Barnvagn?
_0701 Januaribarn
  1. I väntan på kotten
    #1

    Barnvagn?

    Vill fråga er som säkert har mer erfarenhet än jag vad gäller barnvagnar vilken modell och vilket märke ni föredrar? Vill ha en ordentlig liggvagn som sedan går att använda som sittvagn åxå. Fördelar, nackdelar med trehjulingar?
  2. 1
    Barnvagn? Vill fråga er som säkert har mer erfarenhet än jag vad gäller barnvagnar vilken modell och vilket märke ni föredrar? Vill ha en ordentlig liggvagn som sedan går att använda som sittvagn åxå. Fördelar, nackdelar med trehjulingar?
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2

    Mina egna åsikter.

    Det här är vad jag tycker.
    Trehjulingar är vingligare. Jag kommer ha en trehjuling till bäsen när jag inte använder syskonvagnen, men börjar nu fundera på att byta den mot en stadigare. Min favorit är Emmaljunga. Citycross. Då kan man ju köpa till en liggkorg att fästa på chassit om man vill. Annars tycker jag det funkar med en lift, eller bara en fäll eller dyna i sittinsatsen. Sen kommer jag aldrig mer köpa en vagn med lufthjul som man måste pumpa själv. Det blir punka hela tiden. Bara skit. (Är nog bara jag som anser det). Har ganska mycket erfarenhet av vagnar, eftersom jag är vagnstokig. Har haft 10 vagnar till mina två.
  4. 2
    Mina egna åsikter. Det här är vad jag tycker.
    Trehjulingar är vingligare. Jag kommer ha en trehjuling till bäsen när jag inte använder syskonvagnen, men börjar nu fundera på att byta den mot en stadigare. Min favorit är Emmaljunga. Citycross. Då kan man ju köpa till en liggkorg att fästa på chassit om man vill. Annars tycker jag det funkar med en lift, eller bara en fäll eller dyna i sittinsatsen. Sen kommer jag aldrig mer köpa en vagn med lufthjul som man måste pumpa själv. Det blir punka hela tiden. Bara skit. (Är nog bara jag som anser det). Har ganska mycket erfarenhet av vagnar, eftersom jag är vagnstokig. Har haft 10 vagnar till mina två.
  5. Imre v 19
    #3

    Har aldrig


    haft en trehjulig vagn. Jag letar efter en Brio eller Emmaljunga. Tycker det känns som ett säkert kort, men kan ju tänka mig annan fyrhjuling också om man hör att dom är bra.

    Jag bor ju långt uppe i urskogen så det är nästan inga vagnar till salu här. De som finns är så långt bort och alla vill inte skicka vagnarna. Jag vet inte heller hur man ska göra, vanliga säljare vill förstås inte skicka vagnen utan att ha fått betalt vilket man väl förstår, och jag vill ju inte gärna betala innan jag sett vagnen. Hur brukar man göra? Jag är helt novis på att sälja/köpa, det är inget jag är särskilt förtjust i annars heller. Men ska man ha en beg, vagn så måste man ju.
  6. 3
    Har aldrig
    haft en trehjulig vagn. Jag letar efter en Brio eller Emmaljunga. Tycker det känns som ett säkert kort, men kan ju tänka mig annan fyrhjuling också om man hör att dom är bra.

    Jag bor ju långt uppe i urskogen så det är nästan inga vagnar till salu här. De som finns är så långt bort och alla vill inte skicka vagnarna. Jag vet inte heller hur man ska göra, vanliga säljare vill förstås inte skicka vagnen utan att ha fått betalt vilket man väl förstår, och jag vill ju inte gärna betala innan jag sett vagnen. Hur brukar man göra? Jag är helt novis på att sälja/köpa, det är inget jag är särskilt förtjust i annars heller. Men ska man ha en beg, vagn så måste man ju.
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    Har köpt begagnat.

    När jag köpt begagnat har jag först frågat ca 1000 frågor. Då märker man ju också hur villiga de är att svara. Har sett till att få mycket bilder också. Har betalt i förskott och det har alltid fungerat hur bra som hellst. Om du köper på Blocket ghar de ju betalningsgaranti. Säljaren får inga pengar förrän du godkänt varan.
  8. 4
    Har köpt begagnat. När jag köpt begagnat har jag först frågat ca 1000 frågor. Då märker man ju också hur villiga de är att svara. Har sett till att få mycket bilder också. Har betalt i förskott och det har alltid fungerat hur bra som hellst. Om du köper på Blocket ghar de ju betalningsgaranti. Säljaren får inga pengar förrän du godkänt varan.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5

    har inte haft någon

    trehjuling men har haft en del andra vagnar till min tjej. Den här gången skall jag börja med en Emmaljunga city cross, min favorit för tillfället. Sen är jag en av dem som älskar lufthjul, har inte haft punka en enda gång, och vi har gått lika mycket i skog och mark som på asfalt. City crossen har väl tubelesshjul, men jag tänker isåfall byta ut dessa då jag tycker att lufthjulen rullar mycket smidigare.

    Jag har haft emmaljunga, brio, teutonia och quinny till min tjej och föredrar helt klart emmaljunga.
  10. 5
    har inte haft någon trehjuling men har haft en del andra vagnar till min tjej. Den här gången skall jag börja med en Emmaljunga city cross, min favorit för tillfället. Sen är jag en av dem som älskar lufthjul, har inte haft punka en enda gång, och vi har gått lika mycket i skog och mark som på asfalt. City crossen har väl tubelesshjul, men jag tänker isåfall byta ut dessa då jag tycker att lufthjulen rullar mycket smidigare.

    Jag har haft emmaljunga, brio, teutonia och quinny till min tjej och föredrar helt klart emmaljunga.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6

    Har min favorit...

    Efter ett otal vagnar, skaffade jag en Bugaboo till 3an och den är jag supernöjd med. Smidig, lättstyrd, bra liggdel, bra sittdel och stadig. Erkänner att den inte slår Emmaljunga/Brio och liknande när det gäller shoppingkapacitet, men det bror kanske litet på hur man bor och lever? Och jag skulle vilja se den som får in en Emmaljunga i en Toyota Aygo! ;-)
  12. 6
    Har min favorit... Efter ett otal vagnar, skaffade jag en Bugaboo till 3an och den är jag supernöjd med. Smidig, lättstyrd, bra liggdel, bra sittdel och stadig. Erkänner att den inte slår Emmaljunga/Brio och liknande när det gäller shoppingkapacitet, men det bror kanske litet på hur man bor och lever? Och jag skulle vilja se den som får in en Emmaljunga i en Toyota Aygo! ;-)
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Vagnar är väll ett evigt dilemma...

    finns ju 100 miljoner olika modeller och färger att välja på och ändå finns det inte en enda som svarar 100% mot ens behov. Själv har jag varit mycket, mycket nöjd med vår teutonia mistral (gamla och tunga modellen) med hårdlift, den har passat våra behöv super, och jag skulle gärna ha den till ett barn till, men nu måste vi nog tyvärr ha syskonvagn och där har jag inte funnit den perfekta vagnen ännu.
    Så mitt tips är att klämma och känna och tänka innan ni skaffar vagn. För man måste tänka ut hur man använder den. Vi kör våra vagnar mycket i jättedålig terräng och har ofta två busiga hundar i koppel. Så vi behöver en robust vagn som klarar rötter, sten och hundar utan att komma ur kurs eller tappa balansen. Hårdlift har passat mig jättebra eftersom man då bäddar som i en liggvagn men har flexibiliteteten som med en mjuklift dvs man tar med sig liften och bebisen och lämnar vagnen vid behov, mycket smidigt!
  14. 7
    Vagnar är väll ett evigt dilemma... finns ju 100 miljoner olika modeller och färger att välja på och ändå finns det inte en enda som svarar 100% mot ens behov. Själv har jag varit mycket, mycket nöjd med vår teutonia mistral (gamla och tunga modellen) med hårdlift, den har passat våra behöv super, och jag skulle gärna ha den till ett barn till, men nu måste vi nog tyvärr ha syskonvagn och där har jag inte funnit den perfekta vagnen ännu.
    Så mitt tips är att klämma och känna och tänka innan ni skaffar vagn. För man måste tänka ut hur man använder den. Vi kör våra vagnar mycket i jättedålig terräng och har ofta två busiga hundar i koppel. Så vi behöver en robust vagn som klarar rötter, sten och hundar utan att komma ur kurs eller tappa balansen. Hårdlift har passat mig jättebra eftersom man då bäddar som i en liggvagn men har flexibiliteteten som med en mjuklift dvs man tar med sig liften och bebisen och lämnar vagnen vid behov, mycket smidigt!
  15. Medlem sedan
    Jun 2001
    #8

    Jomen ett tips till...

    om du inte hittar den ideala vagnen köp en begagnad och känn dig för, efter ett par månader vet du vilka behov du har och då kan du köpa en ny och fin vagn som kan hänga med länge.
  16. 8
    Jomen ett tips till... om du inte hittar den ideala vagnen köp en begagnad och känn dig för, efter ett par månader vet du vilka behov du har och då kan du köpa en ny och fin vagn som kan hänga med länge.
  17. Imre v 19
    #9

    Blev glad

    För nu har jag fått kontakt med en tjej som säljer den vagn jag vill ha, och hon är villig att transportera den till mina släktingar på annan ort...så kanske vagnfrågan är löst nu. Det blir RUTOR!! *haha* Svårt att komma undan dem på beg. vagnar! Det blir en Emmaljunga på fyra hjul, jag kommer att bli nöjd. Håll tummarna att affären går i lås.
  18. 9
    Blev glad För nu har jag fått kontakt med en tjej som säljer den vagn jag vill ha, och hon är villig att transportera den till mina släktingar på annan ort...så kanske vagnfrågan är löst nu. Det blir RUTOR!! *haha* Svårt att komma undan dem på beg. vagnar! Det blir en Emmaljunga på fyra hjul, jag kommer att bli nöjd. Håll tummarna att affären går i lås.
  19. Imre v 19
    #10

    Jag är nog ganska


    mesig så, att jag har svårt att ställa krav på någon alls. Ändå får man väl säga att det är köparens marknad vad gäller beg. vagnar Så man behöver inte skynda sig med sitt val. Det väller in vagnar till salu på blocket varje dag. Tror de flesta vill ha nya vagnar faktiskt, och det vill jag med, men anser mig ej ha råd. Men nu kanske jag fått tag i en beg. vagn jag kan trivas med..se nedan.
  20. 10
    Jag är nog ganska
    mesig så, att jag har svårt att ställa krav på någon alls. Ändå får man väl säga att det är köparens marknad vad gäller beg. vagnar Så man behöver inte skynda sig med sitt val. Det väller in vagnar till salu på blocket varje dag. Tror de flesta vill ha nya vagnar faktiskt, och det vill jag med, men anser mig ej ha råd. Men nu kanske jag fått tag i en beg. vagn jag kan trivas med..se nedan.
  21. Milla bf 16/1
    #11

    Ingen aning vad jag vill ha + tips!

    ...ha för vagn. Det lutar åt en emmaljunga, brio el. cango. En kombi vill jag ha, ingen duo för det hade jag sist. Kolla barnvagnssnacket under Ekonomi/konsument. Där får man många tips.
  22. 11
    Ingen aning vad jag vill ha + tips! ...ha för vagn. Det lutar åt en emmaljunga, brio el. cango. En kombi vill jag ha, ingen duo för det hade jag sist. Kolla barnvagnssnacket under Ekonomi/konsument. Där får man många tips.
  23. Imre v 19
    #12

    Tror jag vill ha en duo


    faktiskt! men nu verkar det inte bli något med vagnen jag hade på G, det strular med transporten i alla fall. Där jag bor säljs just nu 1 st duovagn, inga tillbehör, marinblå för 1.300. Ska man köpa de som finns i kommunen kanske, det är ju enklare i alla fall. Fler duos finns inte ute just nu :) Så kan det vara i glesbygd. Jag får tänka lite till...
  24. 12
    Tror jag vill ha en duo
    faktiskt! men nu verkar det inte bli något med vagnen jag hade på G, det strular med transporten i alla fall. Där jag bor säljs just nu 1 st duovagn, inga tillbehör, marinblå för 1.300. Ska man köpa de som finns i kommunen kanske, det är ju enklare i alla fall. Fler duos finns inte ute just nu :) Så kan det vara i glesbygd. Jag får tänka lite till...

Liknande trådar

  1. Barnvagn.
    By vajjer in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 17:28
  2. Barnvagn??
    By fia82 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 18:27
  3. Barnvagn
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 18:48
  4. Tåg med barnvagn!
    By Lerica in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 07:22
  5. Barnvagn
    By elwira76 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 19:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar