Har varit enormt produktiv!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Har varit enormt produktiv!

    Nu har jag sytt och sytt och sytt och sytt, så maken orkar nog snart inte höra mer på symaskinens dundrande (och inte jag heller...). Men jag har lagt upp det mesta jag gjort den sista tiden på min blogg, bland annat lite bebiskläder. Om nån vill kika så finns den på www.enander.com/hanna

    Trevlig söndagkväll på er tjejer!

    Kramar från en som nog ska lyda makens råd och gå och lägga mig nu :)
  2. 1
    Har varit enormt produktiv! Nu har jag sytt och sytt och sytt och sytt, så maken orkar nog snart inte höra mer på symaskinens dundrande (och inte jag heller...). Men jag har lagt upp det mesta jag gjort den sista tiden på min blogg, bland annat lite bebiskläder. Om nån vill kika så finns den på www.enander.com/hanna

    Trevlig söndagkväll på er tjejer!

    Kramar från en som nog ska lyda makens råd och gå och lägga mig nu :)
  3. Erika 17/10
    #2

    ohmigod

    Vad produktiv du är!!. Skojiga saker blir det också!!. En liten fråga bara? Har du en overlock maskin till dina trikågrejer?, jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter från att sy i trikå med vanlig maskin (och har ingen overlock) vilket gör att jag vanligtvis låter bli det... Nästa helg flyttar vi in i nya huset, då ska det bli pyssel på G vill jag lova.
  4. 2
    ohmigod Vad produktiv du är!!. Skojiga saker blir det också!!. En liten fråga bara? Har du en overlock maskin till dina trikågrejer?, jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter från att sy i trikå med vanlig maskin (och har ingen overlock) vilket gör att jag vanligtvis låter bli det... Nästa helg flyttar vi in i nya huset, då ska det bli pyssel på G vill jag lova.
  5. Marmelad
    #3

    Fasen vad duktig du är!

    Nu blir jag också otroligt sy-sugen *S*. Tänkte sy lakan och örngott till vagnen, men nu blev jag riktigt, riktigt inspirerad. Wiiii! Vill sy *S*. Superfina bebiskläder, klänningen med hjärtat var bara så söt, en sån vill jag också göra :-).

  6. 3
    Fasen vad duktig du är! Nu blir jag också otroligt sy-sugen *S*. Tänkte sy lakan och örngott till vagnen, men nu blev jag riktigt, riktigt inspirerad. Wiiii! Vill sy *S*. Superfina bebiskläder, klänningen med hjärtat var bara så söt, en sån vill jag också göra :-).

  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Men himmel

    du är ju helt otroligt duktig! Vilken talang, jag blir helt mållös :-0

    Väskorna är hur snygga som helst ,du kan ju säkert leva på att göra/ sälja väskor!

    Impad:-)
  8. 4
    Men himmel du är ju helt otroligt duktig! Vilken talang, jag blir helt mållös :-0

    Väskorna är hur snygga som helst ,du kan ju säkert leva på att göra/ sälja väskor!

    Impad:-)
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Duktigt!

    Säger som ovanstående - starta eget och sälj väskor!

    Jättefina och mycket coolare än det som finns i affärerna!
  10. 5
    Duktigt! Säger som ovanstående - starta eget och sälj väskor!

    Jättefina och mycket coolare än det som finns i affärerna!
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6

    duktig du är!

    förstår om du måste vila mellan produktionerna :)
  12. 6
    duktig du är! förstår om du måste vila mellan produktionerna :)
  13. Anna med 2 +bf 27/10
    #7

    Djupt imponerad!!

    Otroligt snygga grejer du gjort! Vill också;-)
  14. 7
    Djupt imponerad!! Otroligt snygga grejer du gjort! Vill också;-)
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8

    Åh, Hanna!

    Du är min idol!
    Gud vad fina grejor!
    Jag blev faktiskt så sugen på att sy när jag såg din första skötväska att jag köpte tyg och dragkedja (inte samma tyg, dock...kan inte kopiera rakt av) men jag har inte kommit igång ännu. Inte helt lätt när man är gräsänka hela veckorna.

    Håller med om att brunt och orange är snyggt. Tänk vad man kan ändra sig. För ett antal år sedan tyckte jag nog att det var superfult och helt ute.

    Lyllos din lilla bäbis som får så fina saker!
  16. 8
    Åh, Hanna! Du är min idol!
    Gud vad fina grejor!
    Jag blev faktiskt så sugen på att sy när jag såg din första skötväska att jag köpte tyg och dragkedja (inte samma tyg, dock...kan inte kopiera rakt av) men jag har inte kommit igång ännu. Inte helt lätt när man är gräsänka hela veckorna.

    Håller med om att brunt och orange är snyggt. Tänk vad man kan ändra sig. För ett antal år sedan tyckte jag nog att det var superfult och helt ute.

    Lyllos din lilla bäbis som får så fina saker!
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9

    Jisses...

    vad produktiv du är människa...dessutom är det ju jättefina saker! Tycker du är megaduktig, verkligen!
    Vill oxå göra någonting :-S

    *kramizar*
  18. 9
    Jisses... vad produktiv du är människa...dessutom är det ju jättefina saker! Tycker du är megaduktig, verkligen!
    Vill oxå göra någonting :-S

    *kramizar*
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10

    shit pomfritt!

    Duktiga du!! såååå avis!!
  20. 10
    shit pomfritt! Duktiga du!! såååå avis!!
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11

    Otroligt!

    Så mycket du hinner med, du är verkligen pysslig! Önskar jag hade hälften av din energi. Tack för tipset om langettsöm, jag ska fixa en fleecefilt och en botten till ena liften i fleece och langett blir ju mkt bättre än symaskin ju!

    Blir riktigt sugen på att pyssla när jag ser vad du har gjort, får se om jag kommer igång till slut :)
  22. 11
    Otroligt! Så mycket du hinner med, du är verkligen pysslig! Önskar jag hade hälften av din energi. Tack för tipset om langettsöm, jag ska fixa en fleecefilt och en botten till ena liften i fleece och langett blir ju mkt bättre än symaskin ju!

    Blir riktigt sugen på att pyssla när jag ser vad du har gjort, får se om jag kommer igång till slut :)
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12

    MEN OJ!

    Vad duktig du är!!!! *imponerad* Kan man sy såå bra?! *funderar och tänker på trasorna jag brukar få till* Vad kul det måste vara!! Att sy sina egna kläder och bebissaker.. *avis*

    *kramisar* från mig och ärtan
  24. 12
    MEN OJ! Vad duktig du är!!!! *imponerad* Kan man sy såå bra?! *funderar och tänker på trasorna jag brukar få till* Vad kul det måste vara!! Att sy sina egna kläder och bebissaker.. *avis*

    *kramisar* från mig och ärtan
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13

    Sugar v.31

    Men ååh. vad duktig du är. Jag blir så inspirerad!

    Själv har jag en paus i syendet just nu. Sydde min brudklänning, tärnornas klänningar och min sons väst och slips inför bröllopet i juli så då satt jag varje ledig stund framför maskinen i flera veckor.
    Kanske borde börja sy bebiskläder nu. :-)
  26. 13
    Sugar v.31 Men ååh. vad duktig du är. Jag blir så inspirerad!

    Själv har jag en paus i syendet just nu. Sydde min brudklänning, tärnornas klänningar och min sons väst och slips inför bröllopet i juli så då satt jag varje ledig stund framför maskinen i flera veckor.
    Kanske borde börja sy bebiskläder nu. :-)
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    Ingen overlock tyvärr...

    ...utan bara vanlig symaskin. Skulle gäääärna vilja ha en overlock! Jag syr med vanlig sicksack, stygnlängd 2,0 och bredd 1,0, det blir ganska bra ändå. Men tänk vad mycket roligt man skulle kunna göra med en överlockmaskin. *drömmer* :) Tack för berömmet och lycka till med det egna pysslet!
  28. 14
    Ingen overlock tyvärr... ...utan bara vanlig symaskin. Skulle gäääärna vilja ha en overlock! Jag syr med vanlig sicksack, stygnlängd 2,0 och bredd 1,0, det blir ganska bra ändå. Men tänk vad mycket roligt man skulle kunna göra med en överlockmaskin. *drömmer* :) Tack för berömmet och lycka till med det egna pysslet!
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15

    Men wow!

    Brudklänningar och sånt, DET är duktigt gjort! Förstår att du satt mycket vid symaskinen då. :) Du har inga bilder som vi kan få kika på?
  30. 15
    Men wow! Brudklänningar och sånt, DET är duktigt gjort! Förstår att du satt mycket vid symaskinen då. :) Du har inga bilder som vi kan få kika på?
  31. Medlem sedan
    Jan 2002
    #16

    Och TACK alla!

    Jag blir så glad över alla snälla ord att jag nästan gråter... Jättekul om jag kan inspirera någon till eget pyssel, det finns ju så mycket man kan göra till bebis. Själv verkar jag drabbas av sån här hysterisk pysselmani varje gång jag är gravid. Nästa steg är att ligga på golvet och knäskura badrummet, men jag har inte kommit dit riktigt än. :)
  32. 16
    Och TACK alla! Jag blir så glad över alla snälla ord att jag nästan gråter... Jättekul om jag kan inspirera någon till eget pyssel, det finns ju så mycket man kan göra till bebis. Själv verkar jag drabbas av sån här hysterisk pysselmani varje gång jag är gravid. Nästa steg är att ligga på golvet och knäskura badrummet, men jag har inte kommit dit riktigt än. :)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Wow!

    Wow vad mycket snygga grejer! Hur fint som helst! Önskar jag också kunde sy så fint... Här är det dock min lillayster och mamma som står för produktiviteten. Funderar på att få någon av dem att sy en sån fin skötväska som du gjort! Urläcker!!!
  34. 17
    Wow! Wow vad mycket snygga grejer! Hur fint som helst! Önskar jag också kunde sy så fint... Här är det dock min lillayster och mamma som står för produktiviteten. Funderar på att få någon av dem att sy en sån fin skötväska som du gjort! Urläcker!!!
  35. Medlem sedan
    Apr 2001
    #18

    I like a lot!

    Vad snygga saker! En av varje, tack...
  36. 18
    I like a lot! Vad snygga saker! En av varje, tack...
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19

    Wow!! Det brunblommiga retrotyget

    för 10 kr metern. var har du köpt det? Ngn affär i Örebro. Tyckte det var jättefint och tänkte skicka min mamma om det finns kvar. Vad var det för material?

    Kram Lily
  38. 19
    Wow!! Det brunblommiga retrotyget för 10 kr metern. var har du köpt det? Ngn affär i Örebro. Tyckte det var jättefint och tänkte skicka min mamma om det finns kvar. Vad var det för material?

    Kram Lily
  39. Medlem sedan
    Jan 2002
    #20

    Hittade det...

    ...i Askersund, 5 mil söder om Örebro. Det ÄR verkligen jättefint! Önskar att jag köpt mer av det faktiskt. :)
  40. 20
    Hittade det... ...i Askersund, 5 mil söder om Örebro. Det ÄR verkligen jättefint! Önskar att jag köpt mer av det faktiskt. :)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Produktiv
    By Grekyogin in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-11, 13:51
  2. Produktiv dag! :)
    By ms_skywalker in forum _0905 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 15:10
  3. Produktiv
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 21:04
  4. Produktiv dag
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 21:58
  5. Produktiv dag
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar