Antal barn i "syskongrupp" ?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Antal barn i \"syskongrupp\" ?

    Efter att vår förskola brann ner förra veckan så har alla barn fått nya dagisplaceringar och med tanke på omständigheterna har vi varit jättenöjda med att alla våra tre får plats på samma ställe.
    Idag blev jag dock väldigt fundersam på hur det kommer att fungera i verksamheten och i synnerhet för minstingen (16 mån) som börjar på måndag. Han och en tjej är de enda -05:orna, det finns en 04:a och resten är större (inklusive hans systrar som är 03:or). Det kommer att vara 25 barn på avdelningen och finnas 5 pedagoger och en \"köksa\" som också hjälper till i verksamheten. Fick en kommentar från en annan förälder att \"på MITT dagis skulle vi ALDRIG göra så och jag skulle ALDRIG acceptera en sån situation\".
    Är det en så allvarlig situation? Är det någon som har erfarenhet av såpass många barn i en grupp?
    med tanke på antalet pedagoger tycker jag nog ändå att det känns ganska tryggt vad gäller att de ska kunna dela upp barnen i mindre grupper vid behov. Eller är jag ute och cyklar?
    Ska ta upp det med våra \"fröknar\" i morgon också och höra om hur de har tänkt arbeta.
  2. 1
    Antal barn i \"syskongrupp\" ? Efter att vår förskola brann ner förra veckan så har alla barn fått nya dagisplaceringar och med tanke på omständigheterna har vi varit jättenöjda med att alla våra tre får plats på samma ställe.
    Idag blev jag dock väldigt fundersam på hur det kommer att fungera i verksamheten och i synnerhet för minstingen (16 mån) som börjar på måndag. Han och en tjej är de enda -05:orna, det finns en 04:a och resten är större (inklusive hans systrar som är 03:or). Det kommer att vara 25 barn på avdelningen och finnas 5 pedagoger och en \"köksa\" som också hjälper till i verksamheten. Fick en kommentar från en annan förälder att \"på MITT dagis skulle vi ALDRIG göra så och jag skulle ALDRIG acceptera en sån situation\".
    Är det en så allvarlig situation? Är det någon som har erfarenhet av såpass många barn i en grupp?
    med tanke på antalet pedagoger tycker jag nog ändå att det känns ganska tryggt vad gäller att de ska kunna dela upp barnen i mindre grupper vid behov. Eller är jag ute och cyklar?
    Ska ta upp det med våra \"fröknar\" i morgon också och höra om hur de har tänkt arbeta.
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Oj så många

    i vår kommun har man tagit beslut på att det bara får vara max 15 barn på avdelningar där det finns barn under 3 år. Det är vi tacksamma för!
  4. 2
    Oj så många i vår kommun har man tagit beslut på att det bara får vara max 15 barn på avdelningar där det finns barn under 3 år. Det är vi tacksamma för!
  5. L
    #3

    Inte så många beror på

    hur situationen ser ut. På vårt dagis kör de stor avdelningar. Dvs de är 40 barn på 8 fröknar 1-5år.
  6. 3
    Inte så många beror på hur situationen ser ut. På vårt dagis kör de stor avdelningar. Dvs de är 40 barn på 8 fröknar 1-5år.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Känns om lite mkt

    barn samtidigt som det är mkt personal.
    På vår förskola finns 4 personal, varav en köksa som även arbetar endel i barngruppen. De har varit runt 20 barn och vissa perioder när de varit som flest barn har de haft en extrapersonal.
    Med 5 pedagoger + köksan så är de ändå rätt många vuxna och om de kan arbeta med att dela upp barnen och kanske ha mkt utetid osv så kan det fungera bra.
  8. 4
    Känns om lite mkt barn samtidigt som det är mkt personal.
    På vår förskola finns 4 personal, varav en köksa som även arbetar endel i barngruppen. De har varit runt 20 barn och vissa perioder när de varit som flest barn har de haft en extrapersonal.
    Med 5 pedagoger + köksan så är de ändå rätt många vuxna och om de kan arbeta med att dela upp barnen och kanske ha mkt utetid osv så kan det fungera bra.

Liknande trådar

  1. Antal barn
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 20:16
  2. Antal barn
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 09:05
  3. På tal om antal barn
    By Krusmynta in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 19:59
  4. Antal barn?
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 11:14
  5. BF med antal barn
    By AngeliQ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar