Lillebror - nu med namn :)
_03 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Lillebror - nu med namn :)

    Mitt i det stressade livet som hemmafru med två barn (imorgon börjar inskolingen på dagis för Vera), har vi nog kanske lyckats enas om ett namn: Alfred Buster Winqvist. Buster för att vi ändå kallar honom det allihopa (har varit arbetsnamn sen innan jag blev gravid) och Alfred för att ha ett \"riktigt\" namn också (det är tilltalsnamn).

    Sen har jag mjölkstockning och begynnande feber nu också :(

    Hoppas ni har det bra! Vi är fortfarande mitt i flytten - två veckor kvar till tillträde...
  2. 1
    Lillebror - nu med namn :) Mitt i det stressade livet som hemmafru med två barn (imorgon börjar inskolingen på dagis för Vera), har vi nog kanske lyckats enas om ett namn: Alfred Buster Winqvist. Buster för att vi ändå kallar honom det allihopa (har varit arbetsnamn sen innan jag blev gravid) och Alfred för att ha ett \"riktigt\" namn också (det är tilltalsnamn).

    Sen har jag mjölkstockning och begynnande feber nu också :(

    Hoppas ni har det bra! Vi är fortfarande mitt i flytten - två veckor kvar till tillträde...
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Nämen!

    Det är ju ett av våra arbetsnamn på pyret i min mage, kom på det när Jacob tittade mycket på Emil i Lönneberga! Hihi! Hoppas mjölkstockningen går över snart, inte kul.
  4. 2
    Nämen! Det är ju ett av våra arbetsnamn på pyret i min mage, kom på det när Jacob tittade mycket på Emil i Lönneberga! Hihi! Hoppas mjölkstockningen går över snart, inte kul.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Haha

    Ja jag har tänkt på det flera gånger när man sitter och ammar - du o jag Alfred - klockrent ;)
  6. 3
    Haha Ja jag har tänkt på det flera gånger när man sitter och ammar - du o jag Alfred - klockrent ;)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    aj aj då

    Det låter illa med mjölkstockning och feber, hua stackars dig.

    Oj är det 2 veckor kvar till flytt nu, hoppas allt flyter på och det går bra för er.
    Alfred är ett fint namn.
  8. 4
    aj aj då Det låter illa med mjölkstockning och feber, hua stackars dig.

    Oj är det 2 veckor kvar till flytt nu, hoppas allt flyter på och det går bra för er.
    Alfred är ett fint namn.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Tack

    ska du ha! Det gick över igen snabbt som tur väl var!
  10. 5
    Tack ska du ha! Det gick över igen snabbt som tur väl var!

Liknande trådar

  1. namn till lillebror
    By snuffis in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-12, 07:13
  2. Namn åt lillebror. 5 namn kvar på listan
    By hhkj in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 10:00
  3. Namn på lillebror?
    By Ali-6barn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 15:31
  4. Namn på lillebror
    By P m. A in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 18:48
  5. Namn t lillebror...
    By Flisan27 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 23:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar