Sova tips...?
Gravidsnack
  1. AngeliQ
    #1

    Sova tips...?

    Helgen har varit hemsk. Natten till söndag sov jag totalt 2-3 timmar uppsplittrat på 8-9 perioder, har sån foglossning så jag bara gråter om jag ligger ner och det spelar ingen roll hur. Igår var jag som en zombie och i natt sov jag hela 4timmar varav 3 i sträck. Ska snart (4tim) till akupunktören och försöka bli mer smärtfri men vad gör man när inte bälten, värmekuddar, varma bad och avlastande kuddar mellan benen funkar?
  2. 1
    Sova tips...? Helgen har varit hemsk. Natten till söndag sov jag totalt 2-3 timmar uppsplittrat på 8-9 perioder, har sån foglossning så jag bara gråter om jag ligger ner och det spelar ingen roll hur. Igår var jag som en zombie och i natt sov jag hela 4timmar varav 3 i sträck. Ska snart (4tim) till akupunktören och försöka bli mer smärtfri men vad gör man när inte bälten, värmekuddar, varma bad och avlastande kuddar mellan benen funkar?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    värktabletter

    Jag åt panocod(citodon) sista månaderna av min graviditet. Det var väldigt skönt just till natten, på dagarna klarade jag mig oftast utan.
    Jag sov också på lammskinn, både för värmen och för att det avlastar lite.
    Hoppas att akupunkturen ger resultat så att du får lite vila.
    Kämpa på-kramar!!
  4. 2
    värktabletter Jag åt panocod(citodon) sista månaderna av min graviditet. Det var väldigt skönt just till natten, på dagarna klarade jag mig oftast utan.
    Jag sov också på lammskinn, både för värmen och för att det avlastar lite.
    Hoppas att akupunkturen ger resultat så att du får lite vila.
    Kämpa på-kramar!!
  5. Nissa
    #3

    Uppblåsbar gästsäng

    Vi har vattensäng och det var räddningen för mig. har hört om de som sover bra i sådana där uppblåsbara gästsängar som brukar annonseras om.

    Bälte ska du väl knappast ha till natten?

    Citodon var det som gjorde att jag kunde sova på slutet, detta trots vattensängen.
  6. 3
    Uppblåsbar gästsäng Vi har vattensäng och det var räddningen för mig. har hört om de som sover bra i sådana där uppblåsbara gästsängar som brukar annonseras om.

    Bälte ska du väl knappast ha till natten?

    Citodon var det som gjorde att jag kunde sova på slutet, detta trots vattensängen.
  7. annasthlm
    #4

    Citodon

    Känns lite hemskt på ett sätt, men jag får sova med hjälp av Citodon. Jag behöver sova också, sover sååå dåligt utan dem.
  8. 4
    Citodon Känns lite hemskt på ett sätt, men jag får sova med hjälp av Citodon. Jag behöver sova också, sover sååå dåligt utan dem.
  9. AngeliQ
    #5

    Värktabletter

    Jag får inte ens använda TENS pga att det riskerar att sätta igång förlossningen är i v 26. Så när jag frågade lite försynt om värktabletter så såg läkaren ut att kämpa mot skrattet. Det som rekomenderas var alvedom men dom hjälper juh lika bra som Läkerol så...
  10. 5
    Värktabletter Jag får inte ens använda TENS pga att det riskerar att sätta igång förlossningen är i v 26. Så när jag frågade lite försynt om värktabletter så såg läkaren ut att kämpa mot skrattet. Det som rekomenderas var alvedom men dom hjälper juh lika bra som Läkerol så...
  11. Medlem sedan
    Aug 1999
    #6

    Jag flyttade till soffan.

    Vi hade en tvåsitssoffa med höga armstöd. En saccosäck bakom ryggen och en trave kuddar under smalbenen. En till kudde under den armen som inte kunde ligga på soffans ryggstöd... Plus kiropraktorbesök, akupunktur och värmekuddar.

    Förutom vattensäng så har jag hört om folk som kunnat sova i en ställbar solstol eller en \"ameriansk\" tv-fåtölj med liggläge.
  12. 6
    Jag flyttade till soffan. Vi hade en tvåsitssoffa med höga armstöd. En saccosäck bakom ryggen och en trave kuddar under smalbenen. En till kudde under den armen som inte kunde ligga på soffans ryggstöd... Plus kiropraktorbesök, akupunktur och värmekuddar.

    Förutom vattensäng så har jag hört om folk som kunnat sova i en ställbar solstol eller en \"ameriansk\" tv-fåtölj med liggläge.
  13. Medlem sedan
    Jan 2006
    #7

    I enn baden-baden

    sover jag till å från i, lite halvsittande så där... Tjock dyna rekomenderas ;) Funkar lite bättre än sängen för min del, men tyvärr inte fullt ut...
  14. 7
    I enn baden-baden sover jag till å från i, lite halvsittande så där... Tjock dyna rekomenderas ;) Funkar lite bättre än sängen för min del, men tyvärr inte fullt ut...
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8

    Tryckavlastande madrass

    Det finns tryckavlastande madrasser hos arbetsterapeuterna. Det är bara att ringa dit.

    Jag tyckte jag var väldigt tidigt ute med att begära en sådan (sov bra), men sedan när jag fick den upptäckte jag att jag borde ha beställt den tidigare.
  16. 8
    Tryckavlastande madrass Det finns tryckavlastande madrasser hos arbetsterapeuterna. Det är bara att ringa dit.

    Jag tyckte jag var väldigt tidigt ute med att begära en sådan (sov bra), men sedan när jag fick den upptäckte jag att jag borde ha beställt den tidigare.

Liknande trådar

  1. Tips för att sova bra?
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 21:18
  2. Sova tips
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 11:29
  3. sova´-tips
    By mammi-mamma in forum Stora barn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:33
  4. sova själv-tips?
    By Lina m Meja&Love in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 20:20
  5. Tips, här kan sova
    By andromeda in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 21:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar