Angående blöjor
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Angående blöjor

    Vi letar efter de här potty training pants, eftersom William nu går fint på pottan och bara behöver blöjorna som ett komplement, men de finns verkligen INGENSTANS! Däremot hittar jag blöjor med \"Extra dry system\" upp till 30-35 kg, jag vill inte verka fördömande, men är inte 30-35 kg typ skolålder?
  2. 1
    Angående blöjor Vi letar efter de här potty training pants, eftersom William nu går fint på pottan och bara behöver blöjorna som ett komplement, men de finns verkligen INGENSTANS! Däremot hittar jag blöjor med \"Extra dry system\" upp till 30-35 kg, jag vill inte verka fördömande, men är inte 30-35 kg typ skolålder?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Jag tror att

    du kan komma i kontakt med mer EC-folk på sjalbarn.se och få bra tips. Själv är jag potträningsanalfabet :-)
  4. 2
    Jag tror att du kan komma i kontakt med mer EC-folk på sjalbarn.se och få bra tips. Själv är jag potträningsanalfabet :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    oj

    vad tidigt han går på pottan,min kille blev blöjfri strax före 3 årsdagen och då ville han själv.Innan ville han inte ens prova att sätta sig på toan.
  6. 3
    oj vad tidigt han går på pottan,min kille blev blöjfri strax före 3 årsdagen och då ville han själv.Innan ville han inte ens prova att sätta sig på toan.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Tycker

    du är jätteduktig som fått din pojk nästan blöjfri. Hur har du gjort?

    Det med vikt och barn, min kille är stor så jag blir lite ledsen då man genralisera och säger att vid den åldern har de den vikten osv. Visst 30-35 kg låter mycket, men säljs det i affären finns det ju en marknad för det. Vissa barn kanske kissar ner sig i sömnen, då kanske det är bra med extra dry system även att de passerat 4-årsåldern.

    Kram
  8. 4
    Tycker du är jätteduktig som fått din pojk nästan blöjfri. Hur har du gjort?

    Det med vikt och barn, min kille är stor så jag blir lite ledsen då man genralisera och säger att vid den åldern har de den vikten osv. Visst 30-35 kg låter mycket, men säljs det i affären finns det ju en marknad för det. Vissa barn kanske kissar ner sig i sömnen, då kanske det är bra med extra dry system även att de passerat 4-årsåldern.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Det finns ju barn

    med särskillda behov (utvecklingsstörning tex) som kanske använder blöjor långt upp i åldrarna...
  10. 5
    Det finns ju barn med särskillda behov (utvecklingsstörning tex) som kanske använder blöjor långt upp i åldrarna...
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Jag läste inte ens det sista

    men såg det nu om stora blöjor. Min son som är autistisk har precis blivit torr och han är 4½ år. Det är tidigt för autism. Du är kanske inte fördömande men lite snäv ;-) Vi är jättemånga med funktionshindrade barn som behöver blöjor högt upp i åldrarna.
  12. 6
    Jag läste inte ens det sista men såg det nu om stora blöjor. Min son som är autistisk har precis blivit torr och han är 4½ år. Det är tidigt för autism. Du är kanske inte fördömande men lite snäv ;-) Vi är jättemånga med funktionshindrade barn som behöver blöjor högt upp i åldrarna.
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Du vill inte

    prova tygblöjor då? Där får du ju samma effekt som med Potty Training Pantsen samtidigt som du slipper bidra till sopberget :) Och slipper leta blöjor mer!
  14. 7
    Du vill inte prova tygblöjor då? Där får du ju samma effekt som med Potty Training Pantsen samtidigt som du slipper bidra till sopberget :) Och slipper leta blöjor mer!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Imse Vimse har...

    ...men det är från 11 kg så de är för stora för Benjamin och de är snordyra (Jag kör med en hopvikt frottetvättlapp från IKEA i underbyxorna på Benjamin istället när han får gå utan blöja).
    Imse Vimses återförsäljare finns här:
    http://www.imsevimse.se/ShowPage.aspx?PageID=54

    Liberos engångs är från 12 kg och jag vet inte var man får tag i dem... Och ett mer ekonomiskt tips är nog att sätta på underbyxor innanför den vanliga blöjan för att uppnå samma resultat..?
  16. 8
    Imse Vimse har... ...men det är från 11 kg så de är för stora för Benjamin och de är snordyra (Jag kör med en hopvikt frottetvättlapp från IKEA i underbyxorna på Benjamin istället när han får gå utan blöja).
    Imse Vimses återförsäljare finns här:
    http://www.imsevimse.se/ShowPage.aspx?PageID=54

    Liberos engångs är från 12 kg och jag vet inte var man får tag i dem... Och ett mer ekonomiskt tips är nog att sätta på underbyxor innanför den vanliga blöjan för att uppnå samma resultat..?
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Jo jag vet..

    jag drog kanske lite förhastade slutsatser kring detta, men jag lät min erfarenhet tala (mer om det i samma diskussion i decembergruppen)
    Han blev blöjfri genom att vi började potta honom när vi hörde att han signalerade om sina behov ex bajsa, så lät han mycket innan, sedan gick vi på pottan med honom på speciella tider som utökades och så småningom förstod han själv att det finns ett bekvämare sätt att uträtta sina behov på och tycker det är jobbigt när det kommer i blöjan.
  18. 9
    Jo jag vet.. jag drog kanske lite förhastade slutsatser kring detta, men jag lät min erfarenhet tala (mer om det i samma diskussion i decembergruppen)
    Han blev blöjfri genom att vi började potta honom när vi hörde att han signalerade om sina behov ex bajsa, så lät han mycket innan, sedan gick vi på pottan med honom på speciella tider som utökades och så småningom förstod han själv att det finns ett bekvämare sätt att uträtta sina behov på och tycker det är jobbigt när det kommer i blöjan.
  19. Medlem sedan
    Feb 2005
    #10

    Jo, vi ..

    hade lite diskussion om det inne på december gruppen, jag hävdade att barn med speciella behov ju får blöjor via sjukvården upp i åldrarna, jag syftade naturligtvis inte till barn med speciella behov utan barn som utan medisinska eller fysiska orsaker fick gå med blöja länge p.g.a föräldrarna inte tar tag i det.
  20. 10
    Jo, vi .. hade lite diskussion om det inne på december gruppen, jag hävdade att barn med speciella behov ju får blöjor via sjukvården upp i åldrarna, jag syftade naturligtvis inte till barn med speciella behov utan barn som utan medisinska eller fysiska orsaker fick gå med blöja länge p.g.a föräldrarna inte tar tag i det.
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11

    Jag förstår..

    Vi hade en diskussion kring detta i decemberbarngruppen och jag inser att jag uttryckte mig lite förhastat! Jag syftade naturligtvis inte på barn med speciella behov. Däremot har jag erfarenhet av mammor som blankt struntat i sina barns behov, och tycker att blöjor är en praktiskt lösning för att inte behöva springa med barnet på toaletten utan kan skjuta upp det hela. Det var min erfarenhet av detta jag syftade på och tänkte inte på att jag trampade folk på tårna och var faktiskt lite snäv och tanklös där.. Jag ber om ursäkt!
  22. 11
    Jag förstår.. Vi hade en diskussion kring detta i decemberbarngruppen och jag inser att jag uttryckte mig lite förhastat! Jag syftade naturligtvis inte på barn med speciella behov. Däremot har jag erfarenhet av mammor som blankt struntat i sina barns behov, och tycker att blöjor är en praktiskt lösning för att inte behöva springa med barnet på toaletten utan kan skjuta upp det hela. Det var min erfarenhet av detta jag syftade på och tänkte inte på att jag trampade folk på tårna och var faktiskt lite snäv och tanklös där.. Jag ber om ursäkt!
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    Jo, det vill jag...

    men jag inser att jag är vilse i tygblöjsdjungeln, jag hade funderingar kring det tidigare, men har fått svar som att \"prova dig fram\" etc så jag vet inte var jag ska börja..
  24. 12
    Jo, det vill jag... men jag inser att jag är vilse i tygblöjsdjungeln, jag hade funderingar kring det tidigare, men har fått svar som att \"prova dig fram\" etc så jag vet inte var jag ska börja..
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13

    Då rekomenderar jag

    Vill du testa tygblöjor, rekomenderar jag pecket blöjor. Tex. fuzzi bunz. Smidig blöja, som har tryckknappar, och så lägger man i inlägg efter behov. jag har precis börjat använda dessa och gillar dom.
  26. 13
    Då rekomenderar jag Vill du testa tygblöjor, rekomenderar jag pecket blöjor. Tex. fuzzi bunz. Smidig blöja, som har tryckknappar, och så lägger man i inlägg efter behov. jag har precis börjat använda dessa och gillar dom.
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    Men du behöver

    inte alls be om ursäkt :-) När man inte lever nära funktionshinder tänker man inte på att de finns. Så funkade jag innan jag fick ett funktionshindrat barn också.
  28. 14
    Men du behöver inte alls be om ursäkt :-) När man inte lever nära funktionshinder tänker man inte på att de finns. Så funkade jag innan jag fick ett funktionshindrat barn också.
  29. Medlem sedan
    Jan 2003
    #15

    Det stämmer inte

    att man får blöjor. I vissa fall får man och då måste man uppfylla vissa krav. Det är olika beroende på landsting. Här där jag bor är det svårt att få om inte barnet kommer att behöva blöja livet ut.
  30. 15
    Det stämmer inte att man får blöjor. I vissa fall får man och då måste man uppfylla vissa krav. Det är olika beroende på landsting. Här där jag bor är det svårt att få om inte barnet kommer att behöva blöja livet ut.
  31. Medlem sedan
    Mar 2002
    #16

    Då bestämmer jag

    att du köper ett par Fuzzi Bunz stl L med inlägg och provar :)
  32. 16
    Då bestämmer jag att du köper ett par Fuzzi Bunz stl L med inlägg och provar :)
  33. Medlem sedan
    Feb 2005
    #17

    Okej..

    då trodde jag fel, jag ber om ursäkt för min okunnighet och att jag dessutom uttryckte mig otroligt klumpigt och därmed trampat folk på tårna.
  34. 17
    Okej.. då trodde jag fel, jag ber om ursäkt för min okunnighet och att jag dessutom uttryckte mig otroligt klumpigt och därmed trampat folk på tårna.
  35. Medlem sedan
    Feb 2005
    #18

    Det är sant...

    Och även om man tänker på att de finns så tänker man inte alltid längre än dit näsan slutar, eller hur nu uttrycket är ;o) vad jag menar är att man ibland inte tänker sig för överhuvudtaget. Ett exempel är t.ex att jag har problem som gör att jag har svårt att bli gravid - som du kanske vet (pco utan äl) och det händer ibland att man ställer otroligt dumma frågor som \"när ska ni -skaffa- barn då\" till andra som svarar \"nä men vi kan inte bli gravida\" och då känner man sig otroligt dum - jag borde väl fatta det själv, men ibland känns det som man är ensam i hela världen att ha problem, så att för alla andra är det självklart att bara -skaffa- dem..
  36. 18
    Det är sant... Och även om man tänker på att de finns så tänker man inte alltid längre än dit näsan slutar, eller hur nu uttrycket är ;o) vad jag menar är att man ibland inte tänker sig för överhuvudtaget. Ett exempel är t.ex att jag har problem som gör att jag har svårt att bli gravid - som du kanske vet (pco utan äl) och det händer ibland att man ställer otroligt dumma frågor som \"när ska ni -skaffa- barn då\" till andra som svarar \"nä men vi kan inte bli gravida\" och då känner man sig otroligt dum - jag borde väl fatta det själv, men ibland känns det som man är ensam i hela världen att ha problem, så att för alla andra är det självklart att bara -skaffa- dem..
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19

    Tack tjejer...

    Åååh behöver tusen svar till då.. Till att börja med - var kan jag hitta dessa (på nätet?) och sedan kommer ni att få hjälpa mig tusen gånger till när jag ska fatta hur det funkar.. Hur funkar det?? Behöver man inte stoppa in inlägg? Om han skulle råka bajsa, lägger man dem i blöt eller tvättar man dem för hand? Hur många blöjor och inlägg behöver man köpa osv osv osv Vi har ingen tvättmaskin hemma, hur ofta behöver man tvätta?
  38. 19
    Tack tjejer... Åååh behöver tusen svar till då.. Till att börja med - var kan jag hitta dessa (på nätet?) och sedan kommer ni att få hjälpa mig tusen gånger till när jag ska fatta hur det funkar.. Hur funkar det?? Behöver man inte stoppa in inlägg? Om han skulle råka bajsa, lägger man dem i blöt eller tvättar man dem för hand? Hur många blöjor och inlägg behöver man köpa osv osv osv Vi har ingen tvättmaskin hemma, hur ofta behöver man tvätta?
  39. Medlem sedan
    Sep 1999
    #20

    Några svar

    Jag har köpt mina beg. på sjalbarn, under tygblöjor säljes. Jag började med att köpa 5 stycken, bara för att testa.jag köpte fuzzi bunz. Smidiga med tryckknappar, där man lägger in ett eller flera inlägg i en ficka. Nu har jag ett par till, ingen aning om hur många just nu faktist. Vi har tvättmaskin hemma, och jag måste ändå tvätta minst varannan dag, så jag behöver inte så många. Ja, man har inlägg i den, det finns massor av olika inlägg, och ofta behövs ett extra, om man nu inte går så fint på pottan som din kille! Om hon bajsat brukar jag försöka få bort det mesta i toan, vilket INTE är lätt, det är ju bara klet... Sedan sköljer jag bort det värsta, och hänger i tvättstugan. Många vet jag ha en hink med lock att lägga dem i, eller en tygpåse. Jag har testat att ha kissblöjorna i en tygpåse, sedan slänger jag hela påsen i tvätten. Men jag tycker bäst om att skölja blöjorna och hänga upp dem, för att slippa kiss doften. Men vi har ju tvättstuga i källaren. Tror att de flesta tvättar varannan-var tredje dag om jag fattat rätt. Ett hett tips är att gå in på sjalbarn, där finns ett forum som heter tygblöjor. Där kan du få mer tips och råd av \"proffsen\". jag använder fortfarande vanliga blöjor på natten, och om vi ska iväg lite längre. Jag måste köpa lite mer bättre inlägg, Ellen kissar massor åt gången. Hon vill INTE sitta på potta, toa eller annat. testar ibland, men det går inte.
  40. 20
    Några svar Jag har köpt mina beg. på sjalbarn, under tygblöjor säljes. Jag började med att köpa 5 stycken, bara för att testa.jag köpte fuzzi bunz. Smidiga med tryckknappar, där man lägger in ett eller flera inlägg i en ficka. Nu har jag ett par till, ingen aning om hur många just nu faktist. Vi har tvättmaskin hemma, och jag måste ändå tvätta minst varannan dag, så jag behöver inte så många. Ja, man har inlägg i den, det finns massor av olika inlägg, och ofta behövs ett extra, om man nu inte går så fint på pottan som din kille! Om hon bajsat brukar jag försöka få bort det mesta i toan, vilket INTE är lätt, det är ju bara klet... Sedan sköljer jag bort det värsta, och hänger i tvättstugan. Många vet jag ha en hink med lock att lägga dem i, eller en tygpåse. Jag har testat att ha kissblöjorna i en tygpåse, sedan slänger jag hela påsen i tvätten. Men jag tycker bäst om att skölja blöjorna och hänga upp dem, för att slippa kiss doften. Men vi har ju tvättstuga i källaren. Tror att de flesta tvättar varannan-var tredje dag om jag fattat rätt. Ett hett tips är att gå in på sjalbarn, där finns ett forum som heter tygblöjor. Där kan du få mer tips och råd av \"proffsen\". jag använder fortfarande vanliga blöjor på natten, och om vi ska iväg lite längre. Jag måste köpa lite mer bättre inlägg, Ellen kissar massor åt gången. Hon vill INTE sitta på potta, toa eller annat. testar ibland, men det går inte.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Små up and go blöjor?
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 14:29
  2. Blöjor
    By fruwiklund in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 11:12
  3. 8 blöjor
    By Milla m M-04 &I-05 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 13:41
  4. J**la blöjor! *ot*
    By Stellaris in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 17:49
  5. ang blöjor
    By Anna med busarna )) in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 18:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar