Lite kul å veta... ( Förlossning)
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Lite kul å veta... ( Förlossning)

    Vad ni tror om denna förossning?

    Tror ni att de kommer att gå bra ? Det är ju klart att man inte vat, de vet jag.
    men om jag i stället frågar om ni är oroliga eller om ni är lugna inför vad som kommer komma.

    Själv gick min förlossning SUPER, så jag är ju nästan säker på att den inte kommer gå lika bra. Men önskar att de går lika bra å att jag slipper ta någon smärtlindning denna gången oxå :) tyckte inte att de va någon ide ;)

    Längtar tills förlossningen :) vet inte om det är många av er som gör de ?
  2. 1
    Lite kul å veta... ( Förlossning) Vad ni tror om denna förossning?

    Tror ni att de kommer att gå bra ? Det är ju klart att man inte vat, de vet jag.
    men om jag i stället frågar om ni är oroliga eller om ni är lugna inför vad som kommer komma.

    Själv gick min förlossning SUPER, så jag är ju nästan säker på att den inte kommer gå lika bra. Men önskar att de går lika bra å att jag slipper ta någon smärtlindning denna gången oxå :) tyckte inte att de va någon ide ;)

    Längtar tills förlossningen :) vet inte om det är många av er som gör de ?
  3. Otålig bf 31/3
    #2

    Oh, nej

    jag längtar INTE till förlossningen:)

    Jag har inte bestämt mig än om jag ska ta snitt eller bli igångsatt en vecka före bf. Jag har en otrolig förlossningsskräck den här gången. Det hade jag inte förra gången. Men jag kommer ju få prata om det med kurator och Auroragruppen och så.

    Men gud vad jag längtar efter bebisen. Armarna värker:)
  4. 2
    Oh, nej jag längtar INTE till förlossningen:)

    Jag har inte bestämt mig än om jag ska ta snitt eller bli igångsatt en vecka före bf. Jag har en otrolig förlossningsskräck den här gången. Det hade jag inte förra gången. Men jag kommer ju få prata om det med kurator och Auroragruppen och så.

    Men gud vad jag längtar efter bebisen. Armarna värker:)
  5. Tjorven m nr 2
    #3

    Ja jag längtar också

    Hade också en lätt förlossning förra ggn.
    Hade bara lustgas och det funkade bra!
  6. 3
    Ja jag längtar också Hade också en lätt förlossning förra ggn.
    Hade bara lustgas och det funkade bra!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Jo de gör jag oxå !

    Längtar super mycke, hoppas på att de snart är dags för den att komma ut ( jaja inte nu när den är så liten, för de klarar den inte, men att tiden går fort så att man slipper gå å vänta, men jusses vad jag väntar , å då kommer de ju gå långsammare...
    Funderade på om man kunde bli nersövd å vakna några månader innan BF, så att man slipper denna väntan.
    ;)
  8. 4
    Jo de gör jag oxå ! Längtar super mycke, hoppas på att de snart är dags för den att komma ut ( jaja inte nu när den är så liten, för de klarar den inte, men att tiden går fort så att man slipper gå å vänta, men jusses vad jag väntar , å då kommer de ju gå långsammare...
    Funderade på om man kunde bli nersövd å vakna några månader innan BF, så att man slipper denna väntan.
    ;)
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5

    Den fick jag inte kläm på, så den

    åkte.... Uuu,, nä utan va bäst ;)
    Men de kommer nog inte bli så denna gågnen, bara för att man vet hur man vill ha de ;)
    men de återstår att se :)
  10. 5
    Den fick jag inte kläm på, så den åkte.... Uuu,, nä utan va bäst ;)
    Men de kommer nog inte bli så denna gågnen, bara för att man vet hur man vill ha de ;)
    men de återstår att se :)
  11. Otålig bf 31/3
    #6

    Ja det där har jag också

    funderat på. Att bli nedsövd alltså:) Skulle vara så skönt att vakna och vara stor och bara njuta av sista månaderna innan bf.

    Synd att det inte går.
  12. 6
    Ja det där har jag också funderat på. Att bli nedsövd alltså:) Skulle vara så skönt att vakna och vara stor och bara njuta av sista månaderna innan bf.

    Synd att det inte går.
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    mmm...

    Tyvärr... men men, de e bra att genomlida dessa månader! sen är de klart *ler*
  14. 7
    mmm... Tyvärr... men men, de e bra att genomlida dessa månader! sen är de klart *ler*
  15. Tjorven m nr 2
    #8

    Ja blir spännade att se!

    Synd att det är så lång tid kvar!
  16. 8
    Ja blir spännade att se! Synd att det är så lång tid kvar!
  17. Medlem sedan
    Mar 2006
    #9

    Längtar INTE

    till förlossningen. Jag har varit med om det tre gånger, varav två var hemska. 1:a slutade med katastrofsnitt, då Johannes hjärtljud gick ner så mycket, 2:a var väl OK och när då 3:e killen skulle födas så tänkte jag att det blir väl ganska lätt, med två som banat väg tidigare. Den förlossningen var nog den värsta vad det gäller smärtan. Helt otroligt, det gick nog för fort allting så kroppen hängde inte med, jag var halvt hysterisk vet jag och kände mig helt enkelt skitfull när han föddes efter all lustgas. Så nu kommer jag skriva in i journalen att jag vill ha EDA så fort jag kommer innanför dörren hos dem (men det kanske inte hinns med ha,ha). Jag längtar hur som helst MASSOR efter den lill*.
  18. 9
    Längtar INTE till förlossningen. Jag har varit med om det tre gånger, varav två var hemska. 1:a slutade med katastrofsnitt, då Johannes hjärtljud gick ner så mycket, 2:a var väl OK och när då 3:e killen skulle födas så tänkte jag att det blir väl ganska lätt, med två som banat väg tidigare. Den förlossningen var nog den värsta vad det gäller smärtan. Helt otroligt, det gick nog för fort allting så kroppen hängde inte med, jag var halvt hysterisk vet jag och kände mig helt enkelt skitfull när han föddes efter all lustgas. Så nu kommer jag skriva in i journalen att jag vill ha EDA så fort jag kommer innanför dörren hos dem (men det kanske inte hinns med ha,ha). Jag längtar hur som helst MASSOR efter den lill*.
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10

    För mej är de...

    i alla fall 29 veckor.... :( jaja... hoppas på att de går fort ! vil ha en bäbsi till NU :)
  20. 10
    För mej är de... i alla fall 29 veckor.... :( jaja... hoppas på att de går fort ! vil ha en bäbsi till NU :)
  21. elin med hemlis
    #11

    Jag känner så här

    (o detta skiftar lite från dag till dag) att hur _fan_ ska ja få ut ungen. Men vet också allt som gick fel sist o att ja inte vill ha det så igen vilket är lite betryggande, nu ska ja ha modet att säga ifrån.

    Lite nervös över att ja inte hittade nån smärtlindring som passade mig, vet inte om ja törs ta eda igen o det var enda alternativet sist så...

    Dessutom föder ja kanske själv denna gång vilket oxå känns lite nervöst fast ändå bra.

    Men visst ser ja fram emot att träffa min hemlis.

    O mitt mantra är ju att väldigt få _dör_ i barnsäng idag så risken att man dör är ju liten. Och smärtan är övergående annars hade ja aldrig valt att skaffa ett till barn, så försöker ja tänka..
  22. 11
    Jag känner så här (o detta skiftar lite från dag till dag) att hur _fan_ ska ja få ut ungen. Men vet också allt som gick fel sist o att ja inte vill ha det så igen vilket är lite betryggande, nu ska ja ha modet att säga ifrån.

    Lite nervös över att ja inte hittade nån smärtlindring som passade mig, vet inte om ja törs ta eda igen o det var enda alternativet sist så...

    Dessutom föder ja kanske själv denna gång vilket oxå känns lite nervöst fast ändå bra.

    Men visst ser ja fram emot att träffa min hemlis.

    O mitt mantra är ju att väldigt få _dör_ i barnsäng idag så risken att man dör är ju liten. Och smärtan är övergående annars hade ja aldrig valt att skaffa ett till barn, så försöker ja tänka..
  23. familjsen
    #12

    Vet ju inte vad jag har att vänta

    men är rätt så skraj, framförallt för att spricka i rumpan.

    Men deras jobb är att hålla emot och det kommer jag och sambon att påminna om.

    Kommer att gå hos Aurora.
  24. 12
    Vet ju inte vad jag har att vänta men är rätt så skraj, framförallt för att spricka i rumpan.

    Men deras jobb är att hålla emot och det kommer jag och sambon att påminna om.

    Kommer att gå hos Aurora.
  25. familjsen
    #13

    Tänk att man ska behöva..

    \"ha modet att säga ifrån\" och tala om för dem hur de ska göra sitt jobb *skakar på huvudet*
  26. 13
    Tänk att man ska behöva.. \"ha modet att säga ifrån\" och tala om för dem hur de ska göra sitt jobb *skakar på huvudet*
  27. Filifjonkan
    #14

    Jag är livrädd

    min första förlossning var ett dygns mardröm som slutade med sugklocka och allt vad det innebär med bristningar och att inte kunna gå eller funka normalt på flera månader.
    Andra förlossningen gick helt okej men jag kommer alltid vara rädd för att föda barn, tyvärr.
    Jag längtar absolut INTE till förlossningen.
  28. 14
    Jag är livrädd min första förlossning var ett dygns mardröm som slutade med sugklocka och allt vad det innebär med bristningar och att inte kunna gå eller funka normalt på flera månader.
    Andra förlossningen gick helt okej men jag kommer alltid vara rädd för att föda barn, tyvärr.
    Jag längtar absolut INTE till förlossningen.
  29. Medlem sedan
    Sep 2005
    #15

    Nä, men stackare

    De känns inte så kul å känna så..... eller att någon känner så... Usch, tycker synd om dej,
    hoppas på att de kommer gå super bra.

    Själv tyckte jag inte att de gjorde så inte så ont. Själva värkarna va d som gjorde ont, annars så va de inget som kändes farlig eller så... Va pigg efter åt och sa att jag skulle kunna föda igen :)
  30. 15
    Nä, men stackare De känns inte så kul å känna så..... eller att någon känner så... Usch, tycker synd om dej,
    hoppas på att de kommer gå super bra.

    Själv tyckte jag inte att de gjorde så inte så ont. Själva värkarna va d som gjorde ont, annars så va de inget som kändes farlig eller så... Va pigg efter åt och sa att jag skulle kunna föda igen :)
  31. Tjorven m nr 2
    #16

    Är också i v.11

    Vilket bf har du?
    Jag har 13/3
  32. 16
    Är också i v.11 Vilket bf har du?
    Jag har 13/3
  33. Medlem sedan
    Sep 2005
    #17

    :)

    Jaf är beräknad till 16 mars. men henens data sa 15, så vi får se...
    men det är ju sen när man har vart på UL som det är lättare att säga :)
  34. 17
    :) Jaf är beräknad till 16 mars. men henens data sa 15, så vi får se...
    men det är ju sen när man har vart på UL som det är lättare att säga :)
  35. Tjorven m nr 2
    #18

    ja

    hoppas bara man inte får ett senare bf! Gärna lite tidgare =)

    Är det barn nr 2 för dig med?
  36. 18
    ja hoppas bara man inte får ett senare bf! Gärna lite tidgare =)

    Är det barn nr 2 för dig med?
  37. Hannapanna bf nån gång
    #19

    Snarare tills EFTER förlossningen

    Jag längtar kanske inte till själva förlossningen, men däremot mycket till ögonblicket när allt är färdigt och allt förhoppningsvis har gått bra så att man får träffa sitt barn! Jag kan inte ens skriva det här utan att få tårar i ögonen när minnena från första gången jag såg min nu treåriga dotter kommer tillbaka...

    Samtidigt vill jag inte att tiden ska gå alltför fort, vill hinna njuta av graviditeten också.

    Själva förlossningen förra gången var ingen höjdare - blev igångsatt och det tog 36 timmar med värkar, till sist inga krystvärkar alls utan jag fick trycka ut henne bara på ren skräck och vilja med två tanter hängandes på magen... *ryser*
  38. 19
    Snarare tills EFTER förlossningen Jag längtar kanske inte till själva förlossningen, men däremot mycket till ögonblicket när allt är färdigt och allt förhoppningsvis har gått bra så att man får träffa sitt barn! Jag kan inte ens skriva det här utan att få tårar i ögonen när minnena från första gången jag såg min nu treåriga dotter kommer tillbaka...

    Samtidigt vill jag inte att tiden ska gå alltför fort, vill hinna njuta av graviditeten också.

    Själva förlossningen förra gången var ingen höjdare - blev igångsatt och det tog 36 timmar med värkar, till sist inga krystvärkar alls utan jag fick trycka ut henne bara på ren skräck och vilja med två tanter hängandes på magen... *ryser*
  39. Hannapanna bf nån gång
    #20

    Fy...

    Den där första förlossningen låter hemskt jobbig, och att inte vara frisk på månader efteråt... stackare.
    Är så glad att jag lyckades övertala dem att hålla sugklockan borta.
  40. 20
    Fy... Den där första förlossningen låter hemskt jobbig, och att inte vara frisk på månader efteråt... stackare.
    Är så glad att jag lyckades övertala dem att hålla sugklockan borta.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Måste få ut lite från min förlossning.
    By ItsJenny in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 20:44
  2. För er som vill veta lite mer
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 100
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 08:49
  3. e-l-m! (Lite känsligt om förlossning)
    By Mira m troll 02 o 06 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-20, 17:30
  4. Ang att veta könet... *lite långt*
    By jessicad in forum _0605 Majbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 16:48
  5. (Är lite nyfiken! )FÖRLOSSNING ENKÄT!
    By Lady med 3* bf 28/1 på besök! in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-10-29, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar