J om mer pasta... min lilla carbaddict... undra om hon såg att jag la undan hälften av pastan... hon har börjat genomskåda mig... på samma sätt som hon nu direkt frågar efter russin när vi kommer in i en affär... hon vet att jag har med mig mutor... hmpf... de är för smarta...
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    alldeles för smarta..

    vi kan knappt sticka näsan utanför dörren innan tjejen undrar vad vi har med oss att äta. Suck. Känns som om samhället här gör oss mer snack-benägna än hemma..
    Apropå russin som muta, använde min kompis det som belöningssystem när hennes son bajsade på pottan.
    Med resultat att han delade upp bajsande på tre gånger. Morgon och kväll. Allt för att maximera russinutdelningen ;-O
    Nej dumma är de _inte_. Men lite mer än en stackars mamma klarar av emellanåt.
    Grattis till lillebror förresten, vet inte om jag hann gratta innan vår semester! Det verkar ju gå toppen för dig, och visst är det härligt med två! Ännu mer familj!
  8. 4
    alldeles för smarta.. vi kan knappt sticka näsan utanför dörren innan tjejen undrar vad vi har med oss att äta. Suck. Känns som om samhället här gör oss mer snack-benägna än hemma..
    Apropå russin som muta, använde min kompis det som belöningssystem när hennes son bajsade på pottan.
    Med resultat att han delade upp bajsande på tre gånger. Morgon och kväll. Allt för att maximera russinutdelningen ;-O
    Nej dumma är de _inte_. Men lite mer än en stackars mamma klarar av emellanåt.
    Grattis till lillebror förresten, vet inte om jag hann gratta innan vår semester! Det verkar ju gå toppen för dig, och visst är det härligt med två! Ännu mer familj!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5

    over

    and out, nu är det nog nattningsdags och det är Mummy today! som tjejen brukar gasta vid frukostdags. hon har stenkoll på vems tur det är och är hyfsat mammig...
    hoppas få internet _snart_ så jag kan hänga mer här!
  10. 5
    over and out, nu är det nog nattningsdags och det är Mummy today! som tjejen brukar gasta vid frukostdags. hon har stenkoll på vems tur det är och är hyfsat mammig...
    hoppas få internet _snart_ så jag kan hänga mer här!
  11. Anna i Seattle
    #6

    Min J får

    inte mer pasta förrän hon ätit upp det som serveras till. Det fungerar fortfarande (fast jag började med det för 2 år sedan).
  12. 6
    Min J får inte mer pasta förrän hon ätit upp det som serveras till. Det fungerar fortfarande (fast jag började med det för 2 år sedan).

Liknande trådar

  1. Jaha, nähä, jaha...
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:32
  2. Jaha nu har jag
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 00:12
  3. Jaha.
    By Lillblomma in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-14, 15:25
  4. Jaha
    By E&S mamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 10:45
  5. Jaha ja
    By Anina & Steffen in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 10:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar