Era tonåringar
Tonåringar
  1. Orolig mamma
    #1

    Era tonåringar

    Brukar era fjorton-femtonåringar vara ute och typ leka burken m.m. med de mindre barnen på gatan? Min son gör inte det, han tycker det är urbarnsligt.
    Han är hellre inne, läser, lyssnar på musik och ritar. Eller data förstås.
    Är han konstig?
  2. 1
    Era tonåringar Brukar era fjorton-femtonåringar vara ute och typ leka burken m.m. med de mindre barnen på gatan? Min son gör inte det, han tycker det är urbarnsligt.
    Han är hellre inne, läser, lyssnar på musik och ritar. Eller data förstås.
    Är han konstig?
  3. demeter
    #2

    extremt

    normal, vill jag påstå!
  4. 2
    extremt normal, vill jag påstå!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Ja nu vet jag inte

    var burken är för något. Men och andra sidan så är min grabb inte ute och leker med mindre barn på gatan. Utan det är hans jämnåriga kompisar han umgås med och de lyssnar på musik, data, el hänger ute någonstans.. Så konstig tror jag inte din son är.
  6. 3
    Ja nu vet jag inte var burken är för något. Men och andra sidan så är min grabb inte ute och leker med mindre barn på gatan. Utan det är hans jämnåriga kompisar han umgås med och de lyssnar på musik, data, el hänger ute någonstans.. Så konstig tror jag inte din son är.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4

    Supernormal

    Jag skulle bli mer fundersam om min 15-åring var ute och lekte burken med de mindre barnen i kvarteret. Det skulle vara konstigare!

    Ps. Burken är en typ att kull, lite som att kombinera kurra-gömma och kull. Rätt kul lek faktiskt!
  8. 4
    Supernormal Jag skulle bli mer fundersam om min 15-åring var ute och lekte burken med de mindre barnen i kvarteret. Det skulle vara konstigare!

    Ps. Burken är en typ att kull, lite som att kombinera kurra-gömma och kull. Rätt kul lek faktiskt!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Nej, inte mina heller

    Men när de var små så fanns det äldre som gärna gjorde så. Tror det har med hur man är som person. Mina tjejer gillar inte att umgås med småttingar... :)

    Så jag kan ju tillägga att ingen av dem är intresserade av att sitta barnvakt, inte ens om det vore bra betalt. *s*
  10. 5
    Nej, inte mina heller Men när de var små så fanns det äldre som gärna gjorde så. Tror det har med hur man är som person. Mina tjejer gillar inte att umgås med småttingar... :)

    Så jag kan ju tillägga att ingen av dem är intresserade av att sitta barnvakt, inte ens om det vore bra betalt. *s*
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6

    Nej

    Tror snarare att en fjorton/femton åring som leker burken med yngre barn ses som konstig,din son är helt normal!
  12. 6
    Nej Tror snarare att en fjorton/femton åring som leker burken med yngre barn ses som konstig,din son är helt normal!
  13. 71:an Nika
    #7

    Nää, inte är

    han konstig :) Tror inte att det är såååå värst många i den åldern som uppskattar att leka tex burken med yngre barn.

    Min fjortonåring skulle inte göra det, däremot kan hon leka med sina småsyskon och ta hand om sina småkusiner på ett fenomenalt sätt! Jag är väldigt glad över att han kan leka med dem, även om hon är stor flicka....
  14. 7
    Nää, inte är han konstig :) Tror inte att det är såååå värst många i den åldern som uppskattar att leka tex burken med yngre barn.

    Min fjortonåring skulle inte göra det, däremot kan hon leka med sina småsyskon och ta hand om sina småkusiner på ett fenomenalt sätt! Jag är väldigt glad över att han kan leka med dem, även om hon är stor flicka....
  15. Medlem sedan
    Dec 1999
    #8

    Helt normal!

    Min 15-åring leker ALDRIG med sina yngre syskon eller andra barn. Möjligtsvis kan han spela fotboll med dem någon gång.
  16. 8
    Helt normal! Min 15-åring leker ALDRIG med sina yngre syskon eller andra barn. Möjligtsvis kan han spela fotboll med dem någon gång.
  17. Helena
    #9

    Eh?

    Jag kan förstå om en 14-15-åring har tröttnat på burken, annat än kanske i speciella sammanhang. Jag lekte definitivt inte i den åldern, vilket kanske är synd i ett allmänmänskligt perspektiv (\"alla borde leka mera\") men det är nog vanligare att en tonåring ägnar sig åt kompishäng, idrott och sånt som du nämner.
  18. 9
    Eh? Jag kan förstå om en 14-15-åring har tröttnat på burken, annat än kanske i speciella sammanhang. Jag lekte definitivt inte i den åldern, vilket kanske är synd i ett allmänmänskligt perspektiv (\"alla borde leka mera\") men det är nog vanligare att en tonåring ägnar sig åt kompishäng, idrott och sånt som du nämner.
  19. 71:an Nika
    #10

    Ni förstår

    säkert, men jag skriver ändå....Jag skrev han i sista meningen, men det är fel. Hon är en hon :)
  20. 10
    Ni förstår säkert, men jag skriver ändå....Jag skrev han i sista meningen, men det är fel. Hon är en hon :)
  21. Orolig mamma
    #11

    Tack

    Jag är nojig, jag vet, men nu känns det bättre.
    Har väl lite svårt att hänga med i att ungen blivit så stor...
    Just nu sitter han och IQ-testar sig själv på internet.
  22. 11
    Tack Jag är nojig, jag vet, men nu känns det bättre.
    Har väl lite svårt att hänga med i att ungen blivit så stor...
    Just nu sitter han och IQ-testar sig själv på internet.

Liknande trådar

  1. Ni som har tonåringar !
    By LailaLoppan in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-12, 14:30
  2. vi som har tonåringar
    By cogito in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-16, 14:18
  3. Ni som har tonåringar
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-08, 20:51
  4. vad har era tonåringar för
    By samandra in forum Tonåringar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 14:24
  5. På tal om tonåringar...
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 19:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar