Måste fråga er
_02 Höstbarn
  1. Lisa med J 03 +
    #1

    Måste fråga er

    Vilka krav kan man ställa på barnomsorgen. Sonen går 15 timmars vecka pga syskon och vi har knappt haft blöja på honom sedan han gick hem vid semestern. (På nätterna när vi inte har glömt) Är det realistiskt att ett barn skall kunna gå från helblöja till att själv gå på toa eller anser ni att man kan lägga ansvar på personalen att regelbundet ta barnet till toa för att kissa. Det är inte alltid han säger till... Han håller sig bra men tillslut så rinner det över!
  2. 1
    Måste fråga er Vilka krav kan man ställa på barnomsorgen. Sonen går 15 timmars vecka pga syskon och vi har knappt haft blöja på honom sedan han gick hem vid semestern. (På nätterna när vi inte har glömt) Är det realistiskt att ett barn skall kunna gå från helblöja till att själv gå på toa eller anser ni att man kan lägga ansvar på personalen att regelbundet ta barnet till toa för att kissa. Det är inte alltid han säger till... Han håller sig bra men tillslut så rinner det över!
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    jag tycker

    att du kan be dem ta honom till toa regelbundet.
    Så gör de på vårt dagis, speciellt med de som nyss blivit av med blöja.
    På \"småbarn\" hade de definitivt de rutinerna. När alla bytte blöja fick de andra gå på toa. På \"storbarn\" där de är nu är jag lite mer osäker (K&M har rätt god koll nu), men nog borde de kunna köra samma rutiner där (toa efter morgonsamlingen, efter lunch, innan fikat..?)

    Är det något de ifrågasätter eller har ni inte ens frågat? Om de ifrågasätter det tycker jag det är lite konstigt.. :-)
  4. 2
    jag tycker att du kan be dem ta honom till toa regelbundet.
    Så gör de på vårt dagis, speciellt med de som nyss blivit av med blöja.
    På \"småbarn\" hade de definitivt de rutinerna. När alla bytte blöja fick de andra gå på toa. På \"storbarn\" där de är nu är jag lite mer osäker (K&M har rätt god koll nu), men nog borde de kunna köra samma rutiner där (toa efter morgonsamlingen, efter lunch, innan fikat..?)

    Är det något de ifrågasätter eller har ni inte ens frågat? Om de ifrågasätter det tycker jag det är lite konstigt.. :-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    prata med dem och säg

    att de får hjälpa honom påminna om det.

    Hos oss har de lite \"kissrutiner\" dvs de går på toaletten innan de går ut och leker och efter maten osv.
    men helt klart tycker jag du ska ta upp det tala om för personalen att han annars håller sig lite för länge.
    De är vana vid sådant men samtidigt så bör man ju tala om det.
    Min tjej hon säger till innan men pojken vid samma ålder gjorde det inte så det är olika från barn till barn.
  6. 3
    prata med dem och säg att de får hjälpa honom påminna om det.

    Hos oss har de lite \"kissrutiner\" dvs de går på toaletten innan de går ut och leker och efter maten osv.
    men helt klart tycker jag du ska ta upp det tala om för personalen att han annars håller sig lite för länge.
    De är vana vid sådant men samtidigt så bör man ju tala om det.
    Min tjej hon säger till innan men pojken vid samma ålder gjorde det inte så det är olika från barn till barn.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Tack!

    När jag meddelade att han inte hade någon blöja idag (dagmamman hade satt på honom igår) så såg hon trött ut. Jaja...

    Fast det hela hade gått bra och jag fick höra att det märktes att han visste vad man gör på toaletten.
  8. 4
    Tack! När jag meddelade att han inte hade någon blöja idag (dagmamman hade satt på honom igår) så såg hon trött ut. Jaja...

    Fast det hela hade gått bra och jag fick höra att det märktes att han visste vad man gör på toaletten.
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    tråkig attetyd

    men så bra att dn guldgosse överbevisade henne!
  10. 5
    tråkig attetyd men så bra att dn guldgosse överbevisade henne!
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Självklart hjälper de till! Här erbjuder de sig själva att ta Pyret till pottan med jämna mellanrum för att underlätta för henne. Igår var första dagisdagen efter semestern, och hon har gått på pottan själv hela semestern. Men igår glömde hon sig och kissade på sig. Personalen tog då själva på sig skulden "vi ska komma in i rutinen att påminna henne och ta henne till toaletten regelbundet". Så visst går det
  12. 6
    Självklart hjälper de till! Här erbjuder de sig själva att ta Pyret till pottan med jämna mellanrum för att underlätta för henne. Igår var första dagisdagen efter semestern, och hon har gått på pottan själv hela semestern. Men igår glömde hon sig och kissade på sig. Personalen tog då själva på sig skulden "vi ska komma in i rutinen att påminna henne och ta henne till toaletten regelbundet". Så visst går det

Liknande trådar

  1. Måste bara fråga en liten fråga :)
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 06:33
  2. Måste fråga utifrån en fråga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:50
  3. Jag måste fråga
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 21:41
  4. måste fråga en dum fråga eller nåt
    By MYZOXE! in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:27
  5. Dum fråga kanske men måste fråga..
    By Måste få veta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar