Var i halsen (äckelvarning)
Mammasnack
  1. Anonym just nu
    #1

    Var i halsen (äckelvarning)

    Jag undrar om det är någon annan som har problem med att det bildas varkulor bak i halsen. Är det där mandlarna sitter? Med jämna mellanrum börjar det smaka illa i munnen och det river i halsen. Då kan man se små kulor (upp till flera millimeter i diameter) som man kan klämma ut och då smakar och luktar det ur-illa. Jag trodde ett tag att det var pga dålig munhygien så jag började gurgla med munvatten varje dag, men det blev inte ett dugg bättre. Någon som vet vad detta är? Bör jag söka läkare?
  2. 1
    Var i halsen (äckelvarning) Jag undrar om det är någon annan som har problem med att det bildas varkulor bak i halsen. Är det där mandlarna sitter? Med jämna mellanrum börjar det smaka illa i munnen och det river i halsen. Då kan man se små kulor (upp till flera millimeter i diameter) som man kan klämma ut och då smakar och luktar det ur-illa. Jag trodde ett tag att det var pga dålig munhygien så jag började gurgla med munvatten varje dag, men det blev inte ett dugg bättre. Någon som vet vad detta är? Bör jag söka läkare?
  3. 4 barn å 30
    #2

    Så har jag haft i många år....

    någon riktig förklaring har jag inte fått, men mina mandlar var förstorade och hade stora gropar i sig av otaliga fluss. Jag brukade trycka ur dem med jämna mellanrum, och det gick att ta en tops och dra bakom mandeln för att få bort där....
    Jag fick halsböld och opererade bort eländena-och detta är jag glad för! Aldrig förkyld och ingen varsmak i halsen, har du prövat Nyodex hals gurgel förresten? Kanske ditt imunförsvar som reagerar, någon inektion i kroppen kanske...*spånar* Men jag hade det till o från under 7 års tid.
  4. 2
    Så har jag haft i många år.... någon riktig förklaring har jag inte fått, men mina mandlar var förstorade och hade stora gropar i sig av otaliga fluss. Jag brukade trycka ur dem med jämna mellanrum, och det gick att ta en tops och dra bakom mandeln för att få bort där....
    Jag fick halsböld och opererade bort eländena-och detta är jag glad för! Aldrig förkyld och ingen varsmak i halsen, har du prövat Nyodex hals gurgel förresten? Kanske ditt imunförsvar som reagerar, någon inektion i kroppen kanske...*spånar* Men jag hade det till o från under 7 års tid.
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    Det är antagligen inte

    var, utan nån blandning av avstött hud, matrester och sulfa.(tror jag de sa) Min son hade väldiga problem med stora klumpar som kom ur halsen. De var kanske en cm i diameter och det störde honom ordentligt ibland och då fick jag hjälpa honom att klämma ut dem, stackarn!

    Det höll på i ungefär ett år och som ett under försvann eländet för ung tre veckor sen. Hur länge har du haft det?

    Vi var hos olika läkare och det enda som skulle kunna hjälpa sonen, sa de då, vad att ta ut halsmandlarna. I vissa fall kan det hjälpa med laserbehandling av mandlarna, så att fickorna där klumparna bildas, minskar i storlek. Men sonens problem var att det bildades klumpar mellan halsmandeln och gomseglet så laser skulle inte hjälpa.

    Vi valde att avvakta operation, främst för att sonen inte ville själv och att läkarna sa att problemen brukar försvinna av sig självt. De rekommenderade att skölja med salt.
  6. 3
    Det är antagligen inte var, utan nån blandning av avstött hud, matrester och sulfa.(tror jag de sa) Min son hade väldiga problem med stora klumpar som kom ur halsen. De var kanske en cm i diameter och det störde honom ordentligt ibland och då fick jag hjälpa honom att klämma ut dem, stackarn!

    Det höll på i ungefär ett år och som ett under försvann eländet för ung tre veckor sen. Hur länge har du haft det?

    Vi var hos olika läkare och det enda som skulle kunna hjälpa sonen, sa de då, vad att ta ut halsmandlarna. I vissa fall kan det hjälpa med laserbehandling av mandlarna, så att fickorna där klumparna bildas, minskar i storlek. Men sonens problem var att det bildades klumpar mellan halsmandeln och gomseglet så laser skulle inte hjälpa.

    Vi valde att avvakta operation, främst för att sonen inte ville själv och att läkarna sa att problemen brukar försvinna av sig självt. De rekommenderade att skölja med salt.
  7. Anonym just nu
    #4

    Jag får det

    med jämna mellanrum och har inte kunnat förknippa det med någon infektion, om det inte är en mild sådan som bara ger kommer till uttryck såhär. Hur var operationen? Jag googlade lite efter mitt inlägg igårkväll och fann flera inlägg där de sa att det var så hemskt att de inte skulle önska sin värsta fiende det. Att de hellre hade flera halsflussar per år osv. Var det så för dig också?
  8. 4
    Jag får det med jämna mellanrum och har inte kunnat förknippa det med någon infektion, om det inte är en mild sådan som bara ger kommer till uttryck såhär. Hur var operationen? Jag googlade lite efter mitt inlägg igårkväll och fann flera inlägg där de sa att det var så hemskt att de inte skulle önska sin värsta fiende det. Att de hellre hade flera halsflussar per år osv. Var det så för dig också?
  9. Anonym just nu
    #5

    Stackarn!

    Usch det låter förfärligt! Läste att återhämtningen efter sådan operation är otroligt smärtsam. Vilken tur att det försvunnit av sig själv... märkligt dock. Jag har nog haft detta sedan tidiga tonåren, men det har blivit värre de senaste fem åren.
  10. 5
    Stackarn! Usch det låter förfärligt! Läste att återhämtningen efter sådan operation är otroligt smärtsam. Vilken tur att det försvunnit av sig själv... märkligt dock. Jag har nog haft detta sedan tidiga tonåren, men det har blivit värre de senaste fem åren.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6

    Ja, jag är oerhört tacksam

    att det försvann. Jag hade själv i tonåren under ett år ungefär och en kompis till mig sa samma sak. När jag slutade peta i halsen så försvann det. Jag stålsatte mig för att inte peta ut klumparna. Sen försvann det. Men det gällde inte för sonen, det försvann ändå, så underbart för honom.
  12. 6
    Ja, jag är oerhört tacksam att det försvann. Jag hade själv i tonåren under ett år ungefär och en kompis till mig sa samma sak. När jag slutade peta i halsen så försvann det. Jag stålsatte mig för att inte peta ut klumparna. Sen försvann det. Men det gällde inte för sonen, det försvann ändå, så underbart för honom.
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    jag skulle

    absolut uppsöka läkare om jag vore du! Eller jag var du fram till 4½ år sen. Det var pga upprepade halsfluss som jag hade det så. I över 8 års tid hade jag fluss ung. varannan månad men bara besvär av ett fåtal av dom. Min kropp hade liksom vant sig vid infektionen.
    Hursom... jag fick nog och opererade bort mandlarna. 2 jobbiga veckor efter op. men gud så skönt sen!
    Mitt råd: kolla upp det hos en läkare!
  14. 7
    jag skulle absolut uppsöka läkare om jag vore du! Eller jag var du fram till 4½ år sen. Det var pga upprepade halsfluss som jag hade det så. I över 8 års tid hade jag fluss ung. varannan månad men bara besvär av ett fåtal av dom. Min kropp hade liksom vant sig vid infektionen.
    Hursom... jag fick nog och opererade bort mandlarna. 2 jobbiga veckor efter op. men gud så skönt sen!
    Mitt råd: kolla upp det hos en läkare!
  15. Sofia*
    #8

    Enligt min läkare

    är det bihålorna som tömmer sig den vägen. Kulorna kommer ur det lilla hål som är passgen mellan näsan/bihålorna och svalget. Så länge kulorna är vita/ gråvita eller lätt brunfärgade behöver du inte oroa dig. Men om de luktar illa, är gröna eller blodiga ska du söka läkare.
  16. 8
    Enligt min läkare är det bihålorna som tömmer sig den vägen. Kulorna kommer ur det lilla hål som är passgen mellan näsan/bihålorna och svalget. Så länge kulorna är vita/ gråvita eller lätt brunfärgade behöver du inte oroa dig. Men om de luktar illa, är gröna eller blodiga ska du söka läkare.

Liknande trådar

  1. Äckelvarning!
    By lillan8 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-11, 05:40
  2. Äckelvarning!
    By nickan73 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 13:37
  3. Klump i halsen/ont i halsen?
    By Klumphalsen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 09:10
  4. Nu är den här... (Äckelvarning?)
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-19, 11:04
  5. Vad har Liam i halsen (Äckelvarning)?
    By Karolina Med Liam 0302 & Melvin 0408 in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 20:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar