Fråga om näringsdryck
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Fråga om näringsdryck

    Jag har ju en dotter som äter ganska dåligt och som i hennes gamla skola (började ju högstadiet igår) fick gå till mattanterna efter maten för att få i sig lite extra, det kunde vara fil, youghurt, nyponsoppa och såna saker.
    Hon kommer inte riktigt ha samma möjlighet i den nya skolan så jag undrar om det finns näringsdrycker man kan få på recept och som ej behöver stå kallt. Typ naturdiet som jag sett i affären,,,står ju i vanliga hyllan och har sugrör så det är enkelt att äta.
    Finns det nåt sånt på recept att få. Vi skulle nog kunna få läkaren att skriva ut recept isåfall.
    Åsa.
  2. 1
    Fråga om näringsdryck Jag har ju en dotter som äter ganska dåligt och som i hennes gamla skola (började ju högstadiet igår) fick gå till mattanterna efter maten för att få i sig lite extra, det kunde vara fil, youghurt, nyponsoppa och såna saker.
    Hon kommer inte riktigt ha samma möjlighet i den nya skolan så jag undrar om det finns näringsdrycker man kan få på recept och som ej behöver stå kallt. Typ naturdiet som jag sett i affären,,,står ju i vanliga hyllan och har sugrör så det är enkelt att äta.
    Finns det nåt sånt på recept att få. Vi skulle nog kunna få läkaren att skriva ut recept isåfall.
    Åsa.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Jupp

    Min syrra har haft sådana när hon anorexirehabiliterades. Tetorna såg ut son en festis.
  4. 2
    Jupp Min syrra har haft sådana när hon anorexirehabiliterades. Tetorna såg ut son en festis.
  5. Nette m. E o G
    #3

    Apoteket har

    de är billigare om man går via dietist. Fick sådana utskrivna när jag väntade barnen (och inte fick behålla mat). Finns massor av olika smaker.
  6. 3
    Apoteket har de är billigare om man går via dietist. Fick sådana utskrivna när jag väntade barnen (och inte fick behålla mat). Finns massor av olika smaker.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4

    men

    blir det skillnad i pris om man får receptet av en dietist eller om man får det av en läkare?
    Och dessa du fick ska alltså inte förvaras kallt (så länge de är oöppnade så klart)?
  8. 4
    men blir det skillnad i pris om man får receptet av en dietist eller om man får det av en läkare?
    Och dessa du fick ska alltså inte förvaras kallt (så länge de är oöppnade så klart)?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    och

    de kunde förvaras oppnade i rumstemperatur?
    Hur gick det med din syrra då,,blev hon bra?
    Kram Åsa.
  10. 5
    och de kunde förvaras oppnade i rumstemperatur?
    Hur gick det med din syrra då,,blev hon bra?
    Kram Åsa.
  11. Nette m. E o G
    #6

    Läkaren

    remitterade mig till en dietist, så jag vet faktiskt inte hur det fungerar annars. Dessa behövde inte stå kallt. Tror att det var dessa (men förpackningen är ändrad, då såg de ut som tetror): http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU =224653&prodinfotype=&showBuy= true&action=showProdInfo
  12. 6
    Läkaren remitterade mig till en dietist, så jag vet faktiskt inte hur det fungerar annars. Dessa behövde inte stå kallt. Tror att det var dessa (men förpackningen är ändrad, då såg de ut som tetror): http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU =224653&prodinfotype=&showBuy= true&action=showProdInfo
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7

    ok

    jag ska kolla upp detta när vi ska till bup i september. Tack för info.
    Kram Åsa.
  14. 7
    ok jag ska kolla upp detta när vi ska till bup i september. Tack för info.
    Kram Åsa.

Liknande trådar

  1. Näringsdryck-reklamen här bredvid
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 13:00
  2. Apropå nedan fråga, omvänd fråga
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-20, 06:47
  3. Något barn som får näringsdryck?
    By 71:an Nika in forum Bokstavsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-03, 18:52
  4. Näringsdryck?
    By Valerina in forum Bokstavsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 13:00
  5. Näringsdryck
    By Morsan in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-13, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar