Tandlös
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Tandlös

    Emil har inte fått en enda tand än. Borde inte de komma snart? Inte för att det gör något att slippa borsta små tänder i en mun som inte vill gapa, men man börjar ju undra om han har några tänder!
  2. 1
    Tandlös Emil har inte fått en enda tand än. Borde inte de komma snart? Inte för att det gör något att slippa borsta små tänder i en mun som inte vill gapa, men man börjar ju undra om han har några tänder!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Jag vet...

    Jag känner till några barn som inte fick sina första tänder förren i 1 års åldern! Förr eller senare kommer de ju ;-) Njut av att inte bli biten så länge :-)
  4. 2
    Jag vet... Jag känner till några barn som inte fick sina första tänder förren i 1 års åldern! Förr eller senare kommer de ju ;-) Njut av att inte bli biten så länge :-)
  5. Lollipop m Ludvig
    #3

    Vet inte

    Det är tydligen extremt ovanligt att man inte har några tandanlag och jag tror att de kan dröja upp till 1 års ålder innan man börjar tycka att det är onormalt länge. Men som sagt, lite skönt att slippa borsta i bångstyriga munnar ;)
  6. 3
    Vet inte Det är tydligen extremt ovanligt att man inte har några tandanlag och jag tror att de kan dröja upp till 1 års ålder innan man börjar tycka att det är onormalt länge. Men som sagt, lite skönt att slippa borsta i bångstyriga munnar ;)
  7. KAJO
    #4

    Min dotter

    var 13 månader när den första dök upp och resterande tänder har också varit sena. Enligt hennes tandläkare behöver det definitivt inte vara en nackdel att få tänderna sent, så misströsta inte. Min lille Robin har heller inga tänder än!
  8. 4
    Min dotter var 13 månader när den första dök upp och resterande tänder har också varit sena. Enligt hennes tandläkare behöver det definitivt inte vara en nackdel att få tänderna sent, så misströsta inte. Min lille Robin har heller inga tänder än!
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    Emmas kom då hon blev 1

    Och nu har hon snart alla 20 mjölktänder. Tyckte det var ganska skönt att tänderna dröjde, men det var klart man undrade ibland om det nånsin skulle bli några. Saga fick två nere vid midsommar och sen tog det stopp =)
  10. 5
    Emmas kom då hon blev 1 Och nu har hon snart alla 20 mjölktänder. Tyckte det var ganska skönt att tänderna dröjde, men det var klart man undrade ibland om det nånsin skulle bli några. Saga fick två nere vid midsommar och sen tog det stopp =)
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6

    Tack för svar!

    Då behöver jag inte oroa mig än för att han skall få löständer ;)
  12. 6
    Tack för svar! Då behöver jag inte oroa mig än för att han skall få löständer ;)
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7

    DEt är ju så otroligt

    individuelt, Eddi har 8 tänder, dem började växa som ogräs där när han var 3 månader, min dotter fick däremot tänder flera månader efteråt, så det är så otroligt olika
  14. 7
    DEt är ju så otroligt individuelt, Eddi har 8 tänder, dem började växa som ogräs där när han var 3 månader, min dotter fick däremot tänder flera månader efteråt, så det är så otroligt olika
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Dyster?

    Men varför dyster? Hoppas att det är bättre idag!
    Kram
    Elena
  16. 8
    Dyster? Men varför dyster? Hoppas att det är bättre idag!
    Kram
    Elena

Liknande trådar

  1. Tandlös
    By Sushi1 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 19:45
  2. Tandlös!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:05
  3. Ej tandlös! :)
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 13:17
  4. Tandlös
    By Sannja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 20:54
  5. tandlös
    By giho34 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 10:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar