Glad - Inte glad?!
_0701 Januaribarn
  1. I väntan på Kotten
    #1

    Glad - Inte glad?!

    Jag brukar läsa era inlägg här på sidan och har skrivit några själv. Det som slår mig är hur kunniga och glada ni alla verkar... Jag känner mig inte alls annorlunda nu. Jag törs inte glädja mig än... Jag tror nog att det kan vara så att jag är rädd för att inse vad som är på gång. Om jag erkänner det för mig själv så betyder det att det faktiskt finns något att förlora... Jag är i vecka 21+4 så detta borde ju börja ge med sig. Någon som har några kloka ord till mig?
  2. 1
    Glad - Inte glad?! Jag brukar läsa era inlägg här på sidan och har skrivit några själv. Det som slår mig är hur kunniga och glada ni alla verkar... Jag känner mig inte alls annorlunda nu. Jag törs inte glädja mig än... Jag tror nog att det kan vara så att jag är rädd för att inse vad som är på gång. Om jag erkänner det för mig själv så betyder det att det faktiskt finns något att förlora... Jag är i vecka 21+4 så detta borde ju börja ge med sig. Någon som har några kloka ord till mig?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Kunnig...

    ...är jag för att jag hållt på med det här så länge och hunnit läsa allt och dessutom gränsar en del av det som händer i graviditeten till min utbildning.

    Glad vet jag inte om jag är? Eller jo, jag är otroligt glad och tacksam att jag är gravid och att jag fått vara det ända till vecka 19, men bara därför vet jag inte att det fortfarande ska vara bra i morgon. Jag är extremt orolig för att det inte ska gå bra, och tänker inte köpa vare sig vagn eller en massa kläder förrän i sista stund.

    Jag tycker att det är en ganska bra mix på oro och glädje-inlägg på den här sidan, och att vi har ganska högt i tak så att man får diskutera det mesta.
  4. 2
    Kunnig... ...är jag för att jag hållt på med det här så länge och hunnit läsa allt och dessutom gränsar en del av det som händer i graviditeten till min utbildning.

    Glad vet jag inte om jag är? Eller jo, jag är otroligt glad och tacksam att jag är gravid och att jag fått vara det ända till vecka 19, men bara därför vet jag inte att det fortfarande ska vara bra i morgon. Jag är extremt orolig för att det inte ska gå bra, och tänker inte köpa vare sig vagn eller en massa kläder förrän i sista stund.

    Jag tycker att det är en ganska bra mix på oro och glädje-inlägg på den här sidan, och att vi har ganska högt i tak så att man får diskutera det mesta.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Jag är absolut inte glad

    jämt.
    Skriver dock ytterst sällan egna inlägg.
    Jag oroar mig ofta och speciellt då jag stressar här hemma med mina andra barn och får ont i magen gråter osv då oroar jag mig att det ska gå på tok med bäbisen och gråter ännu mer.
    Jag är inte deprimerad för jag vet skillnaden men jag är långt ifrån glad jämt.
    Oroar mig lite varje dag vissa dagar mer andra mindre
    Gråter inte varje dag men flera gånger i veckan.

    Oron kanske alltid kommer att finnas där vilken vecka du än är i.
    Men oron för att föda förtidigt kommer ju att minska allt eftersom tiden går och man kommer längre i graviditeten.

    kloka ord har jag inga
    Men det är nog väldigt vanliga funderingar har och du är absolut inte ensam på någotvis eller konstig.

    Apropå kunnig.
    Nej jag är absolut inte kunnig vissa saker har jag lite erfarenheter om men andra saker som ev inträffar är jag rädd orolig och helt okunnig om.
    Men tillsammans så blir kunskapen ganska stor och det ger ett enormt stöd.
  6. 3
    Jag är absolut inte glad jämt.
    Skriver dock ytterst sällan egna inlägg.
    Jag oroar mig ofta och speciellt då jag stressar här hemma med mina andra barn och får ont i magen gråter osv då oroar jag mig att det ska gå på tok med bäbisen och gråter ännu mer.
    Jag är inte deprimerad för jag vet skillnaden men jag är långt ifrån glad jämt.
    Oroar mig lite varje dag vissa dagar mer andra mindre
    Gråter inte varje dag men flera gånger i veckan.

    Oron kanske alltid kommer att finnas där vilken vecka du än är i.
    Men oron för att föda förtidigt kommer ju att minska allt eftersom tiden går och man kommer längre i graviditeten.

    kloka ord har jag inga
    Men det är nog väldigt vanliga funderingar har och du är absolut inte ensam på någotvis eller konstig.

    Apropå kunnig.
    Nej jag är absolut inte kunnig vissa saker har jag lite erfarenheter om men andra saker som ev inträffar är jag rädd orolig och helt okunnig om.
    Men tillsammans så blir kunskapen ganska stor och det ger ett enormt stöd.
  7. Medlem sedan
    Nov 2005
    #4

    jätteglad,fast m inslag av ångest.

    så skulle jag beskriva mig själv.
    men jag vägrar att leva som OM nåt skulle gå fel-
    det orkar jag inte!
    skönare att utgå från att allt kommer sluta bra!
  8. 4
    jätteglad,fast m inslag av ångest. så skulle jag beskriva mig själv.
    men jag vägrar att leva som OM nåt skulle gå fel-
    det orkar jag inte!
    skönare att utgå från att allt kommer sluta bra!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Glad

    Visst är jag glad över vår lilla hoppsan, men jag oroar mig mycket över hur det ska gå med tre barn tätt både tidsmässigt, platsmässigt och ekonomiskt.
    Kunnig, tja det är ju tredje gången så en del har man ju hunnit snappa upp.
  10. 5
    Glad Visst är jag glad över vår lilla hoppsan, men jag oroar mig mycket över hur det ska gå med tre barn tätt både tidsmässigt, platsmässigt och ekonomiskt.
    Kunnig, tja det är ju tredje gången så en del har man ju hunnit snappa upp.
  11. Imre v 19
    #6

    Så är det nog


    vi har något att mista. Men glädjen finns där och den har rätt att ta plats. Precis som sorgen har rätt att ta plats när något är fel.

    Jag är glad, men orolig. Antingen oro för att allt ej ska gå bra eller som i dag då allt är mest kaos hemma, dte luktar illa i hela huset :( maken verkar slö och nere, då känns det som att jag bäddat dåligt åt mig..de jobbiga tankarna finns ju med. Men det är väl så att jag skriver när jag mår bra, blir jag för deppig så slutar jag skriva...men säger som ovan, jag vet skillnaden mellan depression och vanliga dippar. Jag är inte deprimerad, men inte heller alltid glad.
    Som flerföderska och dessutom jobbarnde i vården så ja, jag har en del kunskap också. Men den hjälper inte alls alla gånger...
  12. 6
    Så är det nog
    vi har något att mista. Men glädjen finns där och den har rätt att ta plats. Precis som sorgen har rätt att ta plats när något är fel.

    Jag är glad, men orolig. Antingen oro för att allt ej ska gå bra eller som i dag då allt är mest kaos hemma, dte luktar illa i hela huset :( maken verkar slö och nere, då känns det som att jag bäddat dåligt åt mig..de jobbiga tankarna finns ju med. Men det är väl så att jag skriver när jag mår bra, blir jag för deppig så slutar jag skriva...men säger som ovan, jag vet skillnaden mellan depression och vanliga dippar. Jag är inte deprimerad, men inte heller alltid glad.
    Som flerföderska och dessutom jobbarnde i vården så ja, jag har en del kunskap också. Men den hjälper inte alls alla gånger...
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    Mest ångest...

    och depp här hemma. Har inte alls varit glad och positiv denna graviditet. Tycker inte heller jag skrivit särskillt glada och positiva inlägg här på sidan, det har mest varit neg det också :(
  14. 7
    Mest ångest... och depp här hemma. Har inte alls varit glad och positiv denna graviditet. Tycker inte heller jag skrivit särskillt glada och positiva inlägg här på sidan, det har mest varit neg det också :(

Liknande trådar

  1. Glad Glad Glad idag!
    By cogitoQ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 14:48
  2. Han lär inte bli glad.
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 19:46
  3. Nu är jag inte glad
    By Mian m7 in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 17:19
  4. Glad och inte glad!
    By .charlotte. in forum _0407 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-25, 09:05
  5. Heeej! En glad nyhet och en mindre glad!
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 13:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar