Skål!
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Skål!

    Ja, eftersom jag numera är åter i arbetslivet kände jag att jag var värd ett glas (eller två) rödvin ikväll efter en hård vecka. Åja, jag var ju ledig ons och tors men det tar på krafterna att använda en del av hjärnan som blivit mossig under ledigheten. På måndag blir jag fröken då jag tar emot 24 små fjärdeklassare. Ojoj...
  2. 1
    Skål! Ja, eftersom jag numera är åter i arbetslivet kände jag att jag var värd ett glas (eller två) rödvin ikväll efter en hård vecka. Åja, jag var ju ledig ons och tors men det tar på krafterna att använda en del av hjärnan som blivit mossig under ledigheten. På måndag blir jag fröken då jag tar emot 24 små fjärdeklassare. Ojoj...
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2

    Schkååål!

    ;)

    Sitter även jag med rödvin.
    Visst är det gott?

    En ny erfarenhet att skåla på nätet. =)

    En liten snapsvisa känns plötsligt helrätt...














    ... Nope den var allt för grym att skriva. Ni stockholmare är allt för trevliga. =)))
  4. 2
    Schkååål! ;)

    Sitter även jag med rödvin.
    Visst är det gott?

    En ny erfarenhet att skåla på nätet. =)

    En liten snapsvisa känns plötsligt helrätt...














    ... Nope den var allt för grym att skriva. Ni stockholmare är allt för trevliga. =)))
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Skål!

    Fast här är det vitt.
    Tråkigt nog har jag ryggskott men det dövar smärtan liiite iaf.

    Fasiken vad ont det gör, jag kan inte ens gå och mannen är borta (fast kommer ikväll).

    Undrar om en bidragande orsak är att Joel vill bäras så ofta och han är ju så tung nu.
    Men jag kan inte säga ifrån, han är ju så mysig att konka på.
    Fast det är ju å andra sidan så lagom mysigt nu :(

    Tur att han sover redan...
  6. 3
    Skål! Fast här är det vitt.
    Tråkigt nog har jag ryggskott men det dövar smärtan liiite iaf.

    Fasiken vad ont det gör, jag kan inte ens gå och mannen är borta (fast kommer ikväll).

    Undrar om en bidragande orsak är att Joel vill bäras så ofta och han är ju så tung nu.
    Men jag kan inte säga ifrån, han är ju så mysig att konka på.
    Fast det är ju å andra sidan så lagom mysigt nu :(

    Tur att han sover redan...
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4

    hihi

    okej, då hämtar jag mitt glas och så suuuuppper vi via nätet! *rusar förbi sambon i soffan och greppar glaset*

    Kom igen nu Lisa...
    Vi äro små humlor vi bee bee
    vi äro små humlor vi bee bee
    vi äro små humlor som tar oss en geting
    vi äro små humlor vi...skål!

    Egentligen tänkte jag mer på en snuskig variant men den vågar jag inte skriva... jo kanske...

    uppe på **** växer ingenting
    ingenting ingenting
    uppe på **** växer ingenting
    bara runt omkring i en prydlig ring - skål!

  8. 4
    hihi okej, då hämtar jag mitt glas och så suuuuppper vi via nätet! *rusar förbi sambon i soffan och greppar glaset*

    Kom igen nu Lisa...
    Vi äro små humlor vi bee bee
    vi äro små humlor vi bee bee
    vi äro små humlor som tar oss en geting
    vi äro små humlor vi...skål!

    Egentligen tänkte jag mer på en snuskig variant men den vågar jag inte skriva... jo kanske...

    uppe på **** växer ingenting
    ingenting ingenting
    uppe på **** växer ingenting
    bara runt omkring i en prydlig ring - skål!

  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Om du dricker

    lite till så kan du snart dansa lite rave i vardagsrummet. Man glömmer liksom bort sina bekymmer *ler* Men akta så du inte knäcker dig mer i den vilda dansen för morgondagen visar hur vild kvällen var...
  10. 5
    Om du dricker lite till så kan du snart dansa lite rave i vardagsrummet. Man glömmer liksom bort sina bekymmer *ler* Men akta så du inte knäcker dig mer i den vilda dansen för morgondagen visar hur vild kvällen var...
  11. Petra m J&J
    #6

    Jag vill också vara med och parta!!

    Ska genast se om jag kan krama ur ett glas rött ur boxen. :)
    Klart du är värd ett par glas rött. Det känner jag att jag är också .... fast någon anledning kommer jag inte på...förutom att det är freda. :)
    Skål!
  12. 6
    Jag vill också vara med och parta!! Ska genast se om jag kan krama ur ett glas rött ur boxen. :)
    Klart du är värd ett par glas rött. Det känner jag att jag är också .... fast någon anledning kommer jag inte på...förutom att det är freda. :)
    Skål!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    häng på!

    Sambon sa precis att jag börjar se slirig ut så jag vågar knappt dricka mer... Man är ALLTID värd ett glas rött, det är ju bra för hjärtat. Och särskilt en fredag. Även om man är hemma så är ju fredag något speciellt. God mat, lite vin, sovande barn och till slut somna i soffan...
  14. 7
    häng på! Sambon sa precis att jag börjar se slirig ut så jag vågar knappt dricka mer... Man är ALLTID värd ett glas rött, det är ju bra för hjärtat. Och särskilt en fredag. Även om man är hemma så är ju fredag något speciellt. God mat, lite vin, sovande barn och till slut somna i soffan...
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8

    =O

    Det där skulle vara en förbryllad min (hur gör man det?).
    Jag är vääääldigt nyfiken över ordet/orden som \"försvann\". =)))

    Ok, då kör jag min.
    \"Se hur ****** står i lågor, se hur hela sk*t*n brinner ner. Se hur ******* står i lågor se hur hela sk*it*n brinner ner. Hurra, hurra, hurra!\"

    Annars...
    \"En natt jag drömde något som........\" \"jag drömde det var strejk på Pripps och alla öölen vaar slut. Jag drömde om en jättebar där ööölen stood på rad. Jag svepte nog ett 50-tal och reeeste mig och sa: MERA ÖL!\"

    ;)
  16. 8
    =O Det där skulle vara en förbryllad min (hur gör man det?).
    Jag är vääääldigt nyfiken över ordet/orden som \"försvann\". =)))

    Ok, då kör jag min.
    \"Se hur ****** står i lågor, se hur hela sk*t*n brinner ner. Se hur ******* står i lågor se hur hela sk*it*n brinner ner. Hurra, hurra, hurra!\"

    Annars...
    \"En natt jag drömde något som........\" \"jag drömde det var strejk på Pripps och alla öölen vaar slut. Jag drömde om en jättebar där ööölen stood på rad. Jag svepte nog ett 50-tal och reeeste mig och sa: MERA ÖL!\"

    ;)
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9

    Jag med!!!

    Joinar gänget och skålar i ett glas iskallt torr cider, mmm.

    (och vilken dekadent fröken, fyyyy på dig... fröknar ska ju vara absolutister och oskulder, icke- svärande oskyldiga änglar *s*)

    Skål!
  18. 9
    Jag med!!! Joinar gänget och skålar i ett glas iskallt torr cider, mmm.

    (och vilken dekadent fröken, fyyyy på dig... fröknar ska ju vara absolutister och oskulder, icke- svärande oskyldiga änglar *s*)

    Skål!
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10

    Meeen

    visst ska du vara med och partaja! *kramakramakrama*
    Inte behöver man väl någon anledning, eller. ;) Fira att barnen mår bra, sommaren lider mot sitt slut (sorg), benen är brunare, hunden har varit snäll... You name it... ;)
  20. 10
    Meeen visst ska du vara med och partaja! *kramakramakrama*
    Inte behöver man väl någon anledning, eller. ;) Fira att barnen mår bra, sommaren lider mot sitt slut (sorg), benen är brunare, hunden har varit snäll... You name it... ;)
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    *klirr*

    Men vitt är inte helt fel i värmen. Fast jag är en obotlig rödvinsdrickare ändå. =)
    För en gångs skull (på lääänge, enligt min mening) har det varit sommar idag.

    Det där med bärandet har jag känt av det senaste, jisses vad tungt det är.

    Skål!
  22. 11
    *klirr* Men vitt är inte helt fel i värmen. Fast jag är en obotlig rödvinsdrickare ändå. =)
    För en gångs skull (på lääänge, enligt min mening) har det varit sommar idag.

    Det där med bärandet har jag känt av det senaste, jisses vad tungt det är.

    Skål!
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    Eller hur!?

    Där får man minsann se en annan sida. ;)

    Fast det där gäller väl även sjuksköterskor, i allra högsta grad? =P

    Schkååål!!!

    PS. Vilken cider? Själv är jag en av få som älskar Strongbow. =)
  24. 12
    Eller hur!? Där får man minsann se en annan sida. ;)

    Fast det där gäller väl även sjuksköterskor, i allra högsta grad? =P

    Schkååål!!!

    PS. Vilken cider? Själv är jag en av få som älskar Strongbow. =)
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    helt okej

    jag har nynnat nu här i min ensamhet. Vinet är slut och jag borde inte ha mer. Det är en dag imorgon...
  26. 13
    helt okej jag har nynnat nu här i min ensamhet. Vinet är slut och jag borde inte ha mer. Det är en dag imorgon...
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14

    Precis den

    är det! Maken tycker att den är så suuur att tungan krullar sig bara han luktar på den.

    Självklart är ju syrror prydheten själv, har någon trott något annat? *sitter här med benen hååårt ihop och uniformen med en korsett under*

    Skål!!!
  28. 14
    Precis den är det! Maken tycker att den är så suuur att tungan krullar sig bara han luktar på den.

    Självklart är ju syrror prydheten själv, har någon trott något annat? *sitter här med benen hååårt ihop och uniformen med en korsett under*

    Skål!!!
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Äsch,

    dumheter. Natten är ung, morgondagen får du tänka på sen.
    *sträcker ut min hand och bjussar på ett glas iskall cider*
  30. 15
    Äsch, dumheter. Natten är ung, morgondagen får du tänka på sen.
    *sträcker ut min hand och bjussar på ett glas iskall cider*
  31. Medlem sedan
    Apr 2000
    #16

    I morgon?

    Vadå?

    Vad händer då? ;)

    *shit*
  32. 16
    I morgon? Vadå?

    Vad händer då? ;)

    *shit*
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    Jo, jag är

    en snäll fröken MEN ni ska vara med på våra personalfester! Det är precis som att man håller skenet uppe inför barn och föräldrar att vara så präktig och sedan tänker man - nu jävlar... Nädå, lärare är också människor och vi dricker, svär, har sex, petar oss i näsan och vi kan faktiskt inte allt! Nu vet ni det...
  34. 17
    Jo, jag är en snäll fröken MEN ni ska vara med på våra personalfester! Det är precis som att man håller skenet uppe inför barn och föräldrar att vara så präktig och sedan tänker man - nu jävlar... Nädå, lärare är också människor och vi dricker, svär, har sex, petar oss i näsan och vi kan faktiskt inte allt! Nu vet ni det...
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18

    Tackar

    cider är helt okej. Bara det att det tar längre tid att bli berusad på om man ska vara krass...
  36. 18
    Tackar cider är helt okej. Bara det att det tar längre tid att bli berusad på om man ska vara krass...
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19

    Jag ångrade

    mig och hällde lite baileys i kaffet. Dagen imorgon är en annan dag visseligen med fest hos kompisarna men då ska ni slippa mig här iaf.
  38. 19
    Jag ångrade mig och hällde lite baileys i kaffet. Dagen imorgon är en annan dag visseligen med fest hos kompisarna men då ska ni slippa mig här iaf.
  39. Medlem sedan
    Jun 2003
    #20

    Fast

    visst förekommer syrror en hel del i pojkars våta drömmar. Jag tor inte alls att ni är så präktiga och pryda. Visst kan man köpa sköterskeunifom på buttericks? Kanske livar upp det lite hemma ? Någon läraruniform har jag inte sett...
  40. 20
    Fast visst förekommer syrror en hel del i pojkars våta drömmar. Jag tor inte alls att ni är så präktiga och pryda. Visst kan man köpa sköterskeunifom på buttericks? Kanske livar upp det lite hemma ? Någon läraruniform har jag inte sett...
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skål då!
    By Elpida in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 12:52
  2. Skål!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-19, 20:36
  3. Skål på er!
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 12:52
  4. Skål då!!!
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 20:36
  5. Skål!
    By sjölejon in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 13:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar