Lite nostalgi
_01 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Lite nostalgi

    Idag sålde vi Brion, sittvagnen, på Blocket. Nu är alla småbarnssaker sålda nästan. Han har kvar sitt lilla bord och stolar på sitt rum. De ska också säljas för vi ska köpa ett skrivbord åt honom.

    Jag satte mig ner efter att vagnen sålts och tankarna fladdrade fritt:

    - Tänk vilka långa promenader man gått med den vagnen. Vintertid så satt han i den med overall och en filt om sig. Så ombonat och varmt.

    Skogspromenader med fika, då han suttit i den och myst som liten kille. En tid då han inte orkade gå. En tid då vagnen var toppen att vila sig i. En skön tupplur i vagnen skönt tillbakalutad medans mamma och pappa strosade i skogen.

    Och tänk vilka fikastunder vi har haft under åren vid hans lilla bord och stolar! Både riktiga och låtsasfika. Jag minns förra året i december; adventssljusstaken lyste i hans fönster. Kevin och jag var lediga. Där satt vi och åt pepparkakor och drack julmust i skenet, och pratade om jultomten.

    Minnen! Så kära de känns nu. Plöstligt så undrar man vart de här åren har tagit vägen!!

  2. 1
    Lite nostalgi Idag sålde vi Brion, sittvagnen, på Blocket. Nu är alla småbarnssaker sålda nästan. Han har kvar sitt lilla bord och stolar på sitt rum. De ska också säljas för vi ska köpa ett skrivbord åt honom.

    Jag satte mig ner efter att vagnen sålts och tankarna fladdrade fritt:

    - Tänk vilka långa promenader man gått med den vagnen. Vintertid så satt han i den med overall och en filt om sig. Så ombonat och varmt.

    Skogspromenader med fika, då han suttit i den och myst som liten kille. En tid då han inte orkade gå. En tid då vagnen var toppen att vila sig i. En skön tupplur i vagnen skönt tillbakalutad medans mamma och pappa strosade i skogen.

    Och tänk vilka fikastunder vi har haft under åren vid hans lilla bord och stolar! Både riktiga och låtsasfika. Jag minns förra året i december; adventssljusstaken lyste i hans fönster. Kevin och jag var lediga. Där satt vi och åt pepparkakor och drack julmust i skenet, och pratade om jultomten.

    Minnen! Så kära de känns nu. Plöstligt så undrar man vart de här åren har tagit vägen!!

  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Instämmer

    Ibland får man såna nostalgiska tankar!
  4. 2
    Instämmer Ibland får man såna nostalgiska tankar!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    mmm har inte sålt Olivers vagn än

    hade tom med den till Hönö en dag när vi hälsade på en kompis. Visste att vi skulle promenera runt HELA ön för att besöka två små bebis tillskott o kika lite i affärer etc.... så jag tog med den som ren o skär säkerhetsåtgärd. Hade inte behövt det men när Oliver kräp ner i vagnen o åkte jämte kompisens syster son så blev tom O. nostalgisk. :-) Han har alltså inte suttit i vagnen på 1 år så detta var visst stort. lol

    Hans bord och soffa som ahn hade som riktigt liten finns inte mer... det gjorde sitt o slängdes i våras. Men då har det dessutom roat mig som liten också. Det har varit jätteskoj att kunna ha gett honom sånt som jag använt som liten o kommer ihåg.

    I övrigt så ska spjälsängen lånas ut, kunde ju lika gott ge bort den men den ska få stå kvar här tills Oliver ev behöver den själv. Bara för att den tanken är så mysig liksom. :-) Han som aldrig ska gifta sig eller ha ngn tjej, för det har man inte tid med när man ska rädda alla världens djur, ska ändå bli pappa. Hmm... intresant ekvation. (Jojo jag vet han kan ju ha en kille... men just det där \"gifta sig eller ha tjej\" innefattar även kille/man)
  6. 3
    mmm har inte sålt Olivers vagn än hade tom med den till Hönö en dag när vi hälsade på en kompis. Visste att vi skulle promenera runt HELA ön för att besöka två små bebis tillskott o kika lite i affärer etc.... så jag tog med den som ren o skär säkerhetsåtgärd. Hade inte behövt det men när Oliver kräp ner i vagnen o åkte jämte kompisens syster son så blev tom O. nostalgisk. :-) Han har alltså inte suttit i vagnen på 1 år så detta var visst stort. lol

    Hans bord och soffa som ahn hade som riktigt liten finns inte mer... det gjorde sitt o slängdes i våras. Men då har det dessutom roat mig som liten också. Det har varit jätteskoj att kunna ha gett honom sånt som jag använt som liten o kommer ihåg.

    I övrigt så ska spjälsängen lånas ut, kunde ju lika gott ge bort den men den ska få stå kvar här tills Oliver ev behöver den själv. Bara för att den tanken är så mysig liksom. :-) Han som aldrig ska gifta sig eller ha ngn tjej, för det har man inte tid med när man ska rädda alla världens djur, ska ändå bli pappa. Hmm... intresant ekvation. (Jojo jag vet han kan ju ha en kille... men just det där \"gifta sig eller ha tjej\" innefattar även kille/man)

Liknande trådar

  1. Lite nostalgi...
    By Karamella in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 20:46
  2. Lite nostalgi..
    By issy in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 14:57
  3. Lite nostalgi:
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 18:28
  4. lite nostalgi..
    By CHENOA in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-21, 16:09
  5. Lite nostalgi =)
    By KIKImed6barn in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar