Trevlig kväll, tidig morgon...
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Trevlig kväll, tidig morgon...

    Vi gick ut för att träffa goda vänner igårkväll och äta middag. Det var en bra bit bort, vi kom hem halv 1 - jättesent partajande för att vara vi - och så vaknar Plinsen 5. AAArgh! Provae alla knep för att få honom att somna om/ligga kvar nöjd och tyst, men inte en suck.
    De andra barnen vaknade också, så det var bar att ge upp och tassa ned. Nu är Bamse på och jag glädja mig åt att när jag letade efter fjärrkontrollen till DVDn, hittade jag den andra telefonluren, som varit borta i en månad!
    Vi var på Costco igår och det var gigantiskt! När man ser vad folk handlar, undrar man ifall de också köpte ett skjul att förvara allt i? Klart att jag fattar att många har restaurant eller handlar till en större arbetsplats, men ändå... Utbudet var litet konstigt, men det beror väl just på att det är wholesale och meningen att det ska serveras på krogen. Mycket såser av olika slag och jättestorpack med kött och fisk. Och så de berömda tolettpappersbalarna. Vi avstod från dem just, eftersom jag inte riktigt har något bra ställe att förvara 48 rullar! ;-)
    Men litet yoghurt och kyckling och supergoda tomater blev det allt. De hade naturligtvis också juldekorationer, med blinkande renar och hela kitet. Barnen tyckte det var såååååå fint och kunde vi inte ha sådana i trädgården? Njaaaaaa....
    Godmorgon!
  2. 1
    Trevlig kväll, tidig morgon... Vi gick ut för att träffa goda vänner igårkväll och äta middag. Det var en bra bit bort, vi kom hem halv 1 - jättesent partajande för att vara vi - och så vaknar Plinsen 5. AAArgh! Provae alla knep för att få honom att somna om/ligga kvar nöjd och tyst, men inte en suck.
    De andra barnen vaknade också, så det var bar att ge upp och tassa ned. Nu är Bamse på och jag glädja mig åt att när jag letade efter fjärrkontrollen till DVDn, hittade jag den andra telefonluren, som varit borta i en månad!
    Vi var på Costco igår och det var gigantiskt! När man ser vad folk handlar, undrar man ifall de också köpte ett skjul att förvara allt i? Klart att jag fattar att många har restaurant eller handlar till en större arbetsplats, men ändå... Utbudet var litet konstigt, men det beror väl just på att det är wholesale och meningen att det ska serveras på krogen. Mycket såser av olika slag och jättestorpack med kött och fisk. Och så de berömda tolettpappersbalarna. Vi avstod från dem just, eftersom jag inte riktigt har något bra ställe att förvara 48 rullar! ;-)
    Men litet yoghurt och kyckling och supergoda tomater blev det allt. De hade naturligtvis också juldekorationer, med blinkande renar och hela kitet. Barnen tyckte det var såååååå fint och kunde vi inte ha sådana i trädgården? Njaaaaaa....
    Godmorgon!
  3. Anna i Seattle
    #2

    Hahaha

    Mina barn brukar också stå trollbundna framför Costcos juldekorationer.

    Jag ska till Costco idag förresten.
  4. 2
    Hahaha Mina barn brukar också stå trollbundna framför Costcos juldekorationer.

    Jag ska till Costco idag förresten.
  5. evaOregon
    #3

    Ja, det är lite...

    konstigt utbud där med det mesta i gigantiska förpackningar. Många som vi känner handlar där åt sig själva, men vi har inte varit där på flera år. Jag är inte så förtjust i storpack, men maken tjatar jämt om att vi ska börja handla där igen.
  6. 3
    Ja, det är lite... konstigt utbud där med det mesta i gigantiska förpackningar. Många som vi känner handlar där åt sig själva, men vi har inte varit där på flera år. Jag är inte så förtjust i storpack, men maken tjatar jämt om att vi ska börja handla där igen.

Liknande trådar

  1. Tidig morgon tidig kväll.
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 06:47
  2. Tidig kväll
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 21:32
  3. Nu gör jag tidig kväll
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 21:36
  4. Tidig kväll-tidig morgon?
    By scoutman in forum Singelmingel
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-22, 12:55
  5. Tidig kväll
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 02:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar