Gråt, skrik osv vid läggdax(långt)
_01 Höstbarn
  1. Benita m Jordan01&Nike03
    #1

    Gråt, skrik osv vid läggdax(långt)

    Orkar snart inte mer, vi har väl varit otroligt bortskämda med att bara ha behövt lagt Jordis i sängen läst en saga el dyl. och sen har det varit god natt. Nu har det sedan ett par månader tillbaka gråtits, skrikits & hittats på en massa ursäkter för att få komma upp ur sängen.
    Vi har pratat med honom om vad det är som är jobbigt med att gå och lägga sig. Det han då säger är att han inte vill vara själv, orättvist att mamma & pappa får sova tillsammans och att lillasyster har rummet närmast oss osv. mm mm. Vi har provat det mesta allt från att låta honom somna i vår säng (somnar då inte förens vi går och lägger oss ca 22-00), sova tillsammans med lillasyster(hon somnar före och han kommer upp gråter och vill inte sova själv. Vilket han inte gör, men han tycker det iom att syrran sover), lyssna på saga på band, titta på en film, varit på övervåningen så att han känner att vi är där.
    Vi har aldrig använt hans rum som straff, så det förknippar han inte med att gör du bla bla så får du gå upp på rummet.

    Vad ska vi göra??? Tar tacksamt emot tips.
    För nu vill inte lillasyster sova med honom längre, hon vill ha sitt rum och sin säng själv.

    Stora kramar
  2. 1
    Gråt, skrik osv vid läggdax(långt) Orkar snart inte mer, vi har väl varit otroligt bortskämda med att bara ha behövt lagt Jordis i sängen läst en saga el dyl. och sen har det varit god natt. Nu har det sedan ett par månader tillbaka gråtits, skrikits & hittats på en massa ursäkter för att få komma upp ur sängen.
    Vi har pratat med honom om vad det är som är jobbigt med att gå och lägga sig. Det han då säger är att han inte vill vara själv, orättvist att mamma & pappa får sova tillsammans och att lillasyster har rummet närmast oss osv. mm mm. Vi har provat det mesta allt från att låta honom somna i vår säng (somnar då inte förens vi går och lägger oss ca 22-00), sova tillsammans med lillasyster(hon somnar före och han kommer upp gråter och vill inte sova själv. Vilket han inte gör, men han tycker det iom att syrran sover), lyssna på saga på band, titta på en film, varit på övervåningen så att han känner att vi är där.
    Vi har aldrig använt hans rum som straff, så det förknippar han inte med att gör du bla bla så får du gå upp på rummet.

    Vad ska vi göra??? Tar tacksamt emot tips.
    För nu vill inte lillasyster sova med honom längre, hon vill ha sitt rum och sin säng själv.

    Stora kramar
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2

    Karl vill inte vara själv

    Kanske är det lite samma sak? Han vill gärna att jag ligger hos honom tills han somnat, på morgonen vill han ha sällskap till toa, att någon följer med honom till rummet när han ska klä sej och så. Det räcker om det är Ida som följer med, så det är inte ens att han vill köra med mej utan han vill bara inte vara själv. Orolig period, tänker jag och krånglar mej upp och ner i våningsängen. Karl och Ida delar rum och han känner sej också ensam när hon somnat.
    Något bra knep har jag inte kommit på men det är kanske någon fas?

  4. 2
    Karl vill inte vara själv Kanske är det lite samma sak? Han vill gärna att jag ligger hos honom tills han somnat, på morgonen vill han ha sällskap till toa, att någon följer med honom till rummet när han ska klä sej och så. Det räcker om det är Ida som följer med, så det är inte ens att han vill köra med mej utan han vill bara inte vara själv. Orolig period, tänker jag och krånglar mej upp och ner i våningsängen. Karl och Ida delar rum och han känner sej också ensam när hon somnat.
    Något bra knep har jag inte kommit på men det är kanske någon fas?

  5. Benita m Jordan01&Nike03
    #3

    Har provat det med..(långt)

    och tycker att det är ok om man somnar inom rimlig tid men nu är vi uppe i allt mellan 1-2 timmar och sen när han väl somnat och man tassar där ifrån så vaknar han inom 1 timme och är helt hysterisk att det inte är någon kvar. Så det känns som att det inte spelar någon roll att man ligger där medans han somnar utan han vill att man ska vara där jämnt.

    Hoppas att det är en fas som snart går över!!!
    Har inte sovit någe vidare sedan detta började, för han kommer in till oss på natten, somnar om efter ett tag för att sedan vakna helt hysteriskt igen och så går det runt, runt tills han somnar ordentligt vid 4 snåret sen ringer min klocka 05.45 ZZZzzz

    Kram och tack
  6. 3
    Har provat det med..(långt) och tycker att det är ok om man somnar inom rimlig tid men nu är vi uppe i allt mellan 1-2 timmar och sen när han väl somnat och man tassar där ifrån så vaknar han inom 1 timme och är helt hysterisk att det inte är någon kvar. Så det känns som att det inte spelar någon roll att man ligger där medans han somnar utan han vill att man ska vara där jämnt.

    Hoppas att det är en fas som snart går över!!!
    Har inte sovit någe vidare sedan detta började, för han kommer in till oss på natten, somnar om efter ett tag för att sedan vakna helt hysteriskt igen och så går det runt, runt tills han somnar ordentligt vid 4 snåret sen ringer min klocka 05.45 ZZZzzz

    Kram och tack
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Jaa... nää...

    Nej, då är det ju ingen hjälp att man ligger brevid om han vaknar och är rädd sen. Usch, du har mycket jobbigare än jag, det är knäckande att inte få sova. Undrar vad det är han drömmer om, eller hur? Då är det lättare med såna som pratar i sömnen, det gör Ida i alla fall när hon drömmer att hon är sur \"Dumma mamma!\" och \"Du fååår inte!\" :-)

    Hoppas det blir bättre snart!
    Kram
  8. 4
    Jaa... nää... Nej, då är det ju ingen hjälp att man ligger brevid om han vaknar och är rädd sen. Usch, du har mycket jobbigare än jag, det är knäckande att inte få sova. Undrar vad det är han drömmer om, eller hur? Då är det lättare med såna som pratar i sömnen, det gör Ida i alla fall när hon drömmer att hon är sur \"Dumma mamma!\" och \"Du fååår inte!\" :-)

    Hoppas det blir bättre snart!
    Kram
  9. Benita m Jordan01&Nike03
    #5

    Tack..

    Vi får hoppas på att det går över snart. Ja, har försökt att få honom att tala om vad det är han drömmer om alt är rädd för, men inget kommer ur den lilla goa munnen. Så det är väl bara att kämpa på.

    Hoppas att det går över för er del också.
    Kram
  10. 5
    Tack.. Vi får hoppas på att det går över snart. Ja, har försökt att få honom att tala om vad det är han drömmer om alt är rädd för, men inget kommer ur den lilla goa munnen. Så det är väl bara att kämpa på.

    Hoppas att det går över för er del också.
    Kram

Liknande trådar

  1. Amning=skrik o gråt
    By Karpa in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 15:47
  2. Skrik och gråt
    By anonymus in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 21:45
  3. skrik och gråt
    By Plutt i april in forum _0705 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 20:38
  4. Skrik och gråt hela dan!
    By Limsa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 07:35
  5. Skrik innan läggdax - HJÄLP!
    By Molly17 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar