Har haft feber idag 39,5
_0608 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Har haft feber idag 39,5

    och jätte ont i bröstet och det gör jätte ont när Engla suger. Kan det vara början på en mjölkstockning? Hon har mest fått suga på det onda bröstet idag och det har inte blivit nå rött eller så. Kan man häva en mjölkstockning som är på gång?
  2. 1
    Har haft feber idag 39,5 och jätte ont i bröstet och det gör jätte ont när Engla suger. Kan det vara början på en mjölkstockning? Hon har mest fått suga på det onda bröstet idag och det har inte blivit nå rött eller så. Kan man häva en mjölkstockning som är på gång?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    låter

    som en sådan. Se till att busen äter riktigt mycket på det sjuka bröstet och köp fetvadd!!! stoppa innan för bh:n och runt under armen lixom.
    Hoppas inte febern blir högre.
    Hittar du en knöl i bröstet?
  4. 2
    låter som en sådan. Se till att busen äter riktigt mycket på det sjuka bröstet och köp fetvadd!!! stoppa innan för bh:n och runt under armen lixom.
    Hoppas inte febern blir högre.
    Hittar du en knöl i bröstet?
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    Jaa...

    Det låter helt klart som början till en mjölkstockning..

    Jättebra att du ger henne mest av det onda bröstet - det är super! Försök gärna känna försiktigt på bröstet och känna VART det har stockat sig. Amma sen gärna så att hon har hakan mot det onda. (Du kan alltså få snurra lite på henne, hålla henne upprätt eller så. Nåt som funkar för mig i de lägena är att lägga bebben på rygg på golvet och stå på alla fyra över som en riktig kossa (känns urfånigt) för då kan man ju se till att få hakan rätt mot det stockade.)

    Vila, vila och vila. Om möjligt ligg i sängen hela tiden. Vissa tycker att det är skönt med värme, att ta en varm dusch och försiktigt stryka längs bröstet över det onda med mjuka fingrar. Ev. handmjölka något.

    Andra säger att vitkålsblad som man krossar lätt och lägger i BHn funkar fint.

    Se till att inte ha något som klämmer och trycker mot brösten, ha dem gärna fria eller i en mjukt stödjande BH typ Carefix.

    Och kom gärna på VAD som kan ha orsakat det, för att slippa det igen. Bärselen? BHn? Legat på nåt knasigt sätt?

    Hoppas det löser sig!
  6. 3
    Jaa... Det låter helt klart som början till en mjölkstockning..

    Jättebra att du ger henne mest av det onda bröstet - det är super! Försök gärna känna försiktigt på bröstet och känna VART det har stockat sig. Amma sen gärna så att hon har hakan mot det onda. (Du kan alltså få snurra lite på henne, hålla henne upprätt eller så. Nåt som funkar för mig i de lägena är att lägga bebben på rygg på golvet och stå på alla fyra över som en riktig kossa (känns urfånigt) för då kan man ju se till att få hakan rätt mot det stockade.)

    Vila, vila och vila. Om möjligt ligg i sängen hela tiden. Vissa tycker att det är skönt med värme, att ta en varm dusch och försiktigt stryka längs bröstet över det onda med mjuka fingrar. Ev. handmjölka något.

    Andra säger att vitkålsblad som man krossar lätt och lägger i BHn funkar fint.

    Se till att inte ha något som klämmer och trycker mot brösten, ha dem gärna fria eller i en mjukt stödjande BH typ Carefix.

    Och kom gärna på VAD som kan ha orsakat det, för att slippa det igen. Bärselen? BHn? Legat på nåt knasigt sätt?

    Hoppas det löser sig!
  7. Jojjo BF+3
    #4

    Fråga..

    är Carefix den amningsbhn som finns på apoteket?
  8. 4
    Fråga.. är Carefix den amningsbhn som finns på apoteket?
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5

    nä känner ingen knöl

    nånstans men ser nu att kommit som röda sträck fram på bröstet.
  10. 5
    nä känner ingen knöl nånstans men ser nu att kommit som röda sträck fram på bröstet.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    låter

    väldit intressant Tessie d mä... kossan.
    Fnissade till lite, men jag förstår... va GÖR man inte.

    Vitkålen FUNKAR!

    Sen kan jag tillägga att du camilla ska tänka på att skydda dig typ när du öppnar kylen å såna löjliga saker.
  12. 6
    låter väldit intressant Tessie d mä... kossan.
    Fnissade till lite, men jag förstår... va GÖR man inte.

    Vitkålen FUNKAR!

    Sen kan jag tillägga att du camilla ska tänka på att skydda dig typ när du öppnar kylen å såna löjliga saker.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7

    ju så e d *imt*

    ..
  14. 7
    ju så e d *imt* ..
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    ok, tänkte på det idag

    när jag stod vid frysen och kylskåpet, har inte tänkt på det tidigare
  16. 8
    ok, tänkte på det idag när jag stod vid frysen och kylskåpet, har inte tänkt på det tidigare
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Fast..

    ..ärligt talat så har ingen forskning visat på samband mellan kyla/drag och stockningar. Fast för vissa verkar det ändå kunna utlösa, så det är klart - verkar man vara känslig kan man ju lika bra vara försiktig!
  18. 9
    Fast.. ..ärligt talat så har ingen forskning visat på samband mellan kyla/drag och stockningar. Fast för vissa verkar det ändå kunna utlösa, så det är klart - verkar man vara känslig kan man ju lika bra vara försiktig!
  19. Maddis m Lias 3/8+ 3 till
    #10

    Uch stackare..

    Hade mjölkstockning tre ggn med min son, är livrädd för att få det igen...Det låter som om du har mjölkstockning, men är ej säker. Försök pumpa ur ev i duschen. kram!
  20. 10
    Uch stackare.. Hade mjölkstockning tre ggn med min son, är livrädd för att få det igen...Det låter som om du har mjölkstockning, men är ej säker. Försök pumpa ur ev i duschen. kram!

Liknande trådar

  1. Har era barn haft feber
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 21:57
  2. Ni som haft mjölkstockning med feber
    By Hanna_panna in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:35
  3. har haft feber
    By Millan med 4 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 16:31
  4. 3 mån o haft feber i 6 dagar..
    By tina83 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 17:14
  5. Lillan har haft feber i snart 3d
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar