När ska era små börja på dagis/dag-
_05 Höstbarn
  1. Io
    #1

    När ska era små börja på dagis/dag-

    mamma? Hur länge ska de gå?
  2. 1
    När ska era små börja på dagis/dag- mamma? Hur länge ska de gå?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    februari

    planen är dagisinskolning i mitten av februari (hoppas komunen håller vad de lovar, så att det finns platser då) och tiderna blir förmodligen halv åtta till tre, fem dagar i veckan.
    får vi inte dagisplats så vet jag inte riktigt hur vi löser det hela.
  4. 2
    februari planen är dagisinskolning i mitten av februari (hoppas komunen håller vad de lovar, så att det finns platser då) och tiderna blir förmodligen halv åtta till tre, fem dagar i veckan.
    får vi inte dagisplats så vet jag inte riktigt hur vi löser det hela.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Mellan januari och mars

    Och om jag hittar jobb så hoppas vi kunna ha dem max 8-16, 5 dagar per vecka. Annars går de 15 timmar per vecka så länge jag letar jobb.
  6. 3
    Mellan januari och mars Och om jag hittar jobb så hoppas vi kunna ha dem max 8-16, 5 dagar per vecka. Annars går de 15 timmar per vecka så länge jag letar jobb.
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    När han är ett år

    börjar han. Kommer att gå mellan 08.00-15.00 varje dag.
  8. 4
    När han är ett år börjar han. Kommer att gå mellan 08.00-15.00 varje dag.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Januari tror jag...

    ... beroende på om vi får plats. Nu letar vi ju bostad i en annan kommun så kanske blir det svårt... vet inte om jag vill låta henne börja i januari här om vi ska flytta under våren (för då blir det ju byte av dagis ganska snabbt). Och vem vet hur det ser ut om vi kommer in sist i den andra kommunens listor?

    I alla fall. OM hon börjar i januari så ska de gå 8-14:45 varje dag. Jag ska jobba 25 t/veckan men har ganska lång restid. Maken lämnar så kanske får vi ner det till mindre, typ 8-14:15 men det är ju ingen vits att hämta mitt i mellistiden. Det har jag försökt med förr.

  10. 5
    Januari tror jag... ... beroende på om vi får plats. Nu letar vi ju bostad i en annan kommun så kanske blir det svårt... vet inte om jag vill låta henne börja i januari här om vi ska flytta under våren (för då blir det ju byte av dagis ganska snabbt). Och vem vet hur det ser ut om vi kommer in sist i den andra kommunens listor?

    I alla fall. OM hon börjar i januari så ska de gå 8-14:45 varje dag. Jag ska jobba 25 t/veckan men har ganska lång restid. Maken lämnar så kanske får vi ner det till mindre, typ 8-14:15 men det är ju ingen vits att hämta mitt i mellistiden. Det har jag försökt med förr.

  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6

    Ebba börjar i Januari

    då är hon 1 år och 4½ månad. Hade gärna haft henne hemma lite längre men tyvärr så är det för oss i allra högsta grad en ekonomisk fråga. Jag har varit hemma sedan jag blev sjukskriven under min första grav, dvs i över 3 år.

    Ebba kommer att gå 06.30-14, 4 dagar per vecka, tillsammans med sin bror.
  12. 6
    Ebba börjar i Januari då är hon 1 år och 4½ månad. Hade gärna haft henne hemma lite längre men tyvärr så är det för oss i allra högsta grad en ekonomisk fråga. Jag har varit hemma sedan jag blev sjukskriven under min första grav, dvs i över 3 år.

    Ebba kommer att gå 06.30-14, 4 dagar per vecka, tillsammans med sin bror.
  13. Åsa med Ebba & Anna
    #7

    Mitten på mars

    Annas pappa ska vara hemma med henne från 1 oktober och sex månader framåt. Sedan blir det förskola.
  14. 7
    Mitten på mars Annas pappa ska vara hemma med henne från 1 oktober och sex månader framåt. Sedan blir det förskola.
  15. Åsa med Ebba & Anna
    #8

    Tillägg tider

    Gissar att de kommer att gå mellan 8:30- 14:30.
  16. 8
    Tillägg tider Gissar att de kommer att gå mellan 8:30- 14:30.
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9

    Mars

    I mars troligtvis... men OM det går är tanken att vi ska försöka få det att gå ihop utan förskola ända till efter nästa sommar. Vi hoppas på att kunna flytta i slutat på nästa sommar/början på höstan (köpa HUS =) och då vet vi ju ännu inte vart vi kommer bo. Så det känns lite dumt att låta Melvin börja på dagis i mars för att sedan kanske behöva byta några månader senare... men hur vi isåfall praktiskt skulle få ihop det under våren, ja det vet jag inte =/
    Men innan mars ska Melvin iallafall inte börja förskola det är säkert.
  18. 9
    Mars I mars troligtvis... men OM det går är tanken att vi ska försöka få det att gå ihop utan förskola ända till efter nästa sommar. Vi hoppas på att kunna flytta i slutat på nästa sommar/början på höstan (köpa HUS =) och då vet vi ju ännu inte vart vi kommer bo. Så det känns lite dumt att låta Melvin börja på dagis i mars för att sedan kanske behöva byta några månader senare... men hur vi isåfall praktiskt skulle få ihop det under våren, ja det vet jag inte =/
    Men innan mars ska Melvin iallafall inte börja förskola det är säkert.
  19. Medlem sedan
    Aug 2004
    #10

    tiden

    Jag vill inte ha Melvin på förskola mer än ca: 6 h per dag. Exakt när han kommer börja/sluta det kommer nog att se lite olika ut.
  20. 10
    tiden Jag vill inte ha Melvin på förskola mer än ca: 6 h per dag. Exakt när han kommer börja/sluta det kommer nog att se lite olika ut.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    November

    är det tänkt, men vi har inte fått klartecken än. Hon kommer att gå väldigt olika beroende på hur jag jobbar. Börjar jag sent så lämnar jag och pappa hämtar och ibland slutar jag ju tidigt också. Med Pontus fick vi göra så ett tag att jag lämnade tidigt även om jag började sent, för han fixade inte riktigt det där med olika rutiner varje dag. Men från början vill jag nog testa att lämna så sent som möjligt i alla fall, det får vara en sista utväg om det inte skulle fungera.
  22. 11
    November är det tänkt, men vi har inte fått klartecken än. Hon kommer att gå väldigt olika beroende på hur jag jobbar. Börjar jag sent så lämnar jag och pappa hämtar och ibland slutar jag ju tidigt också. Med Pontus fick vi göra så ett tag att jag lämnade tidigt även om jag började sent, för han fixade inte riktigt det där med olika rutiner varje dag. Men från början vill jag nog testa att lämna så sent som möjligt i alla fall, det får vara en sista utväg om det inte skulle fungera.
  23. Johanna
    #12

    Min dotter...

    ...ska börja när hon är 11 månader och hon kommer att få från 06:30 till 16:30.
  24. 12
    Min dotter... ...ska börja när hon är 11 månader och hon kommer att få från 06:30 till 16:30.
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13

    9:e oktober

    och han kommer gå mellan ca. 8:00--16:00...
  26. 13
    9:e oktober och han kommer gå mellan ca. 8:00--16:00...
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14

    januari 3 timmar om dagen

    om jag inte fått arbete tills det...
  28. 14
    januari 3 timmar om dagen om jag inte fått arbete tills det...
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15

    aug-07

    kommer Minea börja på dagis.
    Hon kommer gå ca 7.30-15.30 gissar jag på. Får jag ett nattjobb som jag vill ha, så behöver hon inte va på dagis lika många timmar.
  30. 15
    aug-07 kommer Minea börja på dagis.
    Hon kommer gå ca 7.30-15.30 gissar jag på. Får jag ett nattjobb som jag vill ha, så behöver hon inte va på dagis lika många timmar.
  31. Medlem sedan
    Dec 2004
    #16

    Får man börja innan ett år?

    Kanske är olika regler i olika kommuner iof, men min svägerska som bor i huddinge fick ingen dagisplats när hon sökte innan hennes flicka fyllt ett år.
  32. 16
    Får man börja innan ett år? Kanske är olika regler i olika kommuner iof, men min svägerska som bor i huddinge fick ingen dagisplats när hon sökte innan hennes flicka fyllt ett år.
  33. Medlem sedan
    Mar 2002
    #17

    Januari hoppas jag

    Vi har sökt dagisplats till i januari, men vi vet inte än om Ture får en plats.

    Jag har tänkt jobba 60% de första månaderna. Då får Ture (och Arvid) vara på dagis ungefär 8-15 fyra dagar i veckan.
  34. 17
    Januari hoppas jag Vi har sökt dagisplats till i januari, men vi vet inte än om Ture får en plats.

    Jag har tänkt jobba 60% de första månaderna. Då får Ture (och Arvid) vara på dagis ungefär 8-15 fyra dagar i veckan.
  35. Medlem sedan
    Jan 2005
    #18

    2 oktober börjar inskolning

    och sen är det 15 timmar i veckan tills jag fått jobb. Kan ju bli mer vissa veckor beror ju på. De veckor pappan är hemma blir dock mindre tid.
  36. 18
    2 oktober börjar inskolning och sen är det 15 timmar i veckan tills jag fått jobb. Kan ju bli mer vissa veckor beror ju på. De veckor pappan är hemma blir dock mindre tid.
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19

    Nästa vecka...

    ...börjar inskolningen o på riktigt från september. Hon ska vara hos dagmamman mån, tis o tors 9-17 (16 på tis) fast vi kommer nog hämta tidigare i början. Sen tror jag vi minskar på tiden lite i vinter, när det är mindre att göra på gården, men det beror på en massa saker, så nu kör vi så här tills vidare. Storebror ska vara där även onsdagen, men då får lillan vara med mig, jag försöker göra sånt som går med henne hemma.
  38. 19
    Nästa vecka... ...börjar inskolningen o på riktigt från september. Hon ska vara hos dagmamman mån, tis o tors 9-17 (16 på tis) fast vi kommer nog hämta tidigare i början. Sen tror jag vi minskar på tiden lite i vinter, när det är mindre att göra på gården, men det beror på en massa saker, så nu kör vi så här tills vidare. Storebror ska vara där även onsdagen, men då får lillan vara med mig, jag försöker göra sånt som går med henne hemma.
  39. *Lenna* m Mira
    #20

    2 okt

    inskolning 2v innan.
    Vet ej riktigt hur dagarna kommer att se ut, jag kommer att läsa och behöver vara i skolan vissa dagar längre, andra dagar kan jag plugga hemifrån så då behöver inte Mira vara på dagis lika länge.
    Sen vet vi inte riktigt än hur hennes pappa kommera att jobba heller, det är han som är hemma och är pappa ledig just nu.
  40. 20
    2 okt inskolning 2v innan.
    Vet ej riktigt hur dagarna kommer att se ut, jag kommer att läsa och behöver vara i skolan vissa dagar längre, andra dagar kan jag plugga hemifrån så då behöver inte Mira vara på dagis lika länge.
    Sen vet vi inte riktigt än hur hennes pappa kommera att jobba heller, det är han som är hemma och är pappa ledig just nu.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. börja dagis
    By mette36 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-04, 20:12
  2. Börja på dagis...
    By vicketick, Stockholm in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 16:45
  3. När börja dagis?
    By k m E *E* & E in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 10:45
  4. När börja dagis?
    By salsa in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 09:47
  5. Börja på dagis
    By Molle m V-04 & E-05 in forum Föräldraskap
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 10:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar