Men Tessie
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Men Tessie

    Nu får du faktiskt ta och ge dig.............

    Åk in och FÖD någon gång.

    Håller tummarna för att det sätter igång inatt.
  2. 1
    Men Tessie Nu får du faktiskt ta och ge dig.............

    Åk in och FÖD någon gång.

    Håller tummarna för att det sätter igång inatt.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Ja håller med

    vad gör du här egentligen??? ;)

    Stor kram coh lycka till vännen. Nu är det nära.

  4. 2
    Ja håller med vad gör du här egentligen??? ;)

    Stor kram coh lycka till vännen. Nu är det nära.

  5. Humlan & Elias
    #3

    Vet ni, fick för mig att det är...

    ..just det hon håller på med precis nu! Ville bara skriva det för att få det bekräftat senare!

    Maria
  6. 3
    Vet ni, fick för mig att det är... ..just det hon håller på med precis nu! Ville bara skriva det för att få det bekräftat senare!

    Maria
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Näe...

    Tyvärr inte. Ligger hemma i sängen med feber, totaligenkorkade bihålor och ont i halsen. SKRÄP! Jag vill verkligen inte bli snuvad på den här förlossningen.. Det jag fasat hela tiden, igångsättning, tycks nu bli en realitet. Har liksom bara tre dagar på mig... Ahhhhrrrgghh! Känner så dåligt samvete för min bästis också, som ska vara barnvakt. För den här helgen åker hennes man bort, så för att hon ska kunna vara barnvakt åt C, om något händer nattetid, så måste hon bo hos sina svärisar så att DE i sin tur kan passa hennes två killar (båda under 2,5 år) om hon måste åka till oss. Och hur kul är det att bo hos svärisarna en helg, UTAN sin man dessutom.. Näe, nu är jag deppig. Sjuk, trött och less. Hoppas bara på samtalet som jag väntar från DS idag, har ringt dit och bönat och bett om att få bli igångsatt där istället för på KS, om jag nu måste bli det. Hoppas!! Gulliga S har tagit semester idag också för att ta hand om Celia, så nu är de på ÖF för att jag ska få lite lugn och ro. Snällt!
    Kram på er gosisar!
  8. 4
    Näe... Tyvärr inte. Ligger hemma i sängen med feber, totaligenkorkade bihålor och ont i halsen. SKRÄP! Jag vill verkligen inte bli snuvad på den här förlossningen.. Det jag fasat hela tiden, igångsättning, tycks nu bli en realitet. Har liksom bara tre dagar på mig... Ahhhhrrrgghh! Känner så dåligt samvete för min bästis också, som ska vara barnvakt. För den här helgen åker hennes man bort, så för att hon ska kunna vara barnvakt åt C, om något händer nattetid, så måste hon bo hos sina svärisar så att DE i sin tur kan passa hennes två killar (båda under 2,5 år) om hon måste åka till oss. Och hur kul är det att bo hos svärisarna en helg, UTAN sin man dessutom.. Näe, nu är jag deppig. Sjuk, trött och less. Hoppas bara på samtalet som jag väntar från DS idag, har ringt dit och bönat och bett om att få bli igångsatt där istället för på KS, om jag nu måste bli det. Hoppas!! Gulliga S har tagit semester idag också för att ta hand om Celia, så nu är de på ÖF för att jag ska få lite lugn och ro. Snällt!
    Kram på er gosisar!
  9. Spirella
    #5

    Men du...

    ...det där med induktion. Inte måste du väl gå med på induktion om du inte vill redan i 42+0?? Jag vet att här i Uppsala sätter man inte igång förrän i v.42+6 om allt är OK. Det har nämligen visats att av de förlossningar som inte satt igång av sig själv i v42+0 så startar 90% spontant under de följande dagarna.

    Jag har ju själv läst om att sjukhusen i Sthlm vill sätta igång redan efter 2 veckor nu förtiden, men det är ju inget man kan tvingas till om allt är bra med mor och barn? Speciellt om du har blivit sjuk så låter det väl jättedumt med en igångsättning bara för att!

    Nej, jag håller tummarna för att förlossningen startar spontant så snart du känner dig tillräckligt pigg!

    Kram på dig!
  10. 5
    Men du... ...det där med induktion. Inte måste du väl gå med på induktion om du inte vill redan i 42+0?? Jag vet att här i Uppsala sätter man inte igång förrän i v.42+6 om allt är OK. Det har nämligen visats att av de förlossningar som inte satt igång av sig själv i v42+0 så startar 90% spontant under de följande dagarna.

    Jag har ju själv läst om att sjukhusen i Sthlm vill sätta igång redan efter 2 veckor nu förtiden, men det är ju inget man kan tvingas till om allt är bra med mor och barn? Speciellt om du har blivit sjuk så låter det väl jättedumt med en igångsättning bara för att!

    Nej, jag håller tummarna för att förlossningen startar spontant så snart du känner dig tillräckligt pigg!

    Kram på dig!
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6

    Hej!

    Och tack för kramen!

    Det där är lite olika på olika sjukhus.. Och som du säger, i Sthlm sätter man nu helst igång på 42+0. På KS ovillkorligen då. På DS har de lite mjukare inställning, och tycker att man kan komma på koll varannan dag fram till 42+6, därför är jag ju lite mer sugen på DS så att säga.. Tack!
  12. 6
    Hej! Och tack för kramen!

    Det där är lite olika på olika sjukhus.. Och som du säger, i Sthlm sätter man nu helst igång på 42+0. På KS ovillkorligen då. På DS har de lite mjukare inställning, och tycker att man kan komma på koll varannan dag fram till 42+6, därför är jag ju lite mer sugen på DS så att säga.. Tack!
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Kram!

    Så jobbigt att du ska bli sjuk just nu!

    Jag trodde att andra barnet skulle komma lite tidigare än första, men det tyckte minsann inte lilla Naomi.
    Hon kom 13 dagar efter bf, men här i Malmö sätter dom ibland igång först 3 veckor efter bf om allt är bra.
    Hoppas du hinner bli frisk och att lill*n kommer snart! Så jobbigt att gå över tiden. Vet så väl hur det är. Det känns som en evighet.
  14. 7
    Kram! Så jobbigt att du ska bli sjuk just nu!

    Jag trodde att andra barnet skulle komma lite tidigare än första, men det tyckte minsann inte lilla Naomi.
    Hon kom 13 dagar efter bf, men här i Malmö sätter dom ibland igång först 3 veckor efter bf om allt är bra.
    Hoppas du hinner bli frisk och att lill*n kommer snart! Så jobbigt att gå över tiden. Vet så väl hur det är. Det känns som en evighet.
  15. Humlan & Elias
    #8

    Inte ens mitt siar-försök hjälpte!

    Stackars, stackars dig! Vilken skit rent ut sagt!

    Sov, sov sov så du blir frisk så du orkar gå en långromenad och kanske lite mys sen så kanske det sätter fart!

    Tänker på dig! Kram Maria
  16. 8
    Inte ens mitt siar-försök hjälpte! Stackars, stackars dig! Vilken skit rent ut sagt!

    Sov, sov sov så du blir frisk så du orkar gå en långromenad och kanske lite mys sen så kanske det sätter fart!

    Tänker på dig! Kram Maria
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Men

    Vad konstigt att det blir igångsättning så tidigt. Du har ju rätt att vägra igångsätting om du vill. Här får man går till 21 dagar efter Bf om bebis mår bra.
  18. 9
    Men Vad konstigt att det blir igångsättning så tidigt. Du har ju rätt att vägra igångsätting om du vill. Här får man går till 21 dagar efter Bf om bebis mår bra.

Liknande trådar

  1. Tessie!
    By SanktaCecilia in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 14:45
  2. Tessie!!
    By Lurpan in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 17:12
  3. Tessie!
    By Galotta in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 13:06
  4. Tessie!
    By Ce-Ess in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-30, 20:39
  5. Tessie!
    By -miapia- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 19:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar