*Räcker upp handen*
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    *Räcker upp handen*

    och erkänner:NUU är det verkligen dags att börja tänka på att förändra sitt liv.Skjutit det på länge men efter ett läkar besök som blev det att man fick en hel drös med tabletter *suck*

    Hade ett blodtryck på 150/110 inte bra,och en puls på 140 slag/min i vilopuls.Läkarn tom fundera på hur det pulsen blir då jag rör mej och stressar.

    Nu får jag slå mej ner på detta forum och ni kanske kan hjälpa mej och stötta mej till ett sundar liv.Jag är inte den som älskar sötsaker utan är mera en sådan som älskar smör,grädde,chips osv.Men nu insett att jag bara MÅSTE kaske tänka om med mitt liv innan jag sitter i en rullstol förlamad.

    Mitt dilemma är,vart ska jag börja?
    Vilka dieter är bäst enligt er? Viktväktarna har jag testat redan.

    Har 5 barn och knappt av tid så helst av allt skulle jag vilja ha veckomatsedlar med recept att följa ett tag till en början tills man kommit in i det.

    Ha en underbar dag!

    Kramiz




  2. 1
    *Räcker upp handen* och erkänner:NUU är det verkligen dags att börja tänka på att förändra sitt liv.Skjutit det på länge men efter ett läkar besök som blev det att man fick en hel drös med tabletter *suck*

    Hade ett blodtryck på 150/110 inte bra,och en puls på 140 slag/min i vilopuls.Läkarn tom fundera på hur det pulsen blir då jag rör mej och stressar.

    Nu får jag slå mej ner på detta forum och ni kanske kan hjälpa mej och stötta mej till ett sundar liv.Jag är inte den som älskar sötsaker utan är mera en sådan som älskar smör,grädde,chips osv.Men nu insett att jag bara MÅSTE kaske tänka om med mitt liv innan jag sitter i en rullstol förlamad.

    Mitt dilemma är,vart ska jag börja?
    Vilka dieter är bäst enligt er? Viktväktarna har jag testat redan.

    Har 5 barn och knappt av tid så helst av allt skulle jag vilja ha veckomatsedlar med recept att följa ett tag till en början tills man kommit in i det.

    Ha en underbar dag!

    Kramiz




  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2

    rekommenderar viktklubben!

    Det funkar för mig!
  4. 2
    rekommenderar viktklubben! Det funkar för mig!
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Hej!

    Välkommen och grattis till beslutet att ta tag i hälsan! Jag är också så gott som ny härinne, men har sedan januari detta år varit med i Aftonbladets Viktklubb, vilket har funkat bra för mig.
    Jag har också varit med i VV några omgångar, men aldrig uppnått ett så varaktigt resultat som nu.

    Jag lagar så gott som enbart VK´s recept och veckohandlar så att alla ingredienser finns hemma. Hur gott och lätt som helst! Min smale make äter också med god aptit, fast lite större portioner då.
    Så viktklubben blir mitt \"heta tips\"!

    Välkommen hit också, förresten!
  6. 3
    Hej! Välkommen och grattis till beslutet att ta tag i hälsan! Jag är också så gott som ny härinne, men har sedan januari detta år varit med i Aftonbladets Viktklubb, vilket har funkat bra för mig.
    Jag har också varit med i VV några omgångar, men aldrig uppnått ett så varaktigt resultat som nu.

    Jag lagar så gott som enbart VK´s recept och veckohandlar så att alla ingredienser finns hemma. Hur gott och lätt som helst! Min smale make äter också med god aptit, fast lite större portioner då.
    Så viktklubben blir mitt \"heta tips\"!

    Välkommen hit också, förresten!
  7. marone CK 84_81,4_65
    #4

    Är det en Ragdoll...(OT)

    på din bild? Ska hämta våra Raggisar två brorsor 1 sep... Dom blir 12 v nästa vecka. Längtar ...det är så spännande att få se dem här hemma och se hur allt kommer att fungera...
  8. 4
    Är det en Ragdoll...(OT) på din bild? Ska hämta våra Raggisar två brorsor 1 sep... Dom blir 12 v nästa vecka. Längtar ...det är så spännande att få se dem här hemma och se hur allt kommer att fungera...
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Välkommen till oss

    Jag gick ned mina kilon med VV och där kan du ju också få veckomatsedlar. Så det är mitt bästa tips till dig. Annars vet du nog att du kan byta ut mot magra mejeriprodukter och skippa alla snacks och sånt utom kanske en dag i veckan. Ät mellanmål så blodsockret håller sig jämnt, ät mycket grönsaker till maten och frukt mellan målen.

    Men kan du verkligen ha en vilopuls på 140 slag/min??? Det låter otroligt, jag har runt 55 i vila och 150 när jag joggar i hyfsad takt.

    För övrigt är jag snackvärd härinne och önskar dig välkommen och lycka till!
  10. 5
    Välkommen till oss Jag gick ned mina kilon med VV och där kan du ju också få veckomatsedlar. Så det är mitt bästa tips till dig. Annars vet du nog att du kan byta ut mot magra mejeriprodukter och skippa alla snacks och sånt utom kanske en dag i veckan. Ät mellanmål så blodsockret håller sig jämnt, ät mycket grönsaker till maten och frukt mellan målen.

    Men kan du verkligen ha en vilopuls på 140 slag/min??? Det låter otroligt, jag har runt 55 i vila och 150 när jag joggar i hyfsad takt.

    För övrigt är jag snackvärd härinne och önskar dig välkommen och lycka till!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    välkommen *imt*

    m
  12. 6
    välkommen *imt* m
  13. Katah
    #7

    jag har kommit

    fram till att det är \"enkelt\" om man utesluter helt vetemjöl och socker, måste det hända något eller hur?

    Sedan kan man följa olika dieter och välja fetter.
    Men i grund och botten är dessa två de stora boven.

    Låna någon GI-bok från bibblan att börja med!

    Lycka till! från en annan nystartade
  14. 7
    jag har kommit fram till att det är \"enkelt\" om man utesluter helt vetemjöl och socker, måste det hända något eller hur?

    Sedan kan man följa olika dieter och välja fetter.
    Men i grund och botten är dessa två de stora boven.

    Låna någon GI-bok från bibblan att börja med!

    Lycka till! från en annan nystartade
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Nepp det e ingen

    raggis utan en liten birma,föder upp birma i liten skala.Har just nu 3st birmor.

    Raggisar är underbara katter oxå,dom är en favoritras hos mej oxå.Hoppas att allt går bra med dina blivande katter.
  16. 8
    Nepp det e ingen raggis utan en liten birma,föder upp birma i liten skala.Har just nu 3st birmor.

    Raggisar är underbara katter oxå,dom är en favoritras hos mej oxå.Hoppas att allt går bra med dina blivande katter.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Tack för dina tips

    just nu känns det som jag knappt orkar tänka på hurjag ska lägga upp mitt liv,vet inte i vilken ände jag ska börja :-(

    Jadu,har alltid haft hög puls men nu har hjärtat blivit påverkat av detta så jag bara MÅSTE förändra mitt liv.

  18. 9
    Tack för dina tips just nu känns det som jag knappt orkar tänka på hurjag ska lägga upp mitt liv,vet inte i vilken ände jag ska börja :-(

    Jadu,har alltid haft hög puls men nu har hjärtat blivit påverkat av detta så jag bara MÅSTE förändra mitt liv.

Liknande trådar

  1. Räcker upp handen!
    By vicketick, Stockholm in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 18:57
  2. *Räcker upp handen*
    By KAJO in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 20:44
  3. räcker upp handen
    By linnann in forum _0506 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 09:37
  4. räcker upp handen!
    By leoleo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 08:38
  5. *Räcker upp handen* (imt)
    By Victoria bf 2/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 07:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar