Första inskolningsdagen
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Första inskolningsdagen

    Den gick lysande, precis som vi trodde :-). Dexter gick runt och sa ejej till alla barn och all personal, lekte på som om han aldrig gjort annat *s*. Men när jag frågade om han ville åka vagnen hem kom han springandes och sa ejdaa till alla.

    Evelina har funnit sig väl tillrätta hos de stora barnen och vi är SÅ glada. Hon är supermycket mer tillfreds med dagislivet nu när det ingår lite utmaningar. Igår hade hon stått på en kudde på deras samling och sjungit Pippi Långstrumpvisan helt själv inför alla barn och personal, och hjälpt sin kompis L som var lite blyg och talat om att han ville sjunga Bamsesången fast han inte vågade säga det :-)

    Själv mår jag lite sisådär. Har börjat bita ihop käkarna igen nåt enormt när jag sover och har grym värk i huvud och i ansiktet :-( Går på Citodon idag så nu känns det rätt ok... men jag blir ju tvungen att köpa den där förbenade bettskenan *dyyyrt*. Nån här som har bettskena? Vänjer man sig nånsin eller? Har en testskena hemma och får kväljningar av den *urrk*.

    Hur mår ni alla? Hur går det för våra små dagiskids? Grattis till mormorskapet också Helene!!
  2. 1
    Första inskolningsdagen Den gick lysande, precis som vi trodde :-). Dexter gick runt och sa ejej till alla barn och all personal, lekte på som om han aldrig gjort annat *s*. Men när jag frågade om han ville åka vagnen hem kom han springandes och sa ejdaa till alla.

    Evelina har funnit sig väl tillrätta hos de stora barnen och vi är SÅ glada. Hon är supermycket mer tillfreds med dagislivet nu när det ingår lite utmaningar. Igår hade hon stått på en kudde på deras samling och sjungit Pippi Långstrumpvisan helt själv inför alla barn och personal, och hjälpt sin kompis L som var lite blyg och talat om att han ville sjunga Bamsesången fast han inte vågade säga det :-)

    Själv mår jag lite sisådär. Har börjat bita ihop käkarna igen nåt enormt när jag sover och har grym värk i huvud och i ansiktet :-( Går på Citodon idag så nu känns det rätt ok... men jag blir ju tvungen att köpa den där förbenade bettskenan *dyyyrt*. Nån här som har bettskena? Vänjer man sig nånsin eller? Har en testskena hemma och får kväljningar av den *urrk*.

    Hur mår ni alla? Hur går det för våra små dagiskids? Grattis till mormorskapet också Helene!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Som här då

    Zacki hade också sin första inskolningsdag idag. Som gick galant.
    Han brydde sig som vanligt inte ett jota om mig, bara knallade iväg och lekte.
    Men det tog på krafterna, så nu sover herrn gott. =)

    Låter inge skoj alls med värken.
    Jag gnisslade tänder något kopiöst när jag gick gymnasiet, och fick bettskena.
    Tyckte den var pest och pina. Vande mig aldrig, så jag gav upp.

    Hoppas det funkar bättre för dig, så du slipper värken.
  4. 2
    Som här då Zacki hade också sin första inskolningsdag idag. Som gick galant.
    Han brydde sig som vanligt inte ett jota om mig, bara knallade iväg och lekte.
    Men det tog på krafterna, så nu sover herrn gott. =)

    Låter inge skoj alls med värken.
    Jag gnisslade tänder något kopiöst när jag gick gymnasiet, och fick bettskena.
    Tyckte den var pest och pina. Vande mig aldrig, så jag gav upp.

    Hoppas det funkar bättre för dig, så du slipper värken.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Samma här!

    Första dagen på dagis. 1,5 timmar och det gick toppen! Men det tar visst på krafterna, han är inne på sin andra timmes sömn nu.

  6. 3
    Samma här! Första dagen på dagis. 1,5 timmar och det gick toppen! Men det tar visst på krafterna, han är inne på sin andra timmes sömn nu.

  7. Medlem sedan
    Jul 2004
    #4

    Hallå!

    Skulle också behöva bettskena så vi kanske kan gå tillsammans ;-)
    Skönt att inskolningen verkar gå bra.
    Ses vi på fredag?
  8. 4
    Hallå! Skulle också behöva bettskena så vi kanske kan gå tillsammans ;-)
    Skönt att inskolningen verkar gå bra.
    Ses vi på fredag?

Liknande trådar

  1. Första inskolningsdagen...
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 23:51
  2. Första inskolningsdagen
    By CarolinaK in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 10:15
  3. Första inskolningsdagen...
    By Geri in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 11:12
  4. Första inskolningsdagen...
    By Annika med 3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 16:57
  5. Första inskolningsdagen!
    By Nissa, R-02 och M-04 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 22:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar