Jag får spel!!!
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Jag får spel!!!

    Snacka om att jag är förvirrad!!!!!!! Gick upp som vanligt, lämnade Hanna på dagis och körde mot jobbet... Precis när jag skulle köra av motorvägen slog det mig att några föräldrar på dagis hade pratat något om fredag och jag fick PANIIK! På fredagen är ju min dag 23 i menscykeln o då skulle jag vara på lasarettet för provtagning kl 8.30! Klockan var då 8.05 o jag har 25 min tillbaka hem. Vände bilen o körde som en hemåt igen, högg remissen o körde vidare mot lasarettet och undrade hur jag skulle få dem att ta provet fast jag var 30 min sen. På halva vägen kom jag på att oj det kostar nog, undrar om jag har fått lön? Det fanns inga insatta pengar på kontot o jag tänkte, konstigt, det är väl den 25:e idag? Kollade mobilen o där stod självklart att det är torsdagen de 24:e... Vände bilen mot jobbet dit jag kom exakt en timme försent.

    Enda ljuspunkten är väl att jag inte kommer missa det i morgon (hoppas jag), remissen ligger i bilen och förhoppningsvis är pengarna på kontot då :-)

    Jag har alltid 100 bollar i luften o sällan missar jag nån, men det här... Är det bara jag som är förvirrad? Eller kan man skylla på att man är småbarnsförälder ;-)?
  2. 1
    Jag får spel!!! Snacka om att jag är förvirrad!!!!!!! Gick upp som vanligt, lämnade Hanna på dagis och körde mot jobbet... Precis när jag skulle köra av motorvägen slog det mig att några föräldrar på dagis hade pratat något om fredag och jag fick PANIIK! På fredagen är ju min dag 23 i menscykeln o då skulle jag vara på lasarettet för provtagning kl 8.30! Klockan var då 8.05 o jag har 25 min tillbaka hem. Vände bilen o körde som en hemåt igen, högg remissen o körde vidare mot lasarettet och undrade hur jag skulle få dem att ta provet fast jag var 30 min sen. På halva vägen kom jag på att oj det kostar nog, undrar om jag har fått lön? Det fanns inga insatta pengar på kontot o jag tänkte, konstigt, det är väl den 25:e idag? Kollade mobilen o där stod självklart att det är torsdagen de 24:e... Vände bilen mot jobbet dit jag kom exakt en timme försent.

    Enda ljuspunkten är väl att jag inte kommer missa det i morgon (hoppas jag), remissen ligger i bilen och förhoppningsvis är pengarna på kontot då :-)

    Jag har alltid 100 bollar i luften o sällan missar jag nån, men det här... Är det bara jag som är förvirrad? Eller kan man skylla på att man är småbarnsförälder ;-)?
  3. Malla
    #2

    Ursäkta om jag

    skrattar...Du får se det som att du är väl förberedd till imorgon=)
  4. 2
    Ursäkta om jag skrattar...Du får se det som att du är väl förberedd till imorgon=)
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    No no no...

    Du är INTE ensam! Kunde varit jag själv som gjort det som du beskriver, och jag lyckas konstant med att vimsa till det för mej (och för andra). Visst får man skylla på att man är småbarnsförälder, och jag brukar dessutom lägga till det där med åldern, fast det får inte du göra riktigt ännu :O)
    Gissar att du kom till jobbet med andan i halsen *hihi* Vilken morgon... ;O)
    Lycka till imorgon istället! Är det första provtagningen? Har för mej att du skrivit tidigare att du inte fått göra nån koll alls...
  6. 3
    No no no... Du är INTE ensam! Kunde varit jag själv som gjort det som du beskriver, och jag lyckas konstant med att vimsa till det för mej (och för andra). Visst får man skylla på att man är småbarnsförälder, och jag brukar dessutom lägga till det där med åldern, fast det får inte du göra riktigt ännu :O)
    Gissar att du kom till jobbet med andan i halsen *hihi* Vilken morgon... ;O)
    Lycka till imorgon istället! Är det första provtagningen? Har för mej att du skrivit tidigare att du inte fått göra nån koll alls...
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Hihi

    Du får gärna skratta! Och jag var verkligen beredd i morse :-)
  8. 4
    Hihi Du får gärna skratta! Och jag var verkligen beredd i morse :-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Inte slut där *vims vims* tyvärr!

    Efter den sorgliga början på dagen med många pikar från kollegorna kan tilläggas så förlöpte dagen helt okej. Förutom att jag packade mina grejer och gick runt och sa hejdå till alla (och skämtade om att jag skulle bli sen dagen därpå), satte mig i bilen o på ungefär halva vägen kom på att klockan var 13.47 och inte 14.47! Trodde klockan i bilen var kass men min mobil visade samma pinsamma tid. Jag hade slutat en hel timme för tidigt!! Nästan ännu pinsammare att återvända o låtsas som ingenting i en halvtimme så jag körde skamfullt hemåt... Det blev en kort arbetsdag! Då måndag ska jag till lasarettet igen, får se hur det går :-)
  10. 5
    Inte slut där *vims vims* tyvärr! Efter den sorgliga början på dagen med många pikar från kollegorna kan tilläggas så förlöpte dagen helt okej. Förutom att jag packade mina grejer och gick runt och sa hejdå till alla (och skämtade om att jag skulle bli sen dagen därpå), satte mig i bilen o på ungefär halva vägen kom på att klockan var 13.47 och inte 14.47! Trodde klockan i bilen var kass men min mobil visade samma pinsamma tid. Jag hade slutat en hel timme för tidigt!! Nästan ännu pinsammare att återvända o låtsas som ingenting i en halvtimme så jag körde skamfullt hemåt... Det blev en kort arbetsdag! Då måndag ska jag till lasarettet igen, får se hur det går :-)
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6

    Puuuh!

    Skönt att höra :-)
    Ja, du skulle bara höra alla kommentarer från mina städade kollegor (som av någon anledning alltid har sett på mig som allas slarviga lillasyster, till min stora förtret)...

    Blev de något shoppat i söndags föresten? Jag var ju på CS i lördags o kom hem med tre bastoppar från Kappahl, jeans från HM, jeans från Exit (sommar- men kunde inte låta bli, jättesöta och bara 75:-), kläder till gympan (onödigt jag vet :-), tufft i mörkblått o rosa från HM, prinsessskor i rosa med glitter, HM och gummistövlar från Skopunkten (ni vet, de för 49:-, rätt söta i år). Inte illa va!?
  12. 6
    Puuuh! Skönt att höra :-)
    Ja, du skulle bara höra alla kommentarer från mina städade kollegor (som av någon anledning alltid har sett på mig som allas slarviga lillasyster, till min stora förtret)...

    Blev de något shoppat i söndags föresten? Jag var ju på CS i lördags o kom hem med tre bastoppar från Kappahl, jeans från HM, jeans från Exit (sommar- men kunde inte låta bli, jättesöta och bara 75:-), kläder till gympan (onödigt jag vet :-), tufft i mörkblått o rosa från HM, prinsessskor i rosa med glitter, HM och gummistövlar från Skopunkten (ni vet, de för 49:-, rätt söta i år). Inte illa va!?
  13. Medlem sedan
    May 2003
    #7

    Ha ha

    Jo, har man börjat dagen fel så hänger det liksom kvar resten av dagen sen. Jag hade inte heller åkt tillbaka kan jag säga :-)
  14. 7
    Ha ha Jo, har man börjat dagen fel så hänger det liksom kvar resten av dagen sen. Jag hade inte heller åkt tillbaka kan jag säga :-)
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    Mmm

    precis. O inte kunde jag hämta Hanna då för hon var mitt uppe i sin eftermiddagsfika, så det blev en dryg halvtimme på soffan med en kexchoklad :-) Välbehövligt!
  16. 8
    Mmm precis. O inte kunde jag hämta Hanna då för hon var mitt uppe i sin eftermiddagsfika, så det blev en dryg halvtimme på soffan med en kexchoklad :-) Välbehövligt!

Liknande trådar

  1. Spel, spel, spel, spel....
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2022-08-31, 10:34
  2. Ang Tv-spel
    By tina74 in forum _99 Alla barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2022-07-04, 12:24
  3. Spel, spel, spel, spel.... fortsätter
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 14:21
  4. PS2 spel/Ge-Kås?
    By Sing Along in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:28
  5. TV-spel
    By krikan in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar