Nova var med om en olycka igår
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Nova var med om en olycka igår

    och blev påcyklad av en tjej på en gångväg. Nova skulle gå över gångvägen och jag och hennes storebror gick strax bakom. Precis när hon passerar över så kommer två cyklister och den främsta stannar och jag pustar ut samtidigt som cyklist nummer två ( utan fotbroms) inte får stopp utan försöker att hoppa av cykeln samtidigt som cykeln kör på Nova i full fart och Nova kastas rakt bakåt med huvudet stenhårt i backen.
    Jag slänger mig fram och försöker få kontroll på läget samtidigt som Nova kämpar med andan och har panik och bara gapar. När jag har fått upp henne i sittande för att kolla att hon inte blöder så svimmar hon av och är borta i 15 sekunder samtidigt som de två tjejerna är helt hysteriska ( de kan inte svenska). Det tar ca 4-5 minuter innan hon kan fästa blicken och svarar på tilltal. Hela tiden kämpar jag med att hålla lugnet och försöker tänka ut vad jag ska göra om hon tappar medvetandet igen.
    Efter att ha tillbringat 6 timmar på akuten fick vi åka hem kl 3 på natten med en Nova med jättestor bula i bakhuvudet fast inga andra skador.
    Fortfarande ser jag framför ögonen när jag blundar i slowmotion hur huvudet studsar mot backen.
    När jag var där så var det också en liten kille där som cyklat utan hjälm och slagit i huvudet och fått skrapsår på hela kinden.
  2. 1
    Nova var med om en olycka igår och blev påcyklad av en tjej på en gångväg. Nova skulle gå över gångvägen och jag och hennes storebror gick strax bakom. Precis när hon passerar över så kommer två cyklister och den främsta stannar och jag pustar ut samtidigt som cyklist nummer två ( utan fotbroms) inte får stopp utan försöker att hoppa av cykeln samtidigt som cykeln kör på Nova i full fart och Nova kastas rakt bakåt med huvudet stenhårt i backen.
    Jag slänger mig fram och försöker få kontroll på läget samtidigt som Nova kämpar med andan och har panik och bara gapar. När jag har fått upp henne i sittande för att kolla att hon inte blöder så svimmar hon av och är borta i 15 sekunder samtidigt som de två tjejerna är helt hysteriska ( de kan inte svenska). Det tar ca 4-5 minuter innan hon kan fästa blicken och svarar på tilltal. Hela tiden kämpar jag med att hålla lugnet och försöker tänka ut vad jag ska göra om hon tappar medvetandet igen.
    Efter att ha tillbringat 6 timmar på akuten fick vi åka hem kl 3 på natten med en Nova med jättestor bula i bakhuvudet fast inga andra skador.
    Fortfarande ser jag framför ögonen när jag blundar i slowmotion hur huvudet studsar mot backen.
    När jag var där så var det också en liten kille där som cyklat utan hjälm och slagit i huvudet och fått skrapsår på hela kinden.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Ån Nej :-(

    Fy vilken hemsk upplevelse, stackars Nova!
    Kan tänka mig att det måste ha varit fruktansvärt att se på :-( Tur att hon klarade sig med en bula, stackars lilla tjejen!*kram*
  4. 2
    Ån Nej :-( Fy vilken hemsk upplevelse, stackars Nova!
    Kan tänka mig att det måste ha varit fruktansvärt att se på :-( Tur att hon klarade sig med en bula, stackars lilla tjejen!*kram*
  5. Jaana med Rebecca -okt 01
    #3

    men fy va otäckt!

    Va skönt att hon klarade sig ur olyckan såpass väl ändå
    det kunde ju varit värre.Stackars liten : (
    Kram på er!
  6. 3
    men fy va otäckt! Va skönt att hon klarade sig ur olyckan såpass väl ändå
    det kunde ju varit värre.Stackars liten : (
    Kram på er!
  7. Medlem sedan
    Oct 1998
    #4

    Men fy....:-(

    ...stackars Nova och stackars dig. Vad hemskt att behöva bli påcyklad. Förstår att du blev jätteorolig. Skönt att allt var okay med henne trots smällen i asfalten.

    Hoppas hon piggar på sig snabbt. Wilma har också en bula i huvudet för hon ramlade nerför trappan igår. Gårdagen verkade vara en olycksfallsdag för våra 29/9-tjejer.

    Många kramar!
  8. 4
    Men fy....:-( ...stackars Nova och stackars dig. Vad hemskt att behöva bli påcyklad. Förstår att du blev jätteorolig. Skönt att allt var okay med henne trots smällen i asfalten.

    Hoppas hon piggar på sig snabbt. Wilma har också en bula i huvudet för hon ramlade nerför trappan igår. Gårdagen verkade vara en olycksfallsdag för våra 29/9-tjejer.

    Många kramar!
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5

    Läskigt!!

    Usch och fy vad obehaligt, för er alla! TUR att det gick bra ändå! Fick hon hjärnskakning eller? Hur mår hon nu?
  10. 5
    Läskigt!! Usch och fy vad obehaligt, för er alla! TUR att det gick bra ändå! Fick hon hjärnskakning eller? Hur mår hon nu?
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6

    *ryser*

    Fyyyy vad läskigt..... Stackars lilla tjejen och stackars, stackars mamma som behövde se sin älskling råka illa ut...! Vilken tur att det ändå gick så bra!!!

    Massor med kramar!
  12. 6
    *ryser* Fyyyy vad läskigt..... Stackars lilla tjejen och stackars, stackars mamma som behövde se sin älskling råka illa ut...! Vilken tur att det ändå gick så bra!!!

    Massor med kramar!
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Hu!

    Och bara bilden av olyckan, fruktansvärt. Tur att det inte blev värre. Jag kunde inte skriva något alls när jag läste det första gången, i morse, det är för otäckt. Kram till er.
  14. 7
    Hu! Och bara bilden av olyckan, fruktansvärt. Tur att det inte blev värre. Jag kunde inte skriva något alls när jag läste det första gången, i morse, det är för otäckt. Kram till er.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Aj

    vad otäckt!
    Måste ha varit rikigt jobbigt för er båda.
    Sköt om er!
  16. 8
    Aj vad otäckt!
    Måste ha varit rikigt jobbigt för er båda.
    Sköt om er!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Tack alla mammor!!

    Nova mår bra efter omständigheterna och jag börjar slappna av och inse att det inte blev värre än så här. Nova hade nog en väldig tur som inte skadades allvarligt. Jag vill aldrig mer uppleva en sådan här olycka igen.
    Tack än en gång!! Var rädda om era barn!!
  18. 9
    Tack alla mammor!! Nova mår bra efter omständigheterna och jag börjar slappna av och inse att det inte blev värre än så här. Nova hade nog en väldig tur som inte skadades allvarligt. Jag vill aldrig mer uppleva en sådan här olycka igen.
    Tack än en gång!! Var rädda om era barn!!
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Tur att det gick bra för Eran tjej trots smällen i huvudet
    Kram till Er
  20. 10
    Tur att det gick bra för Eran tjej trots smällen i huvudet
    Kram till Er

Liknande trådar

  1. Olycka hemma igår
    By Artoz in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 21:58
  2. Nära en olycka igår
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 21:09
  3. Jag såg en olycka...
    By myself in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 10:04
  4. Hade en liten olycka igår... långt
    By Sarah29 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 09:57
  5. olycka....
    By Cissi NL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 23:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar