Hemma efter helvetestimmar på - Sidan 2
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #21

    förresten ang väskan

    en kompis till min kompis bor i CA där kiwi-kid finns, och hon är i sverige nu. Hennes pappa ska komma och hälsa på i mitten av sept och då tar han med en rosa \"bubblegum\" skip-hop till mig. Dollarn står ju i 7.04 nu och den kostade 50 dollar. Blir j 350 kr. Då har jag visserligen 2, men det gör typ inget. JAg gav 749 för min svart, så det är ju lite skillnad. men jag måste ändå betala den och skicka den hem till honom. Är det ok att lämna sitt kortnr på den sidan?? har du kollat så dom inte drar mer?

    kram
  2. 21
    förresten ang väskan en kompis till min kompis bor i CA där kiwi-kid finns, och hon är i sverige nu. Hennes pappa ska komma och hälsa på i mitten av sept och då tar han med en rosa \"bubblegum\" skip-hop till mig. Dollarn står ju i 7.04 nu och den kostade 50 dollar. Blir j 350 kr. Då har jag visserligen 2, men det gör typ inget. JAg gav 749 för min svart, så det är ju lite skillnad. men jag måste ändå betala den och skicka den hem till honom. Är det ok att lämna sitt kortnr på den sidan?? har du kollat så dom inte drar mer?

    kram
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #22

    Då ska jag skriva det

    hade ju Ylva, Liselott och Ann-marie sist. Förra gången jag var på förlossningen för nån månad sen fick jag världens konstigaste tant som pratade som om hon hade batterier i ryggen och illglodde på mig. Henne vill jag inte ha, men kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter. Hon var stockholmare, så förhoppningsvis var hon bara här över sommaren
  4. 22
    Då ska jag skriva det hade ju Ylva, Liselott och Ann-marie sist. Förra gången jag var på förlossningen för nån månad sen fick jag världens konstigaste tant som pratade som om hon hade batterier i ryggen och illglodde på mig. Henne vill jag inte ha, men kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter. Hon var stockholmare, så förhoppningsvis var hon bara här över sommaren
  5. Anonym
    #23

    Skönt!!

    Började bli lite orolig där,skönt att allt var bra!!
  6. 23
    Skönt!! Började bli lite orolig där,skönt att allt var bra!!
  7. Majsan
    #24

    Skönt

    att du hör av dig. Och att lillan verkar må bra!! Fy vilken skräckupplevelse. Läskigt när de inte kan ge något positivt besked direkt - varje minut är ju viktig, man hinner ju göra upp så skrämmande tankar annars.
    Hoppas att du kan komma till ro lite u och att lillan lebver rövare i magen varje dag nu så du slipper oroa dig mer. Många kramar!
  8. 24
    Skönt att du hör av dig. Och att lillan verkar må bra!! Fy vilken skräckupplevelse. Läskigt när de inte kan ge något positivt besked direkt - varje minut är ju viktig, man hinner ju göra upp så skrämmande tankar annars.
    Hoppas att du kan komma till ro lite u och att lillan lebver rövare i magen varje dag nu så du slipper oroa dig mer. Många kramar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #25

    Duracellkanin?

    Skriv att Du _inte_ vill ha kvinnan med batterier i ryggen *asg*
  10. 25
    Duracellkanin? Skriv att Du _inte_ vill ha kvinnan med batterier i ryggen *asg*
  11. Christina med nr.2
    #26

    Vad skönt att...

    du är hemma igen.Jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste att du hade åkt in.Försök att ta det lugnt de få veckorna som är kvar nu.
    Jag var inne och gjorde ett tillväxt ultra för en vecka sedan och var då i v.32+2.Då var mina siffror
    BPD (huvud) 79
    AD (buk) 98
    FL (lårben) 63
    Vikt 2028 g

    Jag tror att efter att de gjort mätningarna så gör datorn ett \"genomsnittsdatum\" men jag vet inte säkert.
  12. 26
    Vad skönt att... du är hemma igen.Jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste att du hade åkt in.Försök att ta det lugnt de få veckorna som är kvar nu.
    Jag var inne och gjorde ett tillväxt ultra för en vecka sedan och var då i v.32+2.Då var mina siffror
    BPD (huvud) 79
    AD (buk) 98
    FL (lårben) 63
    Vikt 2028 g

    Jag tror att efter att de gjort mätningarna så gör datorn ett \"genomsnittsdatum\" men jag vet inte säkert.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #27

    Letade fram mina kurvor

    från de tillväxt-UL jag gjort. De är gjorda i 26+3 (28+5) 32+2.

    BPD 67 (79) 89 huvudmått
    Fem 49 (59) 61 lårben
    AC 23 (26,5) 32,5 bukomfång
    Vikt 932g (1560g) 2715g

    Lårbensmåttet ligger hela tiden strax under medelkurvan men följer sin egen kurva. Huvudomfånget har ökat något för varje gång men var svårmätt första gången så det är ett osäkert mått. Däremot är ju bukomfånget på mitt pyre väldigt stort nu, jämfört med de andra, ligger långt över översta kurvan.

    Jag fick inte veta några datum alls men barnen växer ju olika. Din tjej har kanske lite längre ben medan min har kortare, och det verkar ju för båda ligga inom normalvariationen, det är nog inget att oroa sig för.

    Mitt pyre är också mer stillsamt nu än innan, även om det varit en aktiv dag idag. Och det är väl inte ovanligt ju längre fram i graviditeten man kommer. Men när det blir helt stilla i magen blir man ju vansinnigt orolig. Jag har som sagt varit inne två gånger för att kontrollera att allt står rätt till. Första gången var när minstingen hade hoppat i magen och det blev helt stilla hela dagen. Andra gången var för några veckor sedan när jag inte kände något från strax efter midnatt till början på eftermiddagen nästa dag. Ringde och frågade om jag skulle vara orolig och de tyckte att jag skulle komma för att få göra en kurva. Hade provat allt då, äta/dricka kallt, nästan ligga på magen, vila, röra på mig mkt och massa annat. Men allt var som det skulle, som tur var!

    Fånigt att du fick så knappa svar av doktorn bara, det hjälper ju inte på oron! Men skönt att du fick göra ett UL och se din lilla, det lättar ju på oron! Försök slappna av och vänta inte lika länge med att ringa om lillan skulle bli stilla i magen igen! För din egen skull!
  14. 27
    Letade fram mina kurvor från de tillväxt-UL jag gjort. De är gjorda i 26+3 (28+5) 32+2.

    BPD 67 (79) 89 huvudmått
    Fem 49 (59) 61 lårben
    AC 23 (26,5) 32,5 bukomfång
    Vikt 932g (1560g) 2715g

    Lårbensmåttet ligger hela tiden strax under medelkurvan men följer sin egen kurva. Huvudomfånget har ökat något för varje gång men var svårmätt första gången så det är ett osäkert mått. Däremot är ju bukomfånget på mitt pyre väldigt stort nu, jämfört med de andra, ligger långt över översta kurvan.

    Jag fick inte veta några datum alls men barnen växer ju olika. Din tjej har kanske lite längre ben medan min har kortare, och det verkar ju för båda ligga inom normalvariationen, det är nog inget att oroa sig för.

    Mitt pyre är också mer stillsamt nu än innan, även om det varit en aktiv dag idag. Och det är väl inte ovanligt ju längre fram i graviditeten man kommer. Men när det blir helt stilla i magen blir man ju vansinnigt orolig. Jag har som sagt varit inne två gånger för att kontrollera att allt står rätt till. Första gången var när minstingen hade hoppat i magen och det blev helt stilla hela dagen. Andra gången var för några veckor sedan när jag inte kände något från strax efter midnatt till början på eftermiddagen nästa dag. Ringde och frågade om jag skulle vara orolig och de tyckte att jag skulle komma för att få göra en kurva. Hade provat allt då, äta/dricka kallt, nästan ligga på magen, vila, röra på mig mkt och massa annat. Men allt var som det skulle, som tur var!

    Fånigt att du fick så knappa svar av doktorn bara, det hjälper ju inte på oron! Men skönt att du fick göra ett UL och se din lilla, det lättar ju på oron! Försök slappna av och vänta inte lika länge med att ringa om lillan skulle bli stilla i magen igen! För din egen skull!
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #28

    ja släpp

    alla \'måsten\'! Man tar ofta på sig betydligt mer än man behöver, både fysiskt o psykiskt!

    Kramen!
  16. 28
    ja släpp alla \'måsten\'! Man tar ofta på sig betydligt mer än man behöver, både fysiskt o psykiskt!

    Kramen!
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #29

    kanon!

    Toppenidé!
    Skip*hopen, den du köpt kan du ju sälja!

    PS: Phil. tårtan blev uppskattad! =)) smakar precis som Philadelphiaglassrecetet jag har fast dajmen, lime + bären gjorde den godare!
  18. 29
    kanon! Toppenidé!
    Skip*hopen, den du köpt kan du ju sälja!

    PS: Phil. tårtan blev uppskattad! =)) smakar precis som Philadelphiaglassrecetet jag har fast dajmen, lime + bären gjorde den godare!
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #30

    Tack gode gud!

    Vad du skrämms gumman!!
    Har ju gått på helspänn sedan jag läste ditt innlägg.. Har varit inne flera gånger å kikat fall du lämnat någon liten raport.. Men icke..
    Så WOW villken lättnad jag fick nu!
    Kommer kunna sova inatt! :)

    Skönt att allt är bra med lillskruttan i magen! :)
    Såå glad för eran skull!

    Massa kramar!!
  20. 30
    Tack gode gud! Vad du skrämms gumman!!
    Har ju gått på helspänn sedan jag läste ditt innlägg.. Har varit inne flera gånger å kikat fall du lämnat någon liten raport.. Men icke..
    Så WOW villken lättnad jag fick nu!
    Kommer kunna sova inatt! :)

    Skönt att allt är bra med lillskruttan i magen! :)
    Såå glad för eran skull!

    Massa kramar!!
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #31

    Vilken

    mardröm det måste ha varit när de inte ens hittade hjärtljuden med ctg. Fy, de kan verkligen skrämma upp en, de små rackarna! Skönt att hon ändå vuxit som hon ska och hoppas du kan sova lugnt nu när du sett lilla hjärtat på ul.
  22. 31
    Vilken mardröm det måste ha varit när de inte ens hittade hjärtljuden med ctg. Fy, de kan verkligen skrämma upp en, de små rackarna! Skönt att hon ändå vuxit som hon ska och hoppas du kan sova lugnt nu när du sett lilla hjärtat på ul.
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #32

    Oh, vad skööönt!!

    Vad underbart att höra att allt var bara fint med din lilla tjejbebis inne i magen! Har tänkt på dig massor och det rann en tår nu när jag läste om de sett att hjärtat slog och jag förstod hur du måste känt det under tiden du INTE VISSTE!!! Vilken mardröm!!!

    Du ska se att tiden fram till bf går fort nu och att tjejflickan inte busar med dig mer! Försök stressa ner (lättare sagt än gjort) och tänk positivt!!!

    *många varmar kramar* från mig och lilla ärtan
  24. 32
    Oh, vad skööönt!! Vad underbart att höra att allt var bara fint med din lilla tjejbebis inne i magen! Har tänkt på dig massor och det rann en tår nu när jag läste om de sett att hjärtat slog och jag förstod hur du måste känt det under tiden du INTE VISSTE!!! Vilken mardröm!!!

    Du ska se att tiden fram till bf går fort nu och att tjejflickan inte busar med dig mer! Försök stressa ner (lättare sagt än gjort) och tänk positivt!!!

    *många varmar kramar* från mig och lilla ärtan
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #33

    Skönt att läsa

    att det är ok med lillan iallafall. Hoppas du får må lite bättre också snart.
  26. 33
    Skönt att läsa att det är ok med lillan iallafall. Hoppas du får må lite bättre också snart.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #34

    Skönt!

    Åhh vad skönt att läsa att allt verkade bra trots allt! Ta det nu lugnt och tänk både på dig själv och barnet :-)

    *kram*
  28. 34
    Skönt! Åhh vad skönt att läsa att allt verkade bra trots allt! Ta det nu lugnt och tänk både på dig själv och barnet :-)

    *kram*
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #35

    Å så skönt!

    Oj oj så oroliga vi har varit här, och jag förstår att du blev vettskrämd. Skönt att allt var bra med bebis och hoppas att hon rör sig ordentligt nu så att du slipper bli orolig igen!

    KRAM!
  30. 35
    Å så skönt! Oj oj så oroliga vi har varit här, och jag förstår att du blev vettskrämd. Skönt att allt var bra med bebis och hoppas att hon rör sig ordentligt nu så att du slipper bli orolig igen!

    KRAM!
  31. Medlem sedan
    Apr 2001
    #36

    Vad skönt att höra!

    Vad vi har väntat på att se ett inlägg från dig!
    Åh, vad underbart att hon mår bra!!
    Stora kramar!
  32. 36
    Vad skönt att höra! Vad vi har väntat på att se ett inlägg från dig!
    Åh, vad underbart att hon mår bra!!
    Stora kramar!
  33. Medlem sedan
    Apr 2006
    #37

    Instämmer

    med resten här, känns skönt att allt är bra. Håller med, vi känner inte alls varandra men ändå delar vi det största som går att dela och om det händer något med er, händer det ju med mig också på ett sätt eftersom jag är på precis samma ställe...

    Är så glad att allt är bra med dig/lillan. Ta hand om er.
  34. 37
    Instämmer med resten här, känns skönt att allt är bra. Håller med, vi känner inte alls varandra men ändå delar vi det största som går att dela och om det händer något med er, händer det ju med mig också på ett sätt eftersom jag är på precis samma ställe...

    Är så glad att allt är bra med dig/lillan. Ta hand om er.
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #38

    Skönt!

    Vad skönt att allt var bra med lillflickan men vilken liten rackare till att skrämmas! Usch måste varit en mardröm innan du fick se henne på ultraljudet!
  36. 38
    Skönt! Vad skönt att allt var bra med lillflickan men vilken liten rackare till att skrämmas! Usch måste varit en mardröm innan du fick se henne på ultraljudet!
  37. Medlem sedan
    Apr 2002
    #39

    Åh vad glad jag blev nu...

    att allt var bra! Det första som slog mig i morse var att gå och se efter att ni båda mår bra.
    Försök vila och ta det lungt, inte alltid så lätt kanske...
    Huvudsaken är att din lillplutta mår bra

    kramar/
  38. 39
    Åh vad glad jag blev nu... att allt var bra! Det första som slog mig i morse var att gå och se efter att ni båda mår bra.
    Försök vila och ta det lungt, inte alltid så lätt kanske...
    Huvudsaken är att din lillplutta mår bra

    kramar/
  39. LiMa 19/10
    #40

    Skönt!

    Instämmer i kören. Vad skönt att allt var bra! Måste ha varit fruktansvärt när de inte hittade hjärtljuden!
  40. 40
    Skönt! Instämmer i kören. Vad skönt att allt var bra! Måste ha varit fruktansvärt när de inte hittade hjärtljuden!
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma efter FVP!
    By Fyran67 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 20:34
  2. hemma efter RUL
    By Black Lady in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 07:09
  3. hemma efter
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 18:32
  4. Hemma efter
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 21:34
  5. Hemma efter op
    By F.d bröstlös in forum Kroppsideal
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar