skolstart
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    skolstart

    Så var sommarlovet över för denna gång. De hade fått nytt klassrum (utan bänkar de får varsin låda att ha grejorna i) Så då gjorde det ju inget att jag glömt köpa bänkpapper ;). 2 barn färre var det också, två hade flyttat under sommmaren, så nu är det bara 10 elever i klassen, blir nog en lugn och skön höst för dem! (en av dem som slutat har ADHD så jag tror det märks... ;)

    Isak var särskilt glad för att de ska börja med simundervisning, varje onsdag så kommer de att åka till rosenlundsbadet och simma! DET tyckte Isak var en riktig höjdare!! :)

    Hur har era barns första skoldag varit?
  2. 1
    skolstart Så var sommarlovet över för denna gång. De hade fått nytt klassrum (utan bänkar de får varsin låda att ha grejorna i) Så då gjorde det ju inget att jag glömt köpa bänkpapper ;). 2 barn färre var det också, två hade flyttat under sommmaren, så nu är det bara 10 elever i klassen, blir nog en lugn och skön höst för dem! (en av dem som slutat har ADHD så jag tror det märks... ;)

    Isak var särskilt glad för att de ska börja med simundervisning, varje onsdag så kommer de att åka till rosenlundsbadet och simma! DET tyckte Isak var en riktig höjdare!! :)

    Hur har era barns första skoldag varit?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Har inte...

    varit är - Astrid börjar på måndag - men nog är det pirrigt!! Blir ju ny skola efter flytten!
  4. 2
    Har inte... varit är - Astrid börjar på måndag - men nog är det pirrigt!! Blir ju ny skola efter flytten!
  5. Medlem sedan
    Jun 1998
    #3

    Vi börjar på måndag här ute

    men Oscar ska gå och hälsa på sina två nya fröknar på fredag morgon. Vi hoppas också på en lugnar höst efter allt elände som har varit och fortfarande är tyvärr :o(
    Det som känns skönt är att Oscars nya klassfröken är dunderpositiv och när vi träffade henne på en promenad nyligen kramade hon om Oscar och sa att hon kände sig som världens turfröken som får honom i sin klass. Lite lätt chockad stod vår son bara och tittade på henne, men jag kände det som den mest positiva förstärkning vi fått på länge.
    Och så fick han ju ny cool mapp, skolväska, pennfodral, ryggsäck och gympapåse av mig efter min lååånga shoppingtur i Ullared igår.
  6. 3
    Vi börjar på måndag här ute men Oscar ska gå och hälsa på sina två nya fröknar på fredag morgon. Vi hoppas också på en lugnar höst efter allt elände som har varit och fortfarande är tyvärr :o(
    Det som känns skönt är att Oscars nya klassfröken är dunderpositiv och när vi träffade henne på en promenad nyligen kramade hon om Oscar och sa att hon kände sig som världens turfröken som får honom i sin klass. Lite lätt chockad stod vår son bara och tittade på henne, men jag kände det som den mest positiva förstärkning vi fått på länge.
    Och så fick han ju ny cool mapp, skolväska, pennfodral, ryggsäck och gympapåse av mig efter min lååånga shoppingtur i Ullared igår.
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4

    *gråter så det skvalar!!*

    Vill ju också till Ullared nu ju!!! ;) men ska försöka klämma in det nån dag eeehh, hmm när jag får tid (och råd)...
    men skämt å sido, vad bra att Oscars fröken verkar bra, nu håller i alla fall jag alla tummar och tår som jag har att det ÄNTLIGEN ska bli bättre för Oscar. Berätta gärna hur det går.
    *Kram vännen*
  8. 4
    *gråter så det skvalar!!* Vill ju också till Ullared nu ju!!! ;) men ska försöka klämma in det nån dag eeehh, hmm när jag får tid (och råd)...
    men skämt å sido, vad bra att Oscars fröken verkar bra, nu håller i alla fall jag alla tummar och tår som jag har att det ÄNTLIGEN ska bli bättre för Oscar. Berätta gärna hur det går.
    *Kram vännen*
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Oj, förstår

    att både du och Astrid är lite pirriga, men det blir nog bra. Jag bytte också skola när jag skullle börja 2:an, men jag (mitt pucko ;) fattade ju inte att man skulle tycka det var jobbigt, jag tyckte det bara var kul att få nya kompisar... *ung och naiv* men det gick i alla fall bra. :) Håller tummarna för Astrid också
    *Kram*
  10. 5
    Oj, förstår att både du och Astrid är lite pirriga, men det blir nog bra. Jag bytte också skola när jag skullle börja 2:an, men jag (mitt pucko ;) fattade ju inte att man skulle tycka det var jobbigt, jag tyckte det bara var kul att få nya kompisar... *ung och naiv* men det gick i alla fall bra. :) Håller tummarna för Astrid också
    *Kram*
  11. Medlem sedan
    Oct 1998
    #6

    Vi börjar nästnästa måndag

    dvs den 28 aug börjar våra skolor. Kalle ska få en ny fröken och jag är lite tveksam men vi får väl hoppas på det bästa.
    Storebror börjar 9:an och har för första gången INTE totalångest inför skolstart :-) Och största storebror har för första gången på 13 år ingen skolstart att vänta på. Han söker jobb och njuter av livet just nu!
  12. 6
    Vi börjar nästnästa måndag dvs den 28 aug börjar våra skolor. Kalle ska få en ny fröken och jag är lite tveksam men vi får väl hoppas på det bästa.
    Storebror börjar 9:an och har för första gången INTE totalångest inför skolstart :-) Och största storebror har för första gången på 13 år ingen skolstart att vänta på. Han söker jobb och njuter av livet just nu!
  13. Medlem sedan
    Jun 1998
    #7

    Hi hi :o)

    Oscar och hans mamma tackar för kramarna, de behövs.
    Idag fick jag nytt jobb så på måndag börjar Oscar 2:an, Nicke på nytt jobb och jag med!!!
    Hoppsansa, men mammsingen räddar oss återigen och tar hand om mina vildar och själv ska jag vara dönervös tills dess.
    Trodde nog inte i min vildaste fantasi att jag skulle få jobb så här snabbt, men jag var tydligen vad de ville ha.
  14. 7
    Hi hi :o) Oscar och hans mamma tackar för kramarna, de behövs.
    Idag fick jag nytt jobb så på måndag börjar Oscar 2:an, Nicke på nytt jobb och jag med!!!
    Hoppsansa, men mammsingen räddar oss återigen och tar hand om mina vildar och själv ska jag vara dönervös tills dess.
    Trodde nog inte i min vildaste fantasi att jag skulle få jobb så här snabbt, men jag var tydligen vad de ville ha.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Jag oxå :)

    bytte skola när jag skulle börja 2.an!! Astrid börjar däremot trean och då tänker jag ju igen - kommer det vara stor skillnad för henne - mot de andra liksom? I förra skolan var det inte så men man vet ju aldrig!
  16. 8
    Jag oxå :) bytte skola när jag skulle börja 2.an!! Astrid börjar däremot trean och då tänker jag ju igen - kommer det vara stor skillnad för henne - mot de andra liksom? I förra skolan var det inte så men man vet ju aldrig!
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9

    måndag här med

    men hon går på fritis hela veckan ochh hon är salig! Det är alla tvåor och treor som går på fritis tillsammans. På måndag börjar de och hennes fröken är vår närmaste granne:-) Det blir nog jättebra för henne
  18. 9
    måndag här med men hon går på fritis hela veckan ochh hon är salig! Det är alla tvåor och treor som går på fritis tillsammans. På måndag börjar de och hennes fröken är vår närmaste granne:-) Det blir nog jättebra för henne
  19. Medlem sedan
    Aug 1999
    #10

    Här är det fortfarande sommarlov

    Matilda börjar skolan nästa torsdag! Skönt att det gick bra för Isak i alla fall!
  20. 10
    Här är det fortfarande sommarlov Matilda börjar skolan nästa torsdag! Skönt att det gick bra för Isak i alla fall!
  21. ulmerkott
    #11

    GRATTIS!

    Är det det här jobbet som du tyckte intervjun gick så dåligt för? Stort grattis, hoppas det blir precis som du vill ha det!
  22. 11
    GRATTIS! Är det det här jobbet som du tyckte intervjun gick så dåligt för? Stort grattis, hoppas det blir precis som du vill ha det!
  23. semla
    #12

    Tjejerna börjar

    på måndag. Johanna har längtat ett tag. Fast nu går hon på fritids så då får hon iallafall träffa kompisarna. Hon ser också fram emot att få åka och bada.
    Vet inte hur det blir med klassen. Hon går i en 1-3 klass och några försvinner och några kommer till. Förhoppningsvis blir det bra.
    Är lite mer spänd på hur det blir för lillasyrran som börjar förskoleklassen. Men hon har ju också gått på fritids nu och hittat några kompisar så det blir nog bra för henne.
  24. 12
    Tjejerna börjar på måndag. Johanna har längtat ett tag. Fast nu går hon på fritids så då får hon iallafall träffa kompisarna. Hon ser också fram emot att få åka och bada.
    Vet inte hur det blir med klassen. Hon går i en 1-3 klass och några försvinner och några kommer till. Förhoppningsvis blir det bra.
    Är lite mer spänd på hur det blir för lillasyrran som börjar förskoleklassen. Men hon har ju också gått på fritids nu och hittat några kompisar så det blir nog bra för henne.
  25. semla
    #13

    Wow!!!

    Vad superkul för dig! Ett megagrattis. Hoppas nu att det blir ett kanonjobb. Det tycker jag att du har förtjänat. Kramar
  26. 13
    Wow!!! Vad superkul för dig! Ett megagrattis. Hoppas nu att det blir ett kanonjobb. Det tycker jag att du har förtjänat. Kramar
  27. semla
    #14

    Men jisses!!!!

    Det var ju P. som började nian typ förra året tyckte jag. Tiden går ju så ofattbart snabbt. Om någon frågat mig så skulle jag tänka att S kanske skulle börja sexan. Snacka om att man bara inser att tiden går när det gäller ens egna barn.
    Skönt att det ser positivt ut inför skolstarten nu. Hoppas det håller i sig för honom. Kramar
  28. 14
    Men jisses!!!! Det var ju P. som började nian typ förra året tyckte jag. Tiden går ju så ofattbart snabbt. Om någon frågat mig så skulle jag tänka att S kanske skulle börja sexan. Snacka om att man bara inser att tiden går när det gäller ens egna barn.
    Skönt att det ser positivt ut inför skolstarten nu. Hoppas det håller i sig för honom. Kramar
  29. Medlem sedan
    Oct 1998
    #15

    i söndags

    fyllde Pontus 19 år och jag gick omkring hela dan och tänkte att \"hur kan det vara möjligt??\". Så inte ens jag hänger med...
  30. 15
    i söndags fyllde Pontus 19 år och jag gick omkring hela dan och tänkte att \"hur kan det vara möjligt??\". Så inte ens jag hänger med...
  31. Medlem sedan
    Dec 1998
    #16

    Grattis tjoho

    tänk att du fick jobbet =O)
  32. 16
    Grattis tjoho tänk att du fick jobbet =O)
  33. Medlem sedan
    Dec 1998
    #17

    Det ska bli världsa världsa världsa

    världsa världsa osv KUL sa Johanna ikväll vid middagen när hon tänkte på skolan som börjar imorgon. ÄNTLIGEN =O) säger både hon o jag!
  34. 17
    Det ska bli världsa världsa världsa världsa världsa osv KUL sa Johanna ikväll vid middagen när hon tänkte på skolan som börjar imorgon. ÄNTLIGEN =O) säger både hon o jag!

Liknande trådar

  1. Skolstart!
    By highstone in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 18:27
  2. Sen skolstart
    By joleda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 21:28
  3. skolstart
    By astrid13 in forum Tonåringar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 09:02
  4. Skolstart
    By Hojhoj in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 22:07
  5. Skolstart...!
    By auroraleigh in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar