peg eller knapp??
Sond- & knappmatning
  1. sarah
    #1

    peg eller knapp??

    när bytar man ?? vad är det för skillnad?? är nyfiken, min dotter har precis fått knapp!!
  2. 1
    peg eller knapp?? när bytar man ?? vad är det för skillnad?? är nyfiken, min dotter har precis fått knapp!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2

    Hej Sarah

    Pegen får man först den ska sitta i sex veckor ca, sen byter man till knapp. Det gjorde vi på vår lilla Sarah(fint namn) utan sövning. Har läst att några har bytt under narkos det gjorde inte vi, Sarah har en \"mickey button\". Pegen e ju den med en \"sköld\" närmst huden och en slang på. Knappen e ju som en liten knapp där man kopplar på slang när det e dags för mat. Då har ju din dotter redan bytt till knapp från peg? Jag matar Sarah med 50 ml sprutor tycker det funkar lika bra som pump, men Sarah har ingen reflux har man det kanske det är bättre med pump iom att det blir ett jämt flöde och kan gå under en längre tid. Hoppas du förstår vad jag skriver e lite förvirrad ef några nätter av skrikande barn. Fråga gärna om du undrar.
    Lycka till!
    Kram jenni
  4. 2
    Hej Sarah Pegen får man först den ska sitta i sex veckor ca, sen byter man till knapp. Det gjorde vi på vår lilla Sarah(fint namn) utan sövning. Har läst att några har bytt under narkos det gjorde inte vi, Sarah har en \"mickey button\". Pegen e ju den med en \"sköld\" närmst huden och en slang på. Knappen e ju som en liten knapp där man kopplar på slang när det e dags för mat. Då har ju din dotter redan bytt till knapp från peg? Jag matar Sarah med 50 ml sprutor tycker det funkar lika bra som pump, men Sarah har ingen reflux har man det kanske det är bättre med pump iom att det blir ett jämt flöde och kan gå under en längre tid. Hoppas du förstår vad jag skriver e lite förvirrad ef några nätter av skrikande barn. Fråga gärna om du undrar.
    Lycka till!
    Kram jenni
  5. cajza
    #3

    det beror på

    vår tös fick sin knapp direkt utan peg, men jag tror att det bara är så i Skåne, annars är det en peg först precis som jenni skrev.
  6. 3
    det beror på vår tös fick sin knapp direkt utan peg, men jag tror att det bara är så i Skåne, annars är det en peg först precis som jenni skrev.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4

    aha

    Det visste jag inte Cajza, intressant undrar varför det är så? Men det är ju bra att få den direkt, pegen är ju inget roligt att ha. Smart tycker jag.
    Kanske e på g här i stockholm oxå snart.
    Kram kram
  8. 4
    aha Det visste jag inte Cajza, intressant undrar varför det är så? Men det är ju bra att få den direkt, pegen är ju inget roligt att ha. Smart tycker jag.
    Kanske e på g här i stockholm oxå snart.
    Kram kram

Liknande trådar

  1. Knapp eller sond?
    By MammaMu86 in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 21:52
  2. Knapp?
    By melkev in forum Vikt – barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 20:39
  3. Ar jag knapp eller?
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 22:12
  4. Kan knapp gå..
    By mamin in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 11:59
  5. Sök-knapp???
    By * Tess * in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar